Auteur Topic: Geschikte planningssoftware  (gelezen 8686 keer)

DB

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Geschikte planningssoftware
« Gepost op: donderdag 24 september 2015, 23:21 »
Beste lezers,

Binnen ons bedrijf zijn wij op zoek naar planningssoftware dat geschikt is voor de (metname horeca- en evenement) beveiliging. Deze software dient goed te werken in de praktijk en het zou mooi zijn als deze software ook nog wat breder is dan puur gericht op de planning: wij zijn op zoek naar software dat naast de planning ook mogelijkheden omvat voor onder andere de loonadministratie van werknemers.

Ik ben al enige tijd bezig met een inventarisatie van de diverse soorten planningssoftware op de markt. Tot op heden ben ik de volgende soorten software tegengekomen:

Dyflexis
Usemate
Trnsprnt
Rostarcas
Mobilee-Ims
L1NDA
Nostradamus
Checks
PlanningIt
Syrios
SecuSoft
< ... Dit lijstje wordt wellicht nog aangevuld wanneer er meer geschikte partijen gevonden worden)

Graag hoor ik jullie meningen. Met welke soorten software hebben jullie goede ervaring en met welke niet? Welke software wordt er nu binnen jullie bedrijven gebruikt en wat vind jij daarvan?

De vereisten waar dergelijke software in onze ogen aan moet voldoen, zijn we nog aan het samenstellen. Denk hierbij echter aan:
- mogelijkheden voor personeel om zelf hun beschikbaarheid aan te geven
- een handig overzicht waar de beschikbare medewerkers worden getoond op een specifiek moment
- een handige module voor loonadministratie
- een handig overzicht voor werknemers waar zij kunnen zien wanneer en waar zij ingepland staan (eventueel met aanvullende informatie)
- eventueel een optie waardoor medewerkers een melding krijgen van nog openstaande diensten
- eventueel een optie waardoor medewerkers middels een e-mail of iets dergelijks een notificatie ontvangen op het moment dat zij worden ingeroosterd voor een bepaalde dienst
- een handig overzicht voor de planner om te zien wat de kosten zijn per werknemer; dus de directe loonkosten maar bijvoorbeeld ook de reiskosten voor de desbetreffende dienst
- aanvullende rapportages; bijvoorbeeld een overzicht wat de totale loonkosten en reiskosten zijn voor een specifieke dienst (met reeds ingeplande werknemers)
- een mogelijkheid om diploma's etcetera per werknemer te kunnen invoeren, zoals Beveiliger 2 - ESO - Horecaportier - BHV - BHV Ploegleider - EHBO (eventueel aanvullend met AED).
- ....



Ik hoor graag jullie ervaringen met jullie huidige planningssoftware! Ook sta ik open voor andere suggesties, bijvoorbeeld voor softwarepakketten die hierboven nog niet zijn genoemd.
« Laatst bewerkt op: donderdag 24 september 2015, 23:28 door DB »

Ronald Sinnige

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geschikte planningssoftware
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 25 september 2015, 11:52 »
Beste DB,

Graag wil ik je attenderen op ons software pakket; mijnrooster.nl (zie tevens; www.mijnrooster.nl)

Deze software voldoet aan al je gestelde wensen en wordt tevens bij diverse beveiligingsbedrijven gehanteerd.

Indien gewenst kunnen we altijd een vrijblijvende demo op maat aanbieden.

Met vriendelijke groet

Ronald Sinnige
consultant mijnrooster.nl

edgarkool

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Excellent Planning
  • Bedrijf: Excellent Planning
  • Functie: Eigenaar
Re: Geschikte planningssoftware
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 26 september 2015, 19:07 »
Beste DB,

Wellicht kan je eens kijken op www.excellentplanning.nl
Dit systeem is uit de praktijk gebouwd speciaal voor de beveiligings branche en met name de
event-beveiliging en aanverwante disciplines.

Wellicht kunnen we een keer afspreken zodat ik een goede uitleg kan geven over ons. info@excellentplanning.nl
of 06-18088959

MvG

Edgar Kool

DB

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geschikte planningssoftware
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 29 september 2015, 21:43 »
Beste Ronald Sinnige en Edgar Kool,

Ik heb MijnRooster.nl en Excellent Planning aan mijn lijstje toegevoegd. Edgar, ik ben al door meerdere personen gewezen op Excellent Planning en deze software ziet er veelbelovend uit.

Inmiddels heb ik nog een vereiste aan mijn lijstje toegevoegd, namelijk:
- Het systeem dient ingericht te zijn voor de geldige CAO's, dus zowel voor de CAO VBE als de CAO VPB.

Ik denk dat hierdoor meerdere pakketten uit het lijstje af vallen, doordat ze niet aan deze vereiste voldoen.


Graag hoor ik van meer leden van dit forum welke software bij hen wordt gebruikt en hoe zij dit ervaren. Welke software moet ik écht in overweging nemen, en welke niet?

Secure-IT

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Secure-IT
  • Bedrijf: Secure-IT
Re: Geschikte planningssoftware
« Reactie #4 Gepost op: maandag 2 november 2015, 14:47 »
Beste DB,

Ik wil je attenderen op het pakket Secure-IT(http://www.secure-it.nl/). Dit is een automatiseringspakket specifiek gericht op de beveiligingsbranche. Naast planning zijn er nog meer modules zoals: Uursmelding, Alarmopvolging & Rapportage. Het pakket werkt volledig in de Cloud en is dus overal te gebruiken (zolang je maar een PC met internet hebt). Verder heeft het pakket ook een App welke door uw werknemers gebruikt kunnen worden.

Meer informatie is te vinden op http://www.secure-it.nl/.

Mvg,

Dennis Meijering

DB

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geschikte planningssoftware
« Reactie #5 Gepost op: maandag 2 november 2015, 19:16 »
Beste Secure-IT,

Wij zijn inmiddels voorzien van geschikte software voor de planning en de urenregistratie van medewerkers. Wij hebben Edgar Kool (www.excellentplanning.nl) uitgenodigd en zijn daarna meteen akkoord gegaan met deze software.

Momenteel zijn we de mogelijkheden van de software aan het ontdekken en maken we onszelf steeds beter wegwijs in het systeem, zodat wij binnenkort alle medewerkers in het nieuwe systeem meteen op een juiste manier kunnen betrekken.

Wanneer iemand soortgelijke vereisten heeft voor plannings- en administratiesoftware en op zoek is naar een nieuwe partij / nieuw pakket, dan raad ik hen zeker aan om eens contact op te nemen met Edgar Kool / Excellent Planning om de mogelijkheden van deze software te ontdekken.