Hallo allemaal,
Begin 2017 heb ik een alarm laten plaatsen(vervanging) met daarbij een onderhoudscontract. Nou dan verwacht je dat alles goed loopt, helaas dus niet..
Ik heb een ATS1000A-IP paneel, met daarbij de Advisor app, waarmee je middels "Direct-IP" verbinding kan maken. Werkte op het begin goed, toch wel heel praktisch dat als midden in de nacht een (vals) alarm af gaat, dat je meteen kan zien welke sensor getriggerd is. Of remote het alarm aan/uit kan zetten.
Na een tijdje (soms maanden, weken, dagen) krijg ik totaal geen verbinding meer, alsof dat paneel ergens blokkeert. Kan o.a. optreden als de verbinding even wegvalt (internetmodem herstart bijv.).
Als de monteur langs is geweest voor onderhoud werkt het telkens magisch (tijdelijk) weer.
Laatste onderhoudsbeurt dit ook bij de monteur aangegeven, die gaf aan dat het een 'bekend probleem' is, en dat dit alleen op te lossen is met een nieuw paneel (a 350eu oid) met 'Ultra Sync' ondersteuning. Hij gaf aan dat ik zelf het alarm kon herstellen door deze te herstarten, dan moet ik ergens een zekering er uit trekken.
Nu heb ik de kast opengemaakt, maar geen idee wat hier de zekering is die ik er uit moet halen. Gok dat het diegene is bij de TERM linksonderin. Klopt dat? Volgens mij moet ik dan eerst de stroom er afhalen, zekering er 10sec oid uit, en dan weer langzaam terugplaatsen en aansluiten?
Het valt mij trouwens op dat het alarm regelmatig online/offline gaat het op het netwerk. Ook als ik wel verbinding zou krijgen middels App, zie ik dit gebeuren. Is dit normaal gedrag?
En wat mag je redelijkerwijs van een onderhoudscontract verwachten? Naar mijn gevoel heb ik een systeem dat niet optimaal functioneert.
Groet, Roel