Auteur Topic: Verkoop in de baas zijn tijd  (gelezen 5217 keer)

Rob Hamberg

  • Algemeen beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 193
    • Bekijk profiel
    • Rob Hamberg .nl
  • Bedrijf: beveiligingsforum.nl
  • Functie: moderator
Verkoop in de baas zijn tijd
« Gepost op: vrijdag 22 mei 2015, 00:44 »
Stel je voor dat je van iemand of een bedrijf de gelegenheid krijgt om producten te verkopen, bij de klanten waar je op bezoek komt. Ik noem maar een paar dingen zoals bijvoorbeeld hang- en sluitwerk, een brandmelder of een camera. Het gaat om aanvullende producten die je werkgever niet in pakket heeft.

Stel je voor dat je jouw klant kunt helpen met bepaalde aanvullende producten en je geeft hem een kaartje waardoor jouw klant ook nog eens korting krijgt bij de aanschaf van die producten.

Tot zover is er waarschijnlijk niet zoveel aan de hand... goede service toch? En voor je werkgever wordt het er niet anders van. Toch?

Stel je voor dat je voor iedere order die hier uit volgt een bepaald bedrag zou krijgen. Bijvoorbeeld voor de aanschaf van een camera(systeem) door je klant bij een bepaald bedrijf krijg jij een paar tientjes op je bankrekening gestort. Of bijvoorbeeld voor de aanschaf van een brandblusser die jij het aangedragen ontvang je een soortgelijk bedrag.

Ik weet dat veel beveiligers voor de klanten een waardevol advies kunnen geven. Maar zou je het ook doen om er zelf ook iets aan over te houden?

Natuurlijk doe je dat niet stiekem, maar wat zouden de werkgevers er van vinden? Hebben jullie ervaring met dit soort zaken?

Kun jij persoonlijk  zoiets verantwoorden bij jouw binnen het bedrijf? Of misschien doe je juist al zoiets voor je werkgever?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Verkoop in de baas zijn tijd
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 22 mei 2015, 12:46 »
Ik kan hier maar 1 antwoord op geven.

NOT DONE..........

Je bent aan het werk voor je werkgever, je werkgever verwacht dat je een bepaalde vorm van loyaliteitsgevoel hebt.

dergelijke voorbeelden wat jij aangeeft ook al verdien je er niet aan, doe je niet.

je geeft geen visitekaartjes af en al helemaal niet om er zelf beter van te worden.

Als je er van overtuigd bent dat het een goed product is, dan ga je naar je werkgever toe en zegt, he waarom ga je geen totaal pakket aanbieden. ik kan zo of zo regelen tegen die prijs,  uiteraard verwacht ik een fee voor het contact.

zegt de werkgever ja, dan kun je in overleg stappen ondernemen, wil je werkgever het niet, kun je vragen of je het zelf gaat doen,  echter is de kans groot dat je werkgever hier niet blij mee is.. ik zou me er niet aan wagen.

maar stel je voor je krijgt de toestemming wel. .. Je doet je verkoop,  vangt er een paar tientjes op en nu komt de klant met het verhaal dat de spullen niet goed zijn, wil garantie of zijn geld terug en jou verkoper die alles geleverd heeft laaat niet meer van zich horen.  Hoe ga je dit conflict oplossen?

Ik zou het niet doen. ...

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Verkoop in de baas zijn tijd
« Reactie #2 Gepost op: zondag 7 juni 2015, 12:13 »
Ik heb dit vaker meegemaakt, een vertegenwoordiger die naast het vaste productenpakket ook (met medeweten van het bedrijf) iets geheel anders verkoopt. In het begin is er niets aan de hand maar gaat het lopen dan is deze vertegenwoordiger drukker met de aanverwante artikelen dan waar hij eigenlijk mee bezig zou moeten zijn nl. de normale spullen verkopen.
Dit zal in de praktijk vrijwel altijd fout gaan en scheve gezichten geven.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

lieke2810

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Verkoop in de baas zijn tijd
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 4 augustus 2015, 16:56 »
Kort maar krachtig.. niet doen!