Auteur Topic: Vesten  (gelezen 3764 keer)

Roel

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Vesten
« Gepost op: zaterdag 21 februari 2015, 18:27 »
Ik zoek een betaalbaar steek en/of kogelwerend vest.
Welke raden jullie aan en op welke site kan ik deze vinden ? tweedehands mag ook

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Vesten
« Reactie #1 Gepost op: zondag 22 februari 2015, 19:15 »
Wellicht heb je hier wat aan, en in mindere mate ook aan dit topic.

Ik heb zelf ervaren dat de zoektocht naar een geschikt vest erg lastig kan zijn. Zet voor jezelf op een rijtje wat je precies wilt, dus welke eisen je aan het vest stelt. Dit kunnen eisen zijn wat betreft het niveau kogelwereld, steekwerend en/of naaldwerend maar ook wat betreft flexibiliteit. Er zijn goedkope steekwerkende vesten op de markt van kunststofplaten met eventuele aanvullingen van aluminiumplaten, maar hierbij lever je dus zeker fors in op de flexibiliteit van het vest (en bovendien zijn deze vesten vaak zwaarder en dikker dan goede (en dure) vesten).

Tweedehands vesten raad ik niet aan, vesten kunnen verouderd zijn, beschadigd en bijvoorbeeld door het slecht opbergen van het vest blootgesteld zijn aan Uv-licht dat bepaalde stoffen (zoals Kevlar) kan afwaarderen. Mocht je toch een tweedehands vest zoeken, dan kun je deze ook op Marktplaats vinden met zoektermen als "steekwerend", "steekvest" of het foutieve "kogelvrij". Ook kun je specifiek op merknamen zoeken van vesten, zoals "EnGarde".