Auteur Topic: Win4net en Imon2 betreft pushmeldingen  (gelezen 4682 keer)

Agroman

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Oogsten in Schildwolde
Win4net en Imon2 betreft pushmeldingen
« Gepost op: zaterdag 27 augustus 2016, 22:20 »
Hallo, mijn   Win4NET ED-04 recorder en de  Imon2 software konden tot voor kort prima met elkaar overweg ,maar zo maar van een op andere dag geeft de krijg ik op de Android telefoon geen (push) meldingen meer. Terwijl dat altijd heeft gefunctioneerd. Mijn vraag is nu hoe komt zon "push"melding tot stand? Ik ga dr van uit dat de Imon2 software continu vraagt aan de recorder of er een "ivent" is. En zo de weg terug weet. Andersom lijkt mij niet logisch omdat de recorder niet weet waar de telefoon is. Is er een techneut hier die mij dit uit kan leggen,en ik  zo mijn zoektocht naar deze "storing" kan voortzetten. Natuurlijk kan ik de beelden ontvangen en terugkijken. Het gaat om de meldingen van een (sensor) ivent.
Gr Agroman
« Laatst bewerkt op: zaterdag 27 augustus 2016, 22:24 door Agroman »

Agroman

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Oogsten in Schildwolde
Re: Win4net en Imon2 betreft pushmeldingen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 7 februari 2017, 20:02 »
Heb uiteindelijk een oplossing, door met de Pushover service de pushmeldingen kunnen krijgen. Met R.pi er tussen. En zo op de Android met de Pushover app.

Agroman

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Oogsten in Schildwolde
Re: Win4net en Imon2 betreft pushmeldingen
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 3 maart 2018, 11:53 »
Heb uiteindelijk de oorzaak gevonden. De fabrikant van de Win4net heeft de stekker uit de server getrokken, en zo konden de trigger meldingen dus niet weer naar de telefoon via Google message service  "gepusht" worden. Waarschijnlijk is de fabrikant niet meer actief.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Win4net en Imon2 betreft pushmeldingen
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 3 maart 2018, 13:52 »
De fabrikant bestaat nog, maar de win4net product lijn is al een paar jaar uit productie en sinds geruime tijd ook de services. Op zich wel wonderlijk dat er nog win4net recorders gebruikt worden. Het zijn niet de jongste recorders meer.