Auteur Topic: branche diploma beveiliger  (gelezen 4850 keer)

Maico

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiliger
branche diploma beveiliger
« Gepost op: maandag 3 maart 2014, 15:11 »
Goedemiddag,

Ik heb een vraag?

Ik volg een thuisstudie bij het NTI nu moet ik nog het mbo diploma halen.
Sinds kort heb ik wel mijn branche diploma beveiliger van het svpb behaald.
Kan ik alleen met de branche diploma beveiliger al aan het werk?

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: branche diploma beveiliger
« Reactie #1 Gepost op: maandag 3 maart 2014, 16:02 »
De onderwijsinstelling heeft een contract getekend met de SVPB waarin staat dat ze het SVPB-diploma pas mogen afgeven aan de kandidaat als die ook het mbo-deel behaald heeft. Voor het aanvragen van de pas wordt alleen gekeken naar het SVPB-diploma, maar omdat Beveiliger een mbo-opleiding is moeten beide diploma's behaald worden.

Maico

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiliger
Re: branche diploma beveiliger
« Reactie #2 Gepost op: maandag 3 maart 2014, 18:49 »
Beste Libo,

Daar is mij niks van bekent dat een onderwijsinstelling pas het branche diploma mag vrijgeven.
Als beide diploma's zijn behaald. Ik heb hem al ontvangen.
Maar als ik het dus goed begrijp zou het wel kunnen werken met een svpb, maar zal het mbo diploma alsnog gewoon behaald moeten worden, wat vanzelfsprekend is.  Hoor namelijk verschillende berichten van personen dat je wel kunt beginnen met werken  zonder mbo diploma. En andere zeggen weer niet.

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: branche diploma beveiliger
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 4 maart 2014, 09:30 »
Dit staat op de site van de SVPB:

"De MBO-opleiding Beveiliger wordt aangeboden door onderwijsinstellingen die zijn ingeschreven in het Centraal Register Beroepsopleidingen (CREBO). De onderwijsinspectie houdt toezicht op deze onderwijsinstellingen, zowel op de ROC’s als op de particuliere onderwijsinstellingen. De SVPB sluit jaarlijks voor de examinering een overeenkomst met deze onderwijsinstellingen. Dit is nodig omdat er beroepsvereisten gelden voor deze MBO-opleiding die voorschrijven dat een Beveiliger in bezit is van het SVPB-diploma Beveiliger. Een MBO-opleiding Beveiliger afgesloten met twee diploma’s: het MBO-diploma Beveiliger van de onderwijsinstelling en het SVPB-diploma Beveiliger."

Je vindt het onder de link, onderste onderwerp: http://www.svpb.nl/examen/beveiliger-nieuw/

Maico

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiliger
Re: branche diploma beveiliger
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 4 maart 2014, 21:38 »
Heb het een en ander al op gezocht, en wat rond gebeld het is eventueel wel mogelijk, met risico's voor werkgever en werknemer, niet raadzaam om te doen. Dus ik wacht nog wel een paar maandjes tot ik netjes geheel klaar ben met de volledige MBO opleiding beveiliger. Bedankt voor je reacties Libo.