Auteur Topic: Nieuwe installatie NX in combinatie met KNX  (gelezen 16614 keer)

Slyke

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe installatie NX in combinatie met KNX
« Reactie #15 Gepost op: zondag 20 december 2015, 16:15 »
Als jij nou even je erkende installateur belt...  Scheelt een hoop getyp op dit forum

Dan mogen we het forum sluiten, niet?

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe installatie NX in combinatie met KNX
« Reactie #16 Gepost op: maandag 28 december 2015, 08:23 »
het topic is genoeg om te sluiten dan.

Maar je zou het ook andersom kunnen doen, raadpleeg je installateur en schrijf hier wat je te weten bent gekomen.

Slyke

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe installatie NX in combinatie met KNX
« Reactie #17 Gepost op: maandag 28 december 2015, 20:54 »
het topic is genoeg om te sluiten dan.

Maar je zou het ook andersom kunnen doen, raadpleeg je installateur en schrijf hier wat je te weten bent gekomen.

Dit topic is anders al bijna zo'n 3000 keer gelezen, dus ik mag veronderstellen dat de info die we hier onder elkaar DELEN wel genoeg relevant is, niet?
Het principe van een forum is wel degelijk elkaars ervaringen delen!

Ik deel u bij deze het antwoord van een erkend NX-installateur (letterlijk citaat):
"KNX-interface? Heu... ja... dat zal dan wel, zeker? Dat hebben ze bij Lobeco toch gezegd dat het voorzien was..."
En daar stopt het dan, waaruit ik dan weer concludeer dat er GEEN terugkoppeling is naar KNX.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe installatie NX in combinatie met KNX
« Reactie #18 Gepost op: maandag 28 december 2015, 21:36 »
Uh nou als ze daar zo reageren denk ik eerder dat ze er geen ervaring in hebben, weten ze wel wat KNX is?
Ik heb zelf geen ervaring in de Lobeco centrales dus ik kan je daarin ook niet verder helpen.
Wel heb ik hier eerder gelezen dan de Satel centrales (ook) KNX koppeling hebben, en de verhalen die ik over de Satel hoor, vind ik als inbraak installateur (en domotica KNX) (geen Satel) zeker wel meer dan waard om te overwegen.

Ik heb 1 NX in onderhoud die door een ander geďnstalleerd is wordt er zelf niet echt warm van.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe installatie NX in combinatie met KNX
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 29 december 2015, 06:05 »
KNX Gateway voor domotica
Deze module is een KNX-interface voor de NetworX centrales. De interface is via de RS-232 te koppelen aan de NetworX. De NX-KNX is voorzien van een Web-server voor het instellen van de parameters van de KNX verbinding. Tevens is via deze Webserver de NetworX geheel te bedienen.
Specificaties
- Lan-interface : 2 (10/100 Mbps)
- USB-interface : 2 x USB 2.0
- Seriele port : RS-232KNX Gateway voor domotica
Deze module is een KNX-interface voor de NetworX centrales. De interface is via de RS-232 te koppelen aan de NetworX. De NX-KNX is voorzien van een Web-server voor het instellen van de parameters van de KNX verbinding. Tevens is via deze Webserver de NetworX geheel te bedienen.
Specificaties
- Lan-interface : 2 (10/100 Mbps)
- USB-interface : 2 x USB 2.0
- Seriele port : RS-232
- KNX interface : KNX 4 aders
- Geintegreerde WEB-server (compatible met Mozilla, Safari, Chromeen Internet Explorer)
- Aansluitspanning : 7-18 Vdc
- Stroomverbruik : 500 mA
- Bedrijfstemperatuur : 0 tot 50 °C
- Afmetingen : 155 x 155 x 28 mm (hxbxd)
 NX-KNX NX-KNX
Gerelateerde producten
01492
Home automation module
01498

Even een copy/paste van de lobeco website.......  Fijne installateur heb je.....

Slyke

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe installatie NX in combinatie met KNX
« Reactie #20 Gepost op: dinsdag 29 december 2015, 22:40 »
Even een copy/paste van de lobeco website.......  Fijne installateur heb je.....

Nee, zo gemakkelijk is het niet! Dat is de oude interface voor de oude generatie centrales!
De (nieuwe) xGen centrales zouden standaard KNX-ondersteuning aan boord hebben, althans, dat was zo beloofd bij de lancering.

De centrales zijn nu uiteindelijk beschikbaar, maar opeens lijkt de KNX-ondersteuning niet meer aan de orde.
Vreemd dat ook Lobeco het niet weet... als importeur zouden zij toch op de hoogte moeten zijn?