Auteur Topic: Hoe start je een beveiligingsbedrijf?  (gelezen 25514 keer)

Secuda

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Secuda
Hoe start je een beveiligingsbedrijf?
« Gepost op: dinsdag 23 november 2010, 12:53 »
Het onderwerp zegt het al: Hoe start je een beveiligingsbedrijf?
Je vind het antwoord in de nieuwe serie Particuliere beveiliging voor dummies.
De serie is er voor beveiligers die willen ondernemen (of die er gewoon interesse in hebben).

Tot slot is iedereen, bij dezen, uitgenodigd om voorstellen te doen voor toekomstige afleveringen: je wilt bijvoorbeeld weten hoe je nu die eerste klant kan paaien om met jou in zee te gaan? Of hoe je de juiste prijs bepaalt? Misschien wil je weten wat internet voor jouw bedrijf kan doen? Hoe je een aantrekkelijke zakelijke brief en e-mail schrijft? Laat het me weten, dit kan hier maar ook op Risicobesef.nl. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.   

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hoe start je een beveiligingsbedrijf?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 25 november 2010, 01:32 »
Ik heb tot nu toe al je onderwerpen met veel aandacht gelezen.
Het is allemaal duidelijk en sommigen luchtig geschreven.

1. Wat ik op je site ook al aangaf ben ik benieuwd wat voor artikel je kan maken over het ontwerpen van logo’s.

2. Maar ook een artikel over hoe je nu de eerste klant over de streep kan trekken om met jou als nieuw bedrijf in zee te gaan misschien in combintatie
over hoe je de prijs bepaald omdat dit eigenlijk toch wel met elkaar samen hangt.

3. Een offerte krijgen van een bedrijf voor alarmopvolging bij je thuis moet redelijk makkelijk te doen zijn maar hoe kom je er achter wat men vraagt
voor een objectbeveiliger per uur als je geen bedrijf hebt waar je een objectbeveiliger kan plaatsen.

Lijkt me ook moeilijk in deze tijden trouwens om als nieuw beveiligingsbedrijf te starten.
Ga zo door met je site.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

sevis

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 21
  • Eigenaar beveiligingsbedrijf
    • Bekijk profiel
    • Secure Vision
Re: Hoe start je een beveiligingsbedrijf?
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 25 november 2010, 11:03 »
Heb het ook gelezen ,maar sommige dingen vind ik maar raar geformuleerd.

Doe slim.Maak een afspraak bij bijzondere wetten in je eigen regio.Ga met die mensen in gesprek en ze helpen je een stuk op weg.
-=*Secure Vision*=-

Secuda

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Secuda
Re: Hoe start je een beveiligingsbedrijf?
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 25 november 2010, 11:23 »
Citaat van: enrico1972
1. Wat ik op je site ook al aangaf ben ik benieuwd wat voor artikel je kan maken over het ontwerpen van logo’s.
Ik denk er diep over na.

Citaat van: enrico1972
2. Maar ook een artikel over hoe je nu de eerste klant over de streep kan trekken om met jou als nieuw bedrijf in zee te gaan misschien in combinatie over hoe je de prijs bepaald omdat dit eigenlijk toch wel met elkaar samen hangt.

Interesse tonen in mensen daar draait het allemaal om. Als test raad ik je aan, neem contact op met  de wethouder (of de contactpersoon voor bedrijven of zo) van economische zaken (of hoe die portefeuille in jouw gemeente heet) en ga eens praten over de beveiliging van de bedrijvenparken in de gemeente (hoe dat geregeld is? keurmerken? camerabewaking? collectieve mobiele bewaking?). Je zult wel zelf met een onderwerp moeten komen om over te praten (voorbereiding is esentieel). Maar dit moet geen probleem zijn. Geloof me je zult zien, mensen zijn heel toegankelijk als je initiatief neemt.

 Vraag naar de rol van de gemeente in de beveiliging van bedrijvenparken. Doe hetzelfde bij ondernemingsverenigingen, met als doel dat de persoon waarmee je praat jou voorstelt aan ondernemers aldaar. Daarna ga je langs bij die ondernemers en toon je interesse voor hun bedrijf. Vervolgens laat je de ondernemer uitvoerig vertellen over de beveiligingsmaatregelen in het bedrijf. Als je dit echt eens doet dan geloof me, als je dan je bedrijf operationeel hebt zul je niet onderdoen voor een buitendienstmedewerker (of accountmanager) van Securitas.

Citaat van: enrico1972
3. Een offerte krijgen van een bedrijf voor alarmopvolging bij je thuis moet redelijk makkelijk te doen zijn maar hoe kom je er achter wat men vraagt
voor een objectbeveiliger per uur als je geen bedrijf hebt waar je een objectbeveiliger kan plaatsen.

Je betaalt meestal per uur onafhankelijk van het terrein (je hebt echt geen terrein nodig om hierachter te komen, en je mag anders best iets verzinnen voor dit doel). Deze prijs schommelt zo rond de €30,- en €40,- per uur. Maar sommige gaan zo laag als €22,50-. Je moet met niet vastpinnen op deze bedragen. Misschien dat ik in de toekomst een enquete kan afnemen onder een groot aantal bedrijven om deze informatie eens te verzamelen. In elk geval is het belangrijk dat jouw prijs kostendekkend is. De prijs van de concurrent mag niet het belangrijkste criterium voor jouw prijs zijn. Want dan kom je in de problemen. Je weet immers niet hoe de kosten zich gedragen in een ander bedrijf.

Mijn ervaring is dat bedrijven die een hoog objectbeveiligingstarief hanteren goedkoper zijn met alarmopvolging (abonnementsprijs en uitruktarief). Het idee hierachter is dat je klanten, als ze bijv. mobiele bewaking of objectbewaking kiezen ook alarmopvolging afnemen. En zo wordt de klant dan een beetje geprikkeld.   

Citaat van: enrico1972
Lijkt me ook moeilijk in deze tijden trouwens om als nieuw beveiligingsbedrijf te starten.
Ga zo door met je site.

Lees mijn mening over 'deze tijden' en 'beveiliging' hier
www.beveiligingnieuws.nl/nieuws/9537/Column_Crisis_in_de_beveiligingsbranche.html

Raymond

  • Gast
Re: Hoe start je een beveiligingsbedrijf?
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 25 november 2010, 17:27 »
Het maken van een logo lijkt me leuk om op de site te zien, wat afwisseling en kan je even je creativiteit in kwijt :)

Secuda

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Secuda
Re: Hoe start je een beveiligingsbedrijf?
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 25 november 2010, 18:41 »
Het maken van een logo lijkt me leuk om op de site te zien, wat afwisseling en kan je even je creativiteit in kwijt :)
Ik heb al een logo gemaakt voor dit artikel. Wanneer ik het process ga beschrijven (en hoe, misschien een video?) weet ik nog niet. Dit logo is voor het fictieve Knight Safety & Security. Inspiratie komt van het embleem op de bus uit Knight Rider. Zo uit 't hoofd weet ik alleen de Duitse naam voor die organisatie uit de serie die dat paard als embleem heeft: Der Foundation Fur Recht und Verfassung... We gaan het logo in elk geval gebruiken in een briefhoofd, in een visitekaartje en in een MS Word sjabloon. Althans dat wil ik gaan bespreken. Maar het kan zijn dat dit artikel pas na de feestdagen klaar is (ik mot alles in m'n eentje doen).

 

enrico1972

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hoe start je een beveiligingsbedrijf?
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 18 december 2010, 12:44 »
Misschien een beetje laat maar dank voor je tips. Het zijn net als op je site waardevolle tips die je aangeeft Risicobesef.
En ik blijf zeker je site volgen en ga kijken hoe ik sommige dingen voor mezelf kan uitwerken.
In dit land dient u de wet te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen zijn.

Secuda

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Secuda
Re: Hoe start je een beveiligingsbedrijf?
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 6 april 2013, 23:33 »
Even een update voor de geïnteresseerden. Risicobesef is inmiddels ook een volwaardig particulier beveiligingsbedrijf. Mijn broer, die eigenlijk zijn hele 'volwassen' leven al actief is in de beveiliging houdt zich bezig met de operationele kant van de onderneming. Hieronder wil ik de bedrijfsidentiteit die ik voor het nieuwe Risicobesef heb gemaakt met jullie delen. Neem overigens ook een kijkje op de website

Logo


Het idee achter het logo is een beschermende band die als het ware om de klant en zijn vermogen (zijn bedrijf) heen wordt gelegd en veiligheid garandeert. De band is niet helemaal gesloten, en hiermee moet transparantie naar buiten toe gecommuniceerd worden. Blauw is natuurlijk de kleur die vaak associaties oproept met veiligheid en zekerheid, vandaar dit kleurenpalet.


De website



Het visitekaartje



De surveillancewagen






Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: Hoe start je een beveiligingsbedrijf?
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 9 april 2013, 14:19 »
Ik vind dat je goed hebt nagedacht over de betekenis van je logo. Soms kun je daar vragen over krijgen en dan is het erg leuk als je er een duidelijk verhaal bij hebt.
Ik vind je kleuren ook mooi, vind ze sprekend :)
Mag ik de onbeleefde vraag stellen welk bedrag je uiteindelijk kwijt was voor de belettering op je auto?

Ik ben zelf iets minder weg van die dieren op je site, ik snap eigenlijk niet wat ze met veiligheid te maken hebben. De hond kun je nog uitleggen als een diensthond, maar die arend of die poema? En ik vind het erg jammer dat je zo ver moet scrollen om de informatie te kunnen lezen. Uit onderzoek is ook gebleken dat veel mensen niet scrollen. Dat is jammer, want zo zien ze bijvoorbeeld de optie niet om makkelijk en snel in contact te komen met je of de uitleg waar je bedrijf voor staat en wat het doet.

Succes in ieder geval! Het is een harde markt en de concurrentie is moordend, ik hoop dat je snel een aantal leuke klussen binnen kunt halen :)

Secuda

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 58
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Secuda
Re: Hoe start je een beveiligingsbedrijf?
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 9 april 2013, 15:21 »
Mag ik de onbeleefde vraag stellen welk bedrag je uiteindelijk kwijt was voor de belettering op je auto?

Dat mag, het antwoord luidt: niet zoveel, een goeie kennis heeft de stickers gedrukt.

Ik ben zelf iets minder weg van die dieren op je site, ik snap eigenlijk niet wat ze met veiligheid te maken hebben. De hond kun je nog uitleggen als een diensthond, maar die arend of die poema?

Als je een encyclopedie erbij pakt zul je snel ontdekken dat de arend het scherpste gezichtsvermogen uit het hele dierenrijk heeft. Daarnaast is de luipaard het snelste landdier, de beer één van de sterkste en de penguins, die zijn altijd in pak en misstaan dan niet in de ontvangsthal van een groot bedrijf om klanten te verwelkomen. Deze dieren hebben we gekoppeld aan onze dienstverlening - objectbewaking, met een scherp oog; snelle alarmopvolging; overmacht uitstralen bij een evenement of zo en etiquette, sociale vaardigheden etc aan de receptie. Samen met de context op de site komt dit heel goed uit de verf - dat vinden enkele van onze klanten tenminste. De dieren - en hun unieke eigenschappen - vormen de spil van onze communicatiestrategie.

En ik vind het erg jammer dat je zo ver moet scrollen om de informatie te kunnen lezen. Uit onderzoek is ook gebleken dat veel mensen niet scrollen. Dat is jammer, want zo zien ze bijvoorbeeld de optie niet om makkelijk en snel in contact te komen met je of de uitleg waar je bedrijf voor staat en wat het doet.

Succes in ieder geval! Het is een harde markt en de concurrentie is moordend, ik hoop dat je snel een aantal leuke klussen binnen kunt halen :)


Welk onderzoek is dat dan? Tegenwoordig, met smartphones, tablets en touchscreens zijn gebruikers niet anders gewend dan scrollen - voorheen overigens ook al. Daar zit zelfs een bekend usability principe achter, ''Below the fold" heet dat. Overigens - maar ik kan me vergissen - denk ik dat de inbreker die je ziet als je land op de site wel duidelijk maakt in welke business we zitten. Er is toch wel wat planning en nadenken voorafgegaan aan onze marketing communicatie.

De site is overigens een tijdelijke oplossing (een landingspagina zoals dat heet) en later dit jaar rollen we een definitieve versie uit - met wederom een blog.

Bedankt voor de feedback in ieder geval. 



jolanda1989

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hoe start je een beveiligingsbedrijf?
« Reactie #10 Gepost op: maandag 8 september 2014, 13:29 »
Goedendag,

Ik heb een beetje een simpele of rare vraag, maar als nieuwe ondernemer....welke rechtsvorm zouden jullie kiezen? Zzp lijkt mij het handigst, maar hoe zit dat dan als je toch personeel in dienst krijgt?
En welke verzeringen heb je allemaal nodig voor Horeca en Evenementen beveiliging?

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: Hoe start je een beveiligingsbedrijf?
« Reactie #11 Gepost op: maandag 8 september 2014, 13:39 »
Goedendag,

Ik heb een beetje een simpele of rare vraag, maar als nieuwe ondernemer....welke rechtsvorm zouden jullie kiezen? Zzp lijkt mij het handigst, maar hoe zit dat dan als je toch personeel in dienst krijgt?
En welke verzeringen heb je allemaal nodig voor Horeca en Evenementen beveiliging?

Welke rechtsvorm het handigst is hangt totaal van je eigen situatie en ideeën af. Heb je de verschillende rechtsvormen met elkaar vergeleken? Waarom zou zzp jou het handigst lijken?


Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hoe start je een beveiligingsbedrijf?
« Reactie #12 Gepost op: maandag 8 september 2014, 15:06 »
ZZP is geen rechtsvorm. je kan als ZZP'er jezelf inschrijven als BV of als eenmanszaak. Dit ligt geheel aan de rest van je bedrijfsvoering welke vorm het meest gunstige is voor jou. Als eenmanszaak kan je ervoor kiezen om personeel in dienst te nemen, als BV heb je altijd al 1 medewerker, dat bij jijzelf.