Als de nieuwe CAO in zou gaan krijgen we een rooster met 20 tijdvakken (overige dagen is vrijetijd) van maximaal 10 uur.
Stel ik werk op de eerste dag van een nieuwe periode meteen op mijn vrije dag 8 uur over, ik mis dan met de nieuwe CAO als eerst de 50 % overwerk toeslag.
Vervolgens kan mijn werkgever, mij 4 maal een 6 uurs dienst laten werken, in een tijdsvenster kan hij je maximaal 10 uur laten werken, maar ook minder. Je kan dan ook eerder worden afgelost op een post, of je mag later beginnen met de avond of nacht dienst. Dit wordt dan natuurlijk gedaan door een collega die leegloopuren heeft. De planner zal dan bepalen op welke dagen je dienst eerder wordt afgelost of later kan beginnen, zelfs hier krijg je geen zeggenschap over.
Zo verdamppen mijn overuren, (kost de werkgever geen overuren meer, en geen leegloopuren meer voor de betreffende collega), ik werk dan in principe voor de leegloopuren van mijn collega zonder er iets voor terug te krijgen?!!?!?!???
Ik werk dan zelfs 20 dagen met als resultaat 152 uur in de periode, en het zelfde schamele loon.
Het mes snijd voor de werkgever op deze manier aan twee kanten: geen overwerk meer uitbetalen en geen leegloop uren meer
Hierdoor zal de winst voor de werkgever flink gaan stijgen, ik dacht dat we een kosten nutrale CAO zouden afsluiten, blijkbaar is dat allen voor de werknemers van toepassing.
Het gaat weer eens over de rug van de beveilingsbeambte, werkelijk schandaling dat de vakbonden dit ons aan willen doen!!
Stem tegen de nieuwe CAO, zodat de vakbonden opnieuw moeten gaan onderhandelen, als de werkgevers hier door hun zakken gaan vullen, willen wij eerst de prijscompensatie van 2011 met terug werkende kracht bij ons loon hebben.