Beveiligingsforum
Beveiligingstechniek => Inbraakbeveiliging => Topic gestart door: melvink op donderdag 2 mei 2019, 12:56
-
Beste, ik loop tegen een probleem aan.
op mijn iphone had ik de Advisor advanced app geinstalleerd, deze is nu niet meer te downloaden! nu kon ik op de Advisor Advanced app inloggen op mijn systeem (zowel via lan als wan). Nu heb ik de Advisor Advanced Pro app geinstalleerd op een toestel van mijn kennis en kan ik de centrale niet meer bereiken! de foutmelding is (Could not find any parsable digits). Poort 32000 staat open en de firmware versie is 21.21.109. Het gaat om een ATS1000A IP.
Dit gaat over een centrale bij een kennis, ik heb zelf ook een ATS1000A IP met een iets nieuwere firmware waar het perfect werkt!
Op mijn toestel staan nog beide apps geinstalleerd waardoor ik goed de vergelijking kan maken op welke app het wel werkt en op welke niet.
ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand kan zijn!
Groetjes Melvin
-
Beste, ik loop tegen een probleem aan.
op mijn iphone had ik de Advisor advanced app geinstalleerd, deze is nu niet meer te downloaden! nu kon ik op de Advisor Advanced app inloggen op mijn systeem (zowel via lan als wan). Nu heb ik de Advisor Advanced Pro app geinstalleerd op een toestel van mijn kennis en kan ik de centrale niet meer bereiken! de foutmelding is (Could not find any parsable digits). Poort 32000 staat open en de firmware versie is 21.21.109. Het gaat om een ATS1000A IP.
Dit gaat over een centrale bij een kennis, ik heb zelf ook een ATS1000A IP met een iets nieuwere firmware waar het perfect werkt!
Op mijn toestel staan nog beide apps geinstalleerd waardoor ik goed de vergelijking kan maken op welke app het wel werkt en op welke niet.
ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand kan zijn!
Groetjes Melvin
Is de encryptie sleutel wel juist ingesteld?
Beide apps ondersteunen de atsx000-ip
Panelen.
De oude rode app is idd gelukkig uit de app store gehaald.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
de encryptiesleutel is goed ingesteld. 24x0. op de oude app werkt heet wel met deze sleutel
-
de encryptiesleutel is goed ingesteld. 24x0. op de oude app werkt heet wel met deze sleutel
24x0 zou ik sowiso iets aan doen.
Maar in de nieuwe app staat al iets ingevuld als je een nieuw paneel aan maakt.
Watberbstaat weet ik niet maar geen 24x0
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Dat klopt maar heb natuurlijk wel alles opnieuw ingevuld. op mijn eigen centrale werkt het wel prima met 24x0. Andere opties?
-
Service note 18:
Wanneer er overmatig veel dataverkeer plaatsvond op IP poort 32000, kon het voorkomen dat in het paneel de firewall geactiveerd werd. Hierdoor werd de poort voor alle inkomend verkeer geblokkeerd, en was er geen verbinding meer mogelijk met het paneel over IP. Uitgaande IP verbindingen waren wel nog mogelijk met de ATS85xx software.
Deze blokkering zou door het paneel zelfstandig hersteld moeten worden, maar in sommige gevallen gebeurde dit niet, en was het paneel extern niet meer te benaderen.
OPLOSSING:
Door het paneel een keer opnieuw op te starten werd de poort weer vrijgegeven, en was het probleem (tijdelijk) opgelost.
Een definitieve oplossing is aangebracht in de nieuwe FW versie 028.028.0144
-
Verbinding maken via de Oude Advisor Advanced app gaat nog wel. Ook via de ATS8500 geen enkel probleem! Alleen werkt de nieuwe Advisor Advanced Pro app niet!
-
Hoeveel telefoons zijn/waren er op aangemeld, want het maximaal is 5 (uit mijn hoofd) en ik denk dat de oude nogsteeds staat aangemeld (voor het systeem).
Verder heb je geluk want de firmware wordt net ondersteund.
ATS1/2000A-IP versie 021.021.0109 of hoger
-
Kan het toch niet iets met de firmware te maken hebben? mijn eigen centrale draait op 023.xxx.xxxx en deze werkt wel perfect. Ik geloof niet dat er meer dan 5 telefoons op aangemeld zijn geweest. kan je deze geschiedenis wissen? volgens mij heb ik nooit voor elkaar gekregen om er meer dan 1 telefoon op aan kunnen melden.
Kan je een ATS Advanced vanaf afstand opnieuw op laten starten? want dan kan ik een herstart proberen.
-
Als ik bij klanten kom waar de app niet meer werkt zijn er een paar dingen wat ik controleer.
Extern ip adres!
Poortfirwarding
En firmware versie
Is de firmware versie geen mr28 dan doe ik hem upgrade naar mr28.
9 van de 10 x werkt de app dan ook weer.
-
Ik ben niet bekend met firmware updates. ik kan deze nergens op internet vinden. is hier een site voor om deze te downloaden? extern ip adres en poort forwarding is juist. anders kan ik er ook niet op afstand bij met de ats8500.
-
... is hier een site voor om deze te downloaden? ...
Ja, service portal van de fabrikant. En ja, daar heb je login gegevens voor nodig...
-
Kan iemand deze voor mij downloaden met bijbehorende software?
-
Kan iemand deze voor mij downloaden met bijbehorende software?
Vraag het eens aan je installateur welke het systeem voor je heeft aangelegd.
-
Dat begrijp ik, alleen als de installateur de installatie 5 jaar geleden aangelegd heeft en nu niet meer bestaat is dat een lastige situatie. Maar als ik hier niet geholpen kan worden zal ik verder moeten zoeken
-
Uit welke omgeving kom je ?
-
In de buurt van Goes(Zeeland)
-
Goedenavond,
Hoe kan het dat bij een ats1500 je toch nog een keuze moet maken tussen alle of gebied 1 als je hoofdgebruiker bent?
Zelfs als je alle gebieden behalve 1 hebt weggehaald?
Hoor het graag van iemand die het weet.
Mvg Hein
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
Goedenavond,
Hoe kan het dat bij een ats1500 je toch nog een keuze moet maken tussen alle of gebied 1 als je hoofdgebruiker bent?
Zelfs als je alle gebieden behalve 1 hebt weggehaald?
Hoor het graag van iemand die het weet.
Mvg Hein
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik ga er voor het gemak van uit dat we van de app
Nu naar bediening via het bedienpaneel gaan?
In de gebruikersgroep gebiedenlijst uitzetten zal wel helpen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Excuus, ja bediendeel en staat uit.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/ccaee548861d2305eca1de9f16407e05.jpg)
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
Excuus, ja bediendeel en staat uit.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/ccaee548861d2305eca1de9f16407e05.jpg)
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/430bacfbc230ecbc28fd0768dfedad0f.jpg)
Iets lager
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Eens maar waarom laat hij ze wel zien als ze niet zijn toegewezen??(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/df1de8b6488924fa14288a75f7a452cd.jpg)
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
Ik heb het hier ff getest voor je.
Ik zie maar een gebied als ik inlog met de gebruikerscode.
Heb je de laatste FW er al in zitten?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
hij kaapt iemand anders zijn topic
how rude >:( >:( >:( >:( >:(
Ik ga er voor het gemak van uit dat we van de app
Nu naar bediening via het bedienpaneel gaan?
In de gebruikersgroep gebiedenlijst uitzetten zal wel helpen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Ja ook dat is een dingetje, ik kan geen nieuwe toppick aanmaken maar wel reageren. Dus bewust een toppick van ATS gezocht. Excuus
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
Ik heb het hier ff getest voor je.
Ik zie maar een gebied als ik inlog met de gebruikerscode.
Heb je de laatste FW er al in zitten?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, de laatste. Ik nog even verder stoeien. Bedankt voor de info zover. Log wel in met de hoofdcode by the way
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
Eens maar waarom laat hij ze wel zien als ze niet zijn toegewezen??(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/df1de8b6488924fa14288a75f7a452cd.jpg)
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Laat hij ze ook daadwerkelijk allemaal zien, of is het:
0 voor alles
1 voor gebied 1
?
Maar als je de optie uit hebt staan, voor selcteer gebiedenlijst, mag hij het zo wie zo niet laten zien bij in en uit schakelen van het alarm.
-
Melvin ,
Het antwoord geef je zelf al.
Probleem zit in de firmware gebruik de laatste versie van 28 en dan moet het lukken.
Groeten Mark
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Melvin ,
Het antwoord geef je zelf al.
Probleem zit in de firmware gebruik de laatste versie van 28 en dan moet het lukken.
Groeten Mark
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoe kom jij er bij dat het een firmware issue is?
volgens de gegevens zou hij wel ondersteund moeten worden en ik denk zo dat Melvin niet de mogelijkheid heeft om de firmware te downloaden om zn centrale te updaten.
-
Zoek een kundige partij in de buurt, en spendeer een paar tientjes. Alles weer oke.