Auteur Topic: 16 jaar en met eigen pup al willen trainen  (gelezen 12935 keer)

Justin

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
16 jaar en met eigen pup al willen trainen
« Gepost op: zaterdag 25 augustus 2012, 14:11 »
Hallo ik ben Justin van 16 jaar,

Ik wil nu al een lange tijd werken als hondegeleider. Ik ga nu de basis opleiding ak doen en ga na me 2 jaar de bbl doen.
Ik weet al lange tijd dat ik dit wil gaan doen in mijn leven en krijg het ook mee van een vriend van mijn moeder, die werkt als hondegeleider met 1 speurhond en 1bijthond.

Nou zit ik met het volgende....
Ik wil zelf een pup kopen en daarmee alvast gaan trainen...die trainingen wil ik deels samen met die vriend van mijn moeder doen en deels alleen.
Nou ben ik aan het kijken voor en pup die uit de KNPV lijn komt,

maar ik weet nu niet zo goed wat nou verstandig is om te doen...?

Is het wijs om eerst me opleiding te doen en dan pas een pup kopen en gaan trainen
of pak ik het samen en ga ik voor alles in een? Er is dan wel meer druk maar tegelijk kan ik ook me hond al klaar maken voor het echte werk en zodra me opleiding klaar is kan ik wel gelijk verder :-\

Ik weet dat ik dit wil doen en wat het inhoudt....24/7 met je hond... school, stage, trainen...er blijven weinig tot geen uren over voor andere dingen.
Het is een mannier van leven die niet voor iedereen is weggelegd....maar voor mij is het een passie en hobby die ik alle dagen met plezier wil doen.

Ik hoop dat er iemand voor mij met wat goeie tips kan komen.

Groet Justin

ScorpionAdvies

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Uw partner op gebied van (verkeers) veiligheid
    • Bekijk profiel
    • Scorpion Advies- uw partner op gebied van (verkeers) veiligheid
  • Bedrijf: Scorpion Advies
Re: 16 jaar en met eigen pup al willen trainen
« Reactie #1 Gepost op: maandag 27 augustus 2012, 11:26 »
Een korte reactie na het lezen van het bericht:

Het komt bij mij zeer ongeloofwaardig over - volgens mij startleeftijd te vroeg - "weet wat het inhoudt met de combi van alle elementen zoals genoemd: passie - hobby - school "  komt weinig overtuigend over.-

Speurneus

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: 16 jaar en met eigen pup al willen trainen
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 13 september 2012, 02:55 »
Ik denk dat Justin heel goed weet wat hij wil en waar hij het over heeft.
Ik denk dat wanneer Justin met de juiste begeleiding heel ver kan komen.

Justin ik heb 1 advies voor jou. Ga je eerst concentreren op je opleiding, tijdens je stage veel ervaring opdoen als beambte. Wanneer je dat gedaan hebt een pup (of jonge hond) nemen en dan gaan trainen ;)

Zorg eerst voor je ervaringen in de brance.

Mag ik vragen waar je ongeveer woon? In de buurt.


johnny

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: 16 jaar en met eigen pup al willen trainen
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 21 september 2012, 12:49 »
ik zou zeggen koop lekker een pup en ga bij een knpv club ervaring op doen want africhten van een hond is niet zo makkelijk als iedereen denkt er lopen genoeg cowboys als zogenaamde de hondengeleiders rond in de beveiliging ga lekker ervaring op doen als beveiliger en als je zo ver bent ga dan met je hondje werken als hij geschikt is voor het werk en hij heeft de leeftijd dat hij voor mag en de toetsing heeft gehaald wens ik je veel succes met het werken als hondengeleider


(ps) ik richt al 25 knpv honden af en werk 15 jaar als hondengeleider denk er niet te licht over want er gaat veel tijd in zitten en laat je niet gek maken door al die gekke verhalen van die cowboys in de beveiliging.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 21 september 2012, 13:02 door johnny »

johnny

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: 16 jaar en met eigen pup al willen trainen
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 21 september 2012, 13:03 »
ik zou zeggen koop lekker een pup en ga bij een knpv club ervaring op doen want africhten van een hond is niet zo makkelijk als iedereen denkt er lopen genoeg cowboys als zogenaamde de hondengeleiders rond in de beveiliging ga lekker ervaring op doen als beveiliger en als je zo ver bent ga dan met je hondje werken als hij geschikt is voor het werk en hij heeft de leeftijd dat hij voor mag en de toetsing heeft gehaald wens ik je veel succes met het werken als hondengeleider


(ps) ik richt al 25 jaar knpv honden af en werk 15 jaar als hondengeleider denk er niet te licht over want er gaat veel tijd in zitten en laat je niet gek maken door al die gekke verhalen van die cowboys in de beveiliging.

Speurneus

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: 16 jaar en met eigen pup al willen trainen
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 26 september 2012, 04:55 »
Johnny ik denk dat het voor hem in eerste instantie even belangrijker is om ervaring op te doen als beamte en daarmee voorkomende "problemen" kan oplossen zonder hond. Dan komt de hond/pup er later vanzelf wel bij en kan hij zich gaan concentreren op een hond en het africhten cq werken met de hond.

Ook ik zit al vanaf 89 in de africhting en daarvoor andere takken van hondensport. Werken doe ik ook al een aantal jaren maar dat wil niets zeggen. Ik kan uit het verhaal wel opmaken dat hij heel goed weet wat hij wil. Heel soms zitten er "jongeren" tussen die een passie hebben en dat moet je als HG-er koesteren en weten te begeleiden. (ik spreek hier uit ervaring)

K9Jazz

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: 16 jaar en met eigen pup al willen trainen
« Reactie #6 Gepost op: maandag 15 oktober 2012, 22:11 »
He ja laten we lekker gaan piemelmeten wie het langst geleider of dresseur is. Ik ken zat geleiders of dresseurs die na 25 jaar nog geen hond kunnen laten zitten dus jaren ervaring zegt geen moer.

Johny wordt eerst een jaartje mobiel-surveillant, in deze tak van beveiliging leer je op jezelf te vertrouwen en zelfstandig problemen op te lossen in welke vorm dan ook. Daarnaast zou ik inderdaad een lokale en goed aangeschreven club opzoeken en hier veel gaan kijken en evt. Een beetje pakwerk maken en kijken hoe je hond africht. Wellicht dat de leden ter zijner tijd een leuke hond voor je weten en je verder opweg kunnen helpen. Goeie begeleiding is ontzettend belangrijk zeker als je goed wil leren africhten wat ook vele malen leuker is als het werk zelf
 ;-)

Harry Korte_1104

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: 16 jaar en met eigen pup al willen trainen
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 16 oktober 2012, 06:29 »
Beste Justin,

Ik zou je adviseren van volg je hart. Als het echt je passie is om met honden te gaan werken zou ik het gewoon doen. De meeste van jou leeftijd leren en werken ook en daarbij hebben ze een hobby zoals voetbal of wat dan ook. Je doet er goed aan om jong te beginnen met een jonge hond aangezien jij nog in opleiding bent. Je moet eerst de hond naar je hand zetten en vanaf daar verder werken tot een perfecte koppel. En daar gaat veel tijd in zitten.

Veel succes 

serine3

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: 16 jaar en met eigen pup al willen trainen
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 4 april 2013, 10:59 »
je kunt het gewoon doen ik doe het ook ik ben 17 en heb een teef van 10 maanden waaar ik mee bezig ben.
zit ook 1e jaar beveiliging