Auteur Topic: ESO en hondengeleider  (gelezen 7768 keer)

Puma200

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ESO en hondengeleider
« Gepost op: woensdag 4 september 2013, 15:51 »
Beste beveiligers,

Ik zit met een vraag. Ik ben niet in het bezit van een diploma beveiliger. Nu wil ik graag hondengeleider worden en met name op evenementen. Als ik nu mijn diploma Event security officer haal ben ik dan bevoegd om als hondengeleider te werken bij evenementen of moet je daar een beveiliger 2 diploma voor hebben? De reden dat ik kies voor een ESO opleiding is omdat ik al geruime tijd zonder werk zit en het dus voor mij lastig word om een bedrijf te vinden die mij wilt opleiden tot beveiliger 2.

Gegroet

helldog2004

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Safety begins with yourself
    • Bekijk profiel
    • All Above Security
  • Bedrijf: All Above Security
  • Functie: Evenementen / stewart / portier / persoons / surveillant / straatcoach / millitair
Re: ESO en hondengeleider
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 4 september 2013, 21:59 »
Met een diploma twee voor beveiliging heb je in principe genoeg om met honden aan de slag te gaan.
Maar er komt nog veel meer bij kijken dan alleen maar een beveiligingspapier.
Je moet hoe dan ook de hond laten toetsen voordat je hem ook maar kan gaan gebruiken op je werkvloer.

Maar vergis je niet in de hoeveelheid uren die je in de hond moet steken.
Succes in ieder geval.
M.v.g.
Henk
Safety begins with yourself!!

Puma200

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ESO en hondengeleider
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 5 september 2013, 13:05 »
Ik heb me goed geinformeerd over het beroep hondengeleider en weet hoeveel tijd je erin moet steken maar dat doe ik met liefde en plezier. Met een hond/maatje werken is het mooiste wat er is in mijn ogen.
Maar wat ik eigenlijk wilde weten is of ik ook lid kan worden van de NBvdD met alleen een ESO diploma?Zodat ik met een hond op evenementen kan staan.


lares

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ESO en hondengeleider
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 5 september 2013, 13:48 »
puma200 het is onmogelijk met eso hondengeleider te worden hondengeleider kan alleen met volledige diploma dus beveiliging 2

lid worden bij de bond van dienst hond (twijfe)l knpv kan je gewoon lid worden zonder beveiliging diploma
maar je kan geen toetsingen aanmelden dan ben je verplicht om je pas mee te zenden en te tonen bij aankomst toetsing.

mvg Ray hondengeleider

Puma200

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ESO en hondengeleider
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 5 september 2013, 15:12 »
Bedankt voor het antwoord Ray!

Dan ga ik mijn Beveiliger 2 diploma zo snel mogelijk halen  :)


Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: ESO en hondengeleider
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 6 september 2013, 00:12 »
het is onmogelijk met eso hondengeleider te worden hondengeleider kan alleen met volledige diploma dus beveiliging 2

Ik ben nog nooit een hondengeleider tegengekomen met alleen ESO, maar eigenlijk kan ik nergens vinden waarom dat niet mogelijk zou zijn.  Mag ik vragen waarop jij deze stelling baseert?