Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - PFSO

Pagina's: [1] 2 3 ... 34
1
Algemeen / Re: alarmsystemen
« Gepost op: dinsdag 9 juni 2015, 08:22 »
Toen ik nog alarmen reed heb ik dat ook wel eens gehad Gerrit. Komt me zeer bekend voor.

2
Algemeen / Re: alarmsystemen
« Gepost op: maandag 8 juni 2015, 20:08 »
Kwaliteit is zeker wel belangrijk. De snelheid. Per uur surveilleren verdient in een rekenmodel meer dan enkele alarmen per keer. Als het goed is krijg je bij elk object digitaal of op papier een overzicht waar de melders hangen. Anders zou ik toch eens heel gauw hier achterna gaan..... Iets wat standaard bij set sleutels en een code om te schakelen hoort.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

In de ideale situatie wel. Bij een bedrijf met 2000+ 'ao' klanten waarvan sommige al 15+ jaar klant zijn is dat echter geen vanzelfsprekendheid. Ik neem aan dat je zelf geen beambte meer bent en dus weet hoe veel tijd er in kan gaan zitten om een simpele plattegrond te regelen.

Alarmopvolging is overigens financieel vele malen aantrekkelijk dan normaal surveillance werk bij mijn bedrijf. Ik heb zo het idee dat wij bij twee totaal verschillende werkgevers zitten. Daar zal ons verschil van inzicht vandaan komen ;).

3
Algemeen / Re: alarmsystemen
« Gepost op: maandag 8 juni 2015, 15:29 »
Ja per persoon 10 klanten. Als je in totaal 2000 klanten hebt, hebben de meeste een ats, satel of een derde merk. Veel verschil zit  er niet in.

Dat je niet in 1 dag 30 verschillende systemen kunt leren ja snap ik maar 3 stuks op een avond zou toch geen probleem mogen opleveren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Waarschijnlijk is jouw gebied totaal anders dan deze regio want hier zijn er talloze systemen te vinden. Daarnaast gaat het niet alleen om het bedienen van een systeem, maar meer nog om een juiste opvolging. Vinden van een melder, weten hoe actie te ondernemen bij calamiteiten en niet onbelangrijk een melding relatief snel afhandelen.

Kwaliteit leveren is blijkbaar niet standaard.

4
Algemeen / Re: alarmsystemen
« Gepost op: maandag 8 juni 2015, 10:30 »
Julian, misschien bedoel je het niet zo, maar je komt nogal bot over. Daarnaast pak je dan als voorbeeld het makkelijkste systeem er bij.

Met uitlezen bedoel ik toch echt de melding in het scherm krijgen. Bij veel systemen gebeurt dit zeker niet automatisch bij uitschakelen, hiervoor is dan ook kennis nodig om de melding op het scherm te laten verschijnen.

Zeker niet elk systeem heeft een 'ledje' om een storing aan te geven..

Sommige bedrijven hebben 2000+ keyholding klanten. Jij komt over als een werknemer bij een bedrijf met 10 keyholding klanten.

5
Algemeen / Re: alarmsystemen
« Gepost op: zondag 7 juni 2015, 21:01 »
Nou Julian, alarmopvolging is toch een vak apart. Systeem uitschakelen, uitlezen, resetten en weer activeren is basiskennis wat al moeilijk zat is met al die verschillende systemen. Daarnaast heb je te maken met vele verschillende panden/locaties en vele verschillende 'soorten' meldingen (inbraak, sabotage, stroomuitval, storingen, brandalarmen e.d.).

Mij lijkt het normaal dat een surveillant enige tijd normaal 'surveillant' is geweest voordat die op alarmen gaat rijden. Dan hoor je ook fatsoenlijk ingewerkt te worden en zodra je solo rijdt moet je kunnen vertrouwen op je collega's.

Dus nee, dit vind ik niet normaal.

6
CAO, werken in de beveiliging en vacatures / Re: Tijdelijke instructies
« Gepost op: zaterdag 25 april 2015, 14:04 »
Klopt PFSO, maar je weet zelf hoe het vaak gaat. Op het moment dat de poep in de ventilator komt staat het nergens zwart op wit en krijgt de beveiliger de kar met stront over zich heen en houden anderen, al of niet wijselijk, hun kaken op elkaar. (Ook teamleiders helaas)

Dan is er een groter probleem.

7
CAO, werken in de beveiliging en vacatures / Re: Tijdelijke instructies
« Gepost op: zaterdag 25 april 2015, 10:44 »
Je moet er vanuit kunnen gaan dat de teamleider het juist heeft. Over het algemeen kunnen wijzigingen komen vanaf een teamleider en/of contactpersoon van de klant. Dit zowel via een memo, via e-mail en/of aanpassing instructie.

8
CAO, werken in de beveiliging en vacatures / Re: Plussen van vakantie/verlofuren
« Gepost op: vrijdag 17 april 2015, 22:30 »
Kan je allemaal vinden in de CAO. Belangrijk daarbij is wat voor contract je hebt.

Stel je hebt een contract voor 152 uur en werkt dus elke periode 19 dagen a 8 uur dan kost een verlofdag als je hem ruim van te voren aanvraagt 7,6 uur. Als je de verlofdag aanvraagt op het moment dat de dienst al is gepubliceerd kost je verlofdag 8 uur.

9
CAO, werken in de beveiliging en vacatures / Re: Tijdvakken
« Gepost op: woensdag 15 april 2015, 06:36 »
Ze mogen een tijdvak (dienst) laten vervallen. Zowel bij de donderdagse weekindeling als in de week zelf.

10
Algemeen / Re: Visitatie.
« Gepost op: donderdag 26 maart 2015, 09:40 »
Geldt een rijbewijs niet als ID bewijs voor een beveiliger?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/vraag-en-antwoord/welk-identiteitsbewijs-mag-ik-gebruiken-in-welke-situatie.html

Binnen de beveiliging komt het wel voor dat bedrijven, waar veel subcontractors werken, alleen een paspoort of identiteitsbewijs als geldig id zien.

12
Nee, dat mag niet. De minuren kunnen niet verrekend worden met verlofuren en/of salaris.

13


Maar in normale zin word een melding gewoon door de surveillant afgemeld.

Of door de meldkamer van de surveillant. Wat Fred zegt klopt niet, alle grote bedrijven melden afgehandelde meldingen gewoon af.

14
Jij maakt een denkfout, de afgemelde melding komt weer terug als pop-up als het systeem nog niet geschakeld is en dan wordt voor de tweede keer de opvolgingsdienst gebeld. Overigens als er ook politie gebeld is blijft de melding wel in behandeling staanden wordt niet direct afgemeld.

Helaas komt het zelden voor dat een surveillancedienst de melding afmeldt, er wordt alleen contact opgenomen als er daadwerkelijk iets aan de hand blijkt te zijn en er ook een WA ter plaatse moet komen.

Over het algemeen hoort een opvolgingsdienst een melding natuurlijk gewoon af te melden. Of de surveillant dat zelf doet of zijn 'meldkamer' is dan om het even. Ik kan me ook niet voorstellen dat klanten er zo maar mee akkoord gaan dat er geen afmelding plaats vindt.

15
Daar gaf ik mijn oordeel niet over, moet je even beter lezen.

Ik vind het een slechte zaak dat een meldkamer zomaar een melding eruit gooit, zonder dat deze is afgemeld door een surveillant.

De 'meldkamer' gooit een melding er dus niet uit. Dat kan alleen een PAC doen na afmelding, met afmeldcode, van surveillant/contactpersoon.

Het kan dus wel zijn dat de melding nog open staat nadat de PAC de melding heeft doorgegeven.

Pagina's: [1] 2 3 ... 34