Auteur Topic: 20 Tijdsvensters in de nieuwe CAO  (gelezen 4345 keer)

Hermann

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
  • Maarten, waar ben je mee bezig?
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
20 Tijdsvensters in de nieuwe CAO
« Gepost op: zondag 4 december 2011, 12:06 »
Als de nieuwe CAO in zou gaan krijgen we een rooster met 20 tijdvakken (overige dagen is vrijetijd) van maximaal 10 uur.

Stel ik werk op de eerste dag van een nieuwe periode meteen op mijn vrije dag 8 uur over, ik mis dan met de nieuwe CAO als eerst de 50 % overwerk toeslag.

Vervolgens kan mijn werkgever, mij 4 maal een 6 uurs dienst laten werken, in een tijdsvenster kan hij je maximaal 10 uur laten werken, maar ook minder. Je kan dan ook eerder worden afgelost op een post, of je mag later beginnen met de avond of nacht dienst. Dit wordt dan natuurlijk gedaan door een collega die leegloopuren heeft. De planner zal dan bepalen op welke dagen je dienst eerder wordt afgelost of later kan beginnen, zelfs hier krijg je geen zeggenschap over.

Zo verdamppen mijn overuren, (kost de werkgever geen overuren meer, en geen leegloopuren meer voor de betreffende collega), ik werk dan in principe voor de leegloopuren van mijn collega zonder er iets voor terug te krijgen?!!?!?!???  

Ik werk dan zelfs 20 dagen met als resultaat 152 uur in de periode, en het zelfde schamele loon.

Het mes snijd voor de werkgever op deze manier aan twee kanten: geen overwerk meer uitbetalen en geen leegloop uren meer

Hierdoor zal de winst voor de werkgever flink gaan stijgen, ik dacht dat we een kosten nutrale CAO zouden afsluiten, blijkbaar is dat allen voor de werknemers van toepassing.

Het gaat weer eens over de rug van de beveilingsbeambte, werkelijk schandaling dat de vakbonden dit ons aan willen doen!!

Stem tegen de nieuwe CAO, zodat de vakbonden opnieuw moeten gaan onderhandelen, als de werkgevers hier door hun zakken gaan vullen, willen wij eerst de prijscompensatie van 2011 met terug werkende kracht bij ons loon hebben.

Hls-m

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 63
    • Bekijk profiel
Re: 20 Tijdsvensters in de nieuwe CAO
« Reactie #1 Gepost op: maandag 5 december 2011, 14:50 »
Beste mensen,

Neem contact op met je vakbond is mijn advies want er worden zoveel zaken genoemd die niet kloppen! Het is goed om het echte verhaal aan te horen.

Groet,
Maarten Hoelscher
De Unie

Bart

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
Re: 20 Tijdsvensters in de nieuwe CAO
« Reactie #2 Gepost op: maandag 5 december 2011, 17:24 »
Citaat van: Hls-m

Het is goed om het echte verhaal aan te horen.


Ik zou zeggen maak een topic aan met het echte verhaal zodat we het allemaal kunnen lezen. Dat scheelt een hoop telefoontjes.

Mvg Bart.
Dit protocol is slechts een hulpmiddel het kan en mag nimmer de plaats innemen van het eigen denken en handelen van de medewerker.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: 20 Tijdsvensters in de nieuwe CAO
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 6 december 2011, 00:37 »
Maarten,

Als ik Agnes Jongerius hoor praten, dan kruipen de rillingen over mijn rug. Maar vanavond bij Pauw en Witteman sprak zij heel wijze woorden. Ik denk dat jij daar maar eens heel goed naar moet gaan luisteren, dan begrijp je misschien wel wat ik bedoel....

Pauw en Witteman

V'tje

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 87
    • Bekijk profiel
Re: 20 Tijdsvensters in de nieuwe CAO
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 7 december 2011, 19:53 »
Hermann,

ik denk dat de soep niet zo heet gegeten zal worden.
De vergrijzing begint los te barsten,
En er staan altijd diensten open door vacatures, vakanties, ziekte etc. Althans dat is mijn ervaring. En als je 20 dagen werkt en 152 uur maakt... So what.
Dat is dan precies conform je contract.
Omgekeerd is ook waar dat je overuren vanaf 152 uur betaald gaan worden.
Hoe groot is de kans dat je daar overheen komt kijkend naar de roosters van de afgelopen maanden? Bij mij levensgroot.