Auteur Topic: Screening ESO (voornemen tot onthouden van toestemming)  (gelezen 10263 keer)

emperor

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Screening ESO (voornemen tot onthouden van toestemming)
« Gepost op: vrijdag 17 juli 2015, 17:59 »
Voor beveiligings-pas (groen) heeft politie een screening gedaan op basis van JDS gegevens kom ik niet in aanmerking voor een evenement beveiliger pas. Heb een brief gekregen dat ik mondeling of schriftelijk een uitleg kan geven tot dat ze een definitief beslissing gaan nemen.

heb 2 dingen op mijn naam staan.

pleegdatum (11-2007 tot 03-2008) (03-2009 JDS gegevens) artikel 310 (diefstal) c.q.artikel 311 (geldboete 250 euro) direct voldaan is geen rechtzaak geweest betrof toen tanken met brandstof van werkgever.

pleegdatum (03-2010) (09-2014 JDS gegevens) artikel 420 witwassen 2 maanden gevangenis straf voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaren en 120 uur taakstraf.
vonnis heeft via het  gerechtshof gelopen en advocaat heeft een cassatie ingediend bij Hoge Raad.
Hoeft nog geen taakstraf uit te voeren.

Na datum 2010 ben ik niet meer in aanmerking geweest met de politie. Als ik mijn verhaal verteld krijg ik nog een kans van bijzondere wetten als nog een ESO beveiligings-pas te krijgen?

Graag jullie mening en tips.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Screening ESO (voornemen tot onthouden van toestemming)
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 17 juli 2015, 20:22 »
Ik schat de kans dat jij de komende jaren een pas krijgt (heel) erg klein. Er zijn anderen die voor veel minder een pas geweigerd is. De beste tip die ik je kan geven is om de komende jaren te bewijzen dat jij je leven gebeterd hebt, en niet meer in aanraking met justitie te komen.

En mijn mening?

Jij lijkt mij nu niet echt de ideale kandidaat voor een functie in de beveiliging.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Screening ESO (voornemen tot onthouden van toestemming)
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 18 juli 2015, 18:53 »
Er is menig keer geen pas gegeven, omdat iemand 5 jaar geleden een fiets terug stal.
of omdat ie zichzelf heeft verdedigd maar iets te veel geweld gebruikte.

en dat van 2010 is net wat te zwaar, dus je mag minstens 8 jaar wachten. al ga je nu verhaal vertellen, dan krijg je nog geen pas.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Screening ESO (voornemen tot onthouden van toestemming)
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 18 juli 2015, 22:39 »
Na datum 2010 ben ik niet meer in aanmerking geweest met de politie.

Dat is in ieder geval een goed begin, maar...

vonnis heeft via het  gerechtshof gelopen en advocaat heeft een cassatie ingediend bij Hoge Raad.

... het gaat niet om de datum wanneer het delict gepleegd is, maar de datum waarop jij (definitief) veroordeeld bent

http://wetten.overheid.nl/BWBR0035004/#2_23_Tekst

Een aangezien jij aangeeft dat jij vooralsnog veroordeeld bent tot een (voorwaardelijke) gevangenisstraf, gaat het om een termijn van 8 jaar (na de veroordeling).

Als ik mijn verhaal verteld krijg ik nog een kans van bijzondere wetten als nog een ESO beveiligings-pas te krijgen?

In theorie wel, maar in de praktijk denk (en hoop) ik niet. Er is immers ook nog een hardheidsclausule:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0035004/#2_23_231_Tekst

1 van de punten waarnaar gekeken wordt de kans op recidive, en dan helpt het natuurlijk niet dat je meerdere keren met Justitie in aanraking bent geweest. Verder heb ik nog nooit gehoord dat iemand die een voorwaardelijke gevangenisstraf is opgelegd met succes van de hardheidsclausule gebruik heeft gemaakt. En wat mij betreft mag dat ook zo blijven.

Ik zou zeggen, ga het nu eerst maar eens goed uitleggen aan de Hoge Raad, wellicht komen die tot een (veel) lichtere straf of zelfs vrijspraak, en ga dan maar eens denken aan een carrière in de beveiliging, met inachtneming van de Beleidsregels.

« Laatst bewerkt op: zaterdag 18 juli 2015, 22:47 door Planner »

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: Screening ESO (voornemen tot onthouden van toestemming)
« Reactie #4 Gepost op: maandag 20 juli 2015, 14:20 »
Los van of je wel of geen pas krijgt, (waarschijnlijk niet), welke werkgever wil nou iemand in dienst hebben met een dergelijk verleden.

emperor

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Screening ESO (voornemen tot onthouden van toestemming)
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 24 juli 2015, 20:44 »
Vandaag gesprek gehad met iemand van Bijzondere Wetten. Ze gaan het intern overleggen en aantal dingen uitzoeken ik hoor het wel daarna wel telefonische en schriftelijk.

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Screening ESO (voornemen tot onthouden van toestemming)
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 25 juli 2015, 11:30 »
Kijk dat is het betere werk. Ben benieuwd wat het antwoord zal zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

emperor

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Screening ESO (voornemen tot onthouden van toestemming)
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 8 augustus 2015, 13:07 »
Afwijs brief ontvangen van bijzondere wetten. Ik kan wel eventueel een bezwaartraject in gaan en dan wordt ik waarschijnlijk uitgenodigd voor een gesprek met de korpschef.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Screening ESO (voornemen tot onthouden van toestemming)
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 8 augustus 2015, 16:23 »
Afwijs brief ontvangen van bijzondere wetten.

Hoe verrassend.....  :-\

Ik kan wel eventueel een bezwaartraject in gaan en dan wordt ik waarschijnlijk uitgenodigd voor een gesprek met de korpschef.

Inderdaad staat de wet- en regelgeving jou toe om dat te doen. En als dat ook weer tot een afwijzing leidt (ik schat de kans daarop 99,999%) dan mag je het ook aan de (bestuurs-) rechter voorleggen.  :(

Maar lees nu nog eens goed wat hier allemaal geschreven is? Snap jij nu werkelijk niet dat de beveiliging voor jou de komende jaren geen optie is? Tenzij jij de Hoge Raad kunt overtuigen en vrijgesproken wordt van het 2e delict. Want dan staat alleen nog het 1e delict op jouw naam, en aangezien dat al meer dan 4 jaar geleden was moet dat geen probleem vormen.

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: Screening ESO (voornemen tot onthouden van toestemming)
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 18 augustus 2015, 00:00 »
Citaat
Graag jullie mening en tips.

Hierbij mijn mening:

Dergelijke personen met deze achtergrond horen niet in de beveiliging thuis.

Een tip:

Zet je carrière op een andere richting, waarbij een screening of dergelijke niet van toepassing is.