Auteur Topic: Naar ander object -verplicht-  (gelezen 7861 keer)

MMs

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Naar ander object -verplicht-
« Gepost op: donderdag 18 december 2014, 03:46 »
Ik zal eerst mijn situatie omschrijven:

Ik zit nu bijna 2 jaar vast op een object en heb het daar erg naar mijn zin.
Nu heeft mijn rayon manager aangegeven dat ik op gesprek moet bij een ander object omdat ze daar een nieuwe 'uitdaging' hebben.
In eerste instantie werd mij nog gevraagd wat ik ervan vond, maar toen ik reageerde dat ik niet wilde was het antwoord: 'Je zult toch voorgesteld gaan worden'.
De reden dat mijn mening er niet toe doet: 'Jij en nog iemand zijn de enige in dit gebied die aan het profiel voldoen'.
Het gaat dan om een paar diensten per periode maar dat loopt op tot ong. de helft van mijn contracturen.
Mijn huidige object is een object met veel regels die regelmatig veranderen en waar ik dus vaak moet werken om up-to-date te blijven.

Nu is mijn vraag: mag mijn rayon manager mij verplichten om daar op gesprek te gaan?
En mag ik gewoon zeggen in dat gesprek dat ik dit niet wil of word dat weer gezien als bewust tegenwerken en dus 'werkweigering'?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: Naar ander object -verplicht-
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 18 december 2014, 07:10 »
Het lijkt me dat je gewoon hebt te gaan daar waar jou werkgever je nodig heeft.

MMs

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Naar ander object -verplicht-
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 18 december 2014, 07:39 »
Even ter verduidelijking: op mijn huidig object kunnen we met het vaste team net alle diensten dicht draaien (hebben nu wel 1 flex die eventueel de uren die over blijven op kan pakken).
Maar voor mijn huidige object kunnen ze heel moeilijk mensen vinden ivm de eisen.

Dan is het toch helemaal niet slim om dit te doen?

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: Naar ander object -verplicht-
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 18 december 2014, 08:05 »
Of het slim is of niet dat is een heel ander verhaal. Iedereen is (helaas) vervangbaar.

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Naar ander object -verplicht-
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 18 december 2014, 12:05 »
Slim is het wellicht niet. Maar de werkgever mag jou gewoon op een ander object plaatsen.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: Naar ander object -verplicht-
« Reactie #5 Gepost op: maandag 12 januari 2015, 13:15 »
Ik zal eerst mijn situatie omschrijven:

Ik zit nu bijna 2 jaar vast op een object en heb het daar erg naar mijn zin.
Nu heeft mijn rayon manager aangegeven dat ik op gesprek moet bij een ander object omdat ze daar een nieuwe 'uitdaging' hebben.
In eerste instantie werd mij nog gevraagd wat ik ervan vond, maar toen ik reageerde dat ik niet wilde was het antwoord: 'Je zult toch voorgesteld gaan worden'.
De reden dat mijn mening er niet toe doet: 'Jij en nog iemand zijn de enige in dit gebied die aan het profiel voldoen'.
Het gaat dan om een paar diensten per periode maar dat loopt op tot ong. de helft van mijn contracturen.
Mijn huidige object is een object met veel regels die regelmatig veranderen en waar ik dus vaak moet werken om up-to-date te blijven.

Nu is mijn vraag: mag mijn rayon manager mij verplichten om daar op gesprek te gaan?
En mag ik gewoon zeggen in dat gesprek dat ik dit niet wil of word dat weer gezien als bewust tegenwerken en dus 'werkweigering'?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Even je contract bekijken of daar wat in staat.

Wij geven bijvoorbeeld ook contracten uit die puur gebaseerd zijn op het desbetreffende object. Wat inhoud dat het contract geld voor alleen het object waar je werkt.


En dus...

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 134
  • Beveiligen is een vak!
    • Bekijk profiel
Re: Naar ander object -verplicht-
« Reactie #6 Gepost op: maandag 12 januari 2015, 13:52 »
Als de werkgever je op een ander object plaatst heb je maar te gaan. Je kan het wel naar je zin hebben daar maar uit het oogpunt van dat je te eigen met het personeel op dat object wordt is aanwezig. Om deze reden zijn er vele werkgevers die om de 3 a 4 jaar een wisseling van beveiligers op de objecten doorvoeren.

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: Naar ander object -verplicht-
« Reactie #7 Gepost op: maandag 12 januari 2015, 23:16 »
Of het slim is of niet dat is een heel ander verhaal. Iedereen is (helaas) vervangbaar.

Kan ik me helemaal bij aansluiten