Auteur Topic: Loonsverhoging: verlof vs minuren  (gelezen 1896 keer)

hann1bal

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Loonsverhoging: verlof vs minuren
« Gepost op: dinsdag 28 mei 2019, 14:08 »
Ik kwam laatst op een bedenking uit en ook nagevraagd bij HR en kreeg hier een raar antwoord uit.

Als je een loonsverhoging krijgt, dan worden je verlofuren aangepast naar rato van je loon. Want stel dat je een hele periode verlof opneemt dan zou je niet minder mogen verdienen dan wat je bruto 4-weken periode aangeeft.
Niet dat ik het hier mee eens ben, want naar mijn inziens spaar ik vrije tijd op en spaar ik geen geld op, gezien ik dan net zo goed op een bank kan zetten, waar ik dan nog een hele minimale rente op kan ontvangen.

Maar dat terwijze.

Nu heb ik al denk ik 5 jaar een aantal minuren staan.
Echter worden deze dus niet gecorrigeerd na een loonsverhoging, omdat dit niet in het CAO afgesproken is.

Dus in feite heb je de uren al betaald gekregen. Deze mag je later in gaan halen.
Niet dat dit een probleem is, maar wel dat je voor een duurder tarief mag gaan werken, omdat je het in een goedkoper tarief al ontvangen hebt.

Dit vind ik wel vreemd. Net zo vreemd eigenlijk dat je minuren niet na zoveel tijd verdwenen zijn, als dit niet ter spraken komt.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Loonsverhoging: verlof vs minuren
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 28 mei 2019, 18:56 »
Je hebt gelijk dat er met 2 maten gemeten wordt. Maar goed, dat is zo afgesproken in de CAO en de bonden vergeten wel vaker om als zij iets afspreken over 1 punt, om vervolgens even na te gaan denken over of dat dan ook geen gevolgen moet hebben voor andere punten in de CAO.