Auteur Topic: Verlof afgeboekt  (gelezen 2619 keer)

jvd1971

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Verlof afgeboekt
« Gepost op: maandag 8 januari 2018, 11:47 »
In oktober heb ik verlof aangevraagd voor eind december en voor februari. In november ben ik in de ziektewet geraakt en hierdoor 100% arbeidsongeschikt. Tot mij verbazing logde ik vanmorgen in bij mij werkgever en zag dat er 5 dagen verlof is afgeschreven.

Volgens mij mag de werkgever alleeen in tweetal gevallen ziektedagen verrekenen met mij vakantiedagen. Ten eerste wanneer in de arbeidsovereenkomst of cao bent overeengekomen dat de werkgever de ziektedagen mag aanmerken als vakantiedagen. Of wanneer ik heb ingestemd met het verrekenen van de vakantiedagen met ziektedagen.  Ik heb in het eerste geval  iets kunnen vinden in de CAO en in het tweede geval heb ik geen toestemming gegeven.

Klopt dit? Voordat ik een mail ga sturen naar mij leidinggevende


Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Verlof afgeboekt
« Reactie #1 Gepost op: maandag 8 januari 2018, 13:09 »
Het klopt inderdaad dat bovenwettelijke vakantiedagen verrekent zouden kunnen worden met ziektedagen, wanneer dat in een (Collectieve) arbeidsovereenkomst is overeengekomen. Maar zoals jij zelf al aangeeft, dat is dus niet in de PB CAO overeengekomen, dus dan kan het niet.

https://www.arbeidsrechter.nl/ziekte-ziek-tijdens-vakantie-uitbetalen-ziektedagen

Martos

  • Gast
Re: Verlof afgeboekt
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 12 januari 2018, 07:40 »
'Foutje' van de planning  :'(