Auteur Topic: Avonddienst consignatie  (gelezen 3564 keer)

Willem1234

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Avonddienst consignatie
« Gepost op: zondag 29 september 2019, 22:44 »
Goedenavond,

Ik heb een vraag mbt consignatie. Heb me natuurlijk ingelezen hier op het forum en het CAO.
Toch kom ik er zelf niet helemaal uit. Wat ik er van begrijp is dat consignatie mag worden ingezet tussen twee diensten (gebroken dienst).

Nu zit ik met het volgende; bij mijn werkgever hebben wij drie diensten.
1 van deze diensten startte normaal gesproken om 16;30 uur tot 00:00 uur.
Sinds kort is de starttijd veranderd naar 15:00 uur aanvang dienst.

Van 15:00 uur tot 16:30 uur krijgen wij enkel een consignatie vergoeding. Wel word je verplicht om om 15:00 uur op kantoor aanwezig te zijn voor het ophalen van de auto/sleutels en telefoon.

Nu is mijn vraag als volgt, mag hier van consignatie worden gesproken of hebben wij het recht op ons normale uurloon?

Bij voorbaat dank !

Groet,

Willem

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Avonddienst consignatie
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2019, 00:11 »
Consignatie houdt in dat je bij onvoorziene omstandigheden oproepbaar bent. Dan wordt je geacht thuis of in de buurt van huis te blijven zodat je onmiddelijknaar de gewenste locatie kunt gaan en daar binnen redelijke termijn kunt zijn.

Wanneer jij geacht wordt om naar kantoor te komen, dan is er geen sprake meer van consignatie maar van aanvang dienst

Willem1234

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Avonddienst consignatie
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 3 oktober 2019, 11:47 »
Hartelijk dank voor je snelle en duidelijke antwoord. Gaan dit zo zsm voorleggen bij de werkgever!!

Omdat wij al enkele maanden op deze manier gewerkt hebben en dus al wat uren hebben “weggegooid”, hebben wij nog recht op een bepaalde compensatie/ vergoeding  (terugwerkende kracht )?



Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Avonddienst consignatie
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 5 oktober 2019, 23:50 »
Tot 5 jaar terug kan je achterstallig loon terugvorderen. Nu alleen dus zorgen dat jij je werkgever overtuigd, en dat kan best nog wel eens lastig worden.