Auteur Topic: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?  (gelezen 192863 keer)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #30 Gepost op: dinsdag 5 februari 2013, 22:13 »
Volgens mij ken jij de term "samenwerking" nog helemaal niet,
of heb je een verkeerd beeld van de betekenis.

Ik heb een heel ander beeld van de betekenis van "samenwerking". Wat jullie hier aan het doen zijn is elkaar gek maken met ideeën, waarvan een ieder met een beetje gezond verstand weet dat het geen haalbare kaart is.

Natuurlijk moet in een bijeenkomst alles op tafel gegooid kunnen worden, maar er zal toch echt bij elk punt nagedacht moeten gaan worden of men daar nu echt de onderhandelingen mee in wil gaan. En als er dan overeenstemming is over de selectie, dan is het zaak om de strategie te gaan bepalen.

Als jullie gewoon alles in de onderhandelingen op tafel willen gooien, dan hoeven jullie ook niet bij elkaar te komen, dan verzamel je hier gewoon even de punten en dan lezen de vakbondsbestuurders en kaderleden het wel.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #31 Gepost op: dinsdag 5 februari 2013, 22:14 »
Dat mag, maar ik ben bloed serieus.

Precies, vandaar dat ik afhaak.

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 5 februari 2013, 22:29 »

Ik heb een heel ander beeld van de betekenis van "samenwerking". Wat jullie hier aan het doen zijn is elkaar gek maken met ideeën, waarvan een ieder met een beetje gezond verstand weet dat het geen haalbare kaart is.

Dus jij ziet jezelf als de enige met gezond verstand? :(

Natuurlijk moet in een bijeenkomst alles op tafel gegooid kunnen worden, maar er zal toch echt bij elk punt nagedacht moeten gaan worden of men daar nu echt de onderhandelingen mee in wil gaan. En als er dan overeenstemming is over de selectie, dan is het zaak om de strategie te gaan bepalen.

En wie heeft jou verteld dat dat niet gaat gebeuren? Echt, over spoken zien gesproken... ::)

Als jullie gewoon alles in de onderhandelingen op tafel willen gooien, dan hoeven jullie ook niet bij elkaar te komen, dan verzamel je hier gewoon even de punten en dan lezen de vakbondsbestuurders en kaderleden het wel.

Let je wel op? volgens mij is er gezegd dat de ideeën aan de klankbordgroep gegeven gaan worden, en die gaan dat naar ik aanneem gewoon op een goede manier met de bondsbestuurders bespreken, die wél verstand hebben van haalbaarheid, wisselgeld, enz, en die gaan dan weer aan de onderhandelingstafel zitten met de uitkomst.
Dus waar haal je deze onzin vandaan?

Precies, vandaar dat ik afhaak.

Juist, zonder uitleg, zonder aan te geven hoe jij daar precies over denkt, gewoon weglopen.
Zo geef je wel een perfect voorbeeld van hoe het NIET moet.
Heb ik er toch nog weer wat positiefs uit weten te persen.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #33 Gepost op: dinsdag 5 februari 2013, 22:40 »
volgens mij is er gezegd dat de ideeën aan de klankbordgroep gegeven gaan worden, en die gaan dat naar ik aanneem gewoon op een goede manier met de bondsbestuurders bespreken, die wél verstand hebben van haalbaarheid, wisselgeld, enz, en die gaan dan weer aan de onderhandelingstafel zitten met de uitkomst.

Als dat bij iedereen goed op het netvlies staat, dan gaat het vast wel goedkomen.

Juist, zonder uitleg, zonder aan te geven hoe jij daar precies over denkt, gewoon weglopen.

Jij wilt graag een uitleg? Welnu, ik denk dat het idee, dat je vanuit een dergelijke klankbordgroep, de vakbonden op pad zou kunnen sturen met het verhaal om in arbeidsrechterlijke zaken anoniem te kunnen gaan getuigen, zo ridicuul is, dat ik daar echt mijn tijd niet aan ga verspillen. Dat is uiteraard slechts mijn mening....

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #34 Gepost op: dinsdag 5 februari 2013, 22:54 »
Als dat bij iedereen goed op het netvlies staat, dan gaat het vast wel goedkomen.

Daar ga ik wel vanuit.

Jij wilt graag een uitleg? Welnu, ik denk dat het idee, dat je vanuit een dergelijke klankbordgroep, de vakbonden op pad zou kunnen sturen met het verhaal om in arbeidsrechterlijke zaken anoniem te kunnen gaan getuigen, zo ridicuul is, dat ik daar echt mijn tijd niet aan ga verspillen. Dat is uiteraard slechts mijn mening....

Als dit een uitleg is, wat verwijt jij dan de bonden?
En hoe goed kan jij lezen?
Indien ik mij correct herinner, heb ik het niet over complete anonimiteit gehad, zoals jij het nu doet voorkomen.
Bij de rechter zijn, in het scenario wat ik beschreef, wel degelijk alle gegevens bekend.
Alleen niet bij de werkgever, zodat er geen sancties kunnen plaatshebben.
Bovendien heb ik ook nog gezegd dat er vast ook een aantal zaken zijn waar de anonimiteit niet kan worden toegekend, maar dat er ook gevallen te bedenken zijn waar dat eventueel wel denkbaar is.
Lees dat nog maar eens rustig terug, lijkt mij geen overbodige luxe.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #35 Gepost op: woensdag 6 februari 2013, 09:31 »
 wat mee te nemen:
Structurele loonsverhoging
 eindejaarsuitkering verhogen naar 3 % en structuele opbouw afspreken
Nachttoeslag doortrekken tot einde nachtdienst
 Nachtdienst compenseren i.v.m. ongezondheid daarvan.
D begin om loon aan beoordeling te gaan koppelen weer schrappen, anders krijg je straks alleen nog maar voldoende en matig omdat je dan loon mag inleveren. of beter afspreken hoe te beoordelen

Er even van uitgaande dat de rekenmeesters gelijk hadden en het kosten neutraal is deze CAO dan is het
Wisselgeld ter onderhandeling:
Zaterdag overdag toeslag eraf.
De verlof berg is groot genoeg dus nog maar een of twee verlof dagen eraf.
« Laatst bewerkt op: woensdag 6 februari 2013, 09:35 door leeuw13 »

Regina

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 43
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #36 Gepost op: woensdag 6 februari 2013, 13:02 »

De verlof berg is groot genoeg dus nog maar een of twee verlof dagen eraf.

Ik weet niet waar je die berg vandaan haalt, maar ik kom verlof tekort en nu mis ik ook nog 13 ATV dagen.
Ze moeten die verlof berg maar eens flink aanpakken bij de mensen, en gewoon stellen dat je max 40 uur verlof mag meenemen naar het volgende jaar.

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #37 Gepost op: woensdag 6 februari 2013, 13:04 »
Die eindejaarsuitkering hoeven we niet, de ort op de vakantie moet terug. Sommige collega's redden hun financiële huishouding (daar gelaten of het eigen huishoudboekje op orde is) niet zonder toeslagen en die verplicht je eigenlijk om door te werken.

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #38 Gepost op: woensdag 6 februari 2013, 13:06 »
Ik weet niet waar je die berg vandaan haalt, maar ik kom verlof tekort en nu mis ik ook nog 13 ATV dagen.
Ze moeten die verlof berg maar eens flink aanpakken bij de mensen, en gewoon stellen dat je max 40 uur verlof mag meenemen naar het volgende jaar.
Heb je wel gelijk in maar als je alle feestdagen werkt groeit zo'n verlofberg snel. Daar buiten heeft niet iedereen zin om maar iedere keer verlof op te nemen.

Regina

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 43
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #39 Gepost op: woensdag 6 februari 2013, 13:11 »
Die eindejaarsuitkering hoeven we niet, de ort op de vakantie moet terug. Sommige collega's redden hun financiële huishouding (daar gelaten of het eigen huishoudboekje op orde is) niet zonder toeslagen en die verplicht je eigenlijk om door te werken.

Je zal volgend jaar maar thuis komen van drie weken vakantie en je hebt vergeten je gem. ORT onder je hoofdkussen te leggen :(. Heb je een mooi kaal loon, dat komt erg hard aan bij vele mensen denk ik.

Regina

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 43
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #40 Gepost op: woensdag 6 februari 2013, 13:14 »
Daar buiten heeft niet iedereen zin om maar iedere keer verlof op te nemen.

Zal toch moeten, anders komen ze er nooit vanaf. Het is toch van de zotte dat men 600 uur verlof heeft staan. Verlof is geen spaarpot maar bedoeld voor rust.

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #41 Gepost op: woensdag 6 februari 2013, 13:55 »
Je zal volgend jaar maar thuis komen van drie weken vakantie en je hebt vergeten je gem. ORT onder je hoofdkussen te leggen :(. Heb je een mooi kaal loon, dat komt erg hard aan bij vele mensen denk ik.

Zeker weten, en helemaal bij de mensen die veel in de toeslag uren werken, zoals surveillanten.
Gaat echt pijn doen.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #42 Gepost op: woensdag 6 februari 2013, 14:02 »
Ik heb altijd met mijn kale loon rekeing gehouden, immers je kan ook zo op een dagobject geplaatst worden van ma t/m vrijdag en geen toeslagen hebben. Toeslagen moet  je rekenen als extra's de meeste banen in de beveiliging hebben ORT je kunt echter bij verplaatsing je ORT kwijtraken en dan ????
Nee ORt is bij mij extra en gaat appart als je dan een keer een dure rekening hebt, onderhoud auto of een apparaat wat stuk is heb je altijd voldoende geld achter de hand en zo wen je niet aan een "vals" en niet op rechten gebaseerd vast hoog inkomen (hooguit jaar afbouwregeling bij verplaatsing naar alleen dagdiensten) wat je zo weer kwijt kan raken.
Dit geld ook voor overwerk en RVt het zijn extra's en geen vast  inkomen.
« Laatst bewerkt op: woensdag 6 februari 2013, 14:03 door leeuw13 »

Regina

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 43
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #43 Gepost op: woensdag 6 februari 2013, 14:06 »
Ik heb altijd met mijn kale loon rekeing gehouden, immers je kan ook zo op een dagobject geplaatst worden van ma t/m vrijdag en geen toeslagen hebben. Toeslagen moet  je rekenen als extra's de meeste banen in de beveiliging hebben ORT je kunt echter bij verplaatsing je ORT kwijtraken en dan ????
Nee ORt is bij mij extra en gaat appart als je dan een keer een dure rekening hebt, onderhoud auto of een apparaat wat stuk is heb je altijd voldoende geld achter de hand en zo wen je niet aan een "vals" en niet op rechten gebaseerd vast hoog inkomen (hooguit jaar afbouwregeling bij verplaatsing naar alleen dagdiensten) wat je zo weer kwijt kan raken.
Dit geld ook voor overwerk en RVt het zijn extra's en geen vast  inkomen.

Heb ik helemaal met je eens, geen speld tussen te krijgen.
Maar je zal ze de kost moeten geven die daar dus geen rekening mee houden.

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: Wat moet er meegenomen worden in de nieuwe onderhandelingen?
« Reactie #44 Gepost op: woensdag 6 februari 2013, 14:11 »
Zal toch moeten, anders komen ze er nooit vanaf. Het is toch van de zotte dat men 600 uur verlof heeft staan. Verlof is geen spaarpot maar bedoeld voor rust.

Ben ik ten dele met je eens. Er zijn ook mensen met een buitenlandse partner, net als ik, die als ze op vakantie willen naar de schoonouders, minimaal 4 weken willen gaan, liefst 6.
Dat gebeurd natuurlijk niet ieder jaar, want de hoofdreden is de prijs van een vliegticket.
Dat red je gewoonweg niet om ieder jaar zoveel geld te sparen, dus gaan die mensen 1 x in de 2 á 3 jaar wat langer op vakantie, en werken de jaren dat ze hier blijven vaak door in de zomerperiode, wanneer iedereen de 3 weken geniet. Vaak word er, en dan praat ik nu even voor mijzelf, wel hier en daar 1 of 2 weekjes verlof opgenomen, maar dat is dan vaak buiten het hoogseizoen.
Maar het is dan wel prettig dat je voldoende uren hebt staan als je weer een keertje op vakantie wil.

En wat ook een probleem is, is dat er vaak geen vrij gegeven wordt.
Ik heb begin januari een week verlof aangevraagd, en er bij gezegd, dat het mij niet zoveel uit maakt wanneer, want ik wil gewoon even een weekje rust. Op dit moment is het laatste bericht dat het waarschijnlijk in periode 3 wel gaat lukken. Maar (nog) geen toezegging met garantie dus.
Nou heb ik niet overdreven veel staan hoor, ongeveer zo'n 160 uur als ik mij niet vergis.
Maar ik ben wel afgelopen zomer 4 weken weg geweest, dus voor mijn vakantie had ik ook wel wat meer staan.

Ik vertel dit, omdat het bij iedereen weer anders is in verband met persoonlijke omstandigheden.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!