Auteur Topic: Advies mbt camerabeveiliging  (gelezen 2993 keer)

Peter de Biel

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Advies mbt camerabeveiliging
« Gepost op: vrijdag 22 september 2017, 04:11 »
Beste Beveiligingsexperts :)

Ik heb reeds talloze camerasystemen geprobeerd en teruggestuurd en meer tijd op google doorgebracht dan met mijn vriendin in bed, maar kom er zelf niet uit.

Mijn situatie: door omstandigheden heb ik al een tijdje last van pesterijen zowel voor mijn woning als achter in mijn tuin. Het varieert van voor effe de rolluiken lichten en mij een hartstilstand bezorgen doordat ik ineens een gezicht zie kijken naar me, tot talloze liever niet te noemen activiteiten wanneer ik ook maar mijn woning verlaat achter het huis.

Mijn wens en doel is het om van binnen uit in ieder geval vast te kunnen leggen indien er wederom iemand voor mijn raam staat te bekketrekken of achter mijn huis wat dan ook achter mijn rug om doet. Denk dan aan iets simpels maar voor mij persoonlijk drijft het me tot waanzin: een drone die me al een tijdje teistert dmv filmen vermoed ik of rakelings langs mijn kop afscheren achter het huis. Ik heb tot nu toe enkele fotos kunnen maken van het ding maar zie het bijvoorbeeld wanneer ik in de berging moet zijn de sleutel omdraai en in het raam van de deur achter me dat ding weer opmerk.

Wanneer ik mijn samsung op filmen zet en deze meeneem is het aardig drone vrij. Ook voor mijn huis direct tegen het raam is het ding vaak waar te nemen het blijft enkel niet stil zitten tot ik het gefilmd heb of gefotografeerd.

Ik zoek dus een tweetal cameras die ik binnen wil plaatsen, die motion detection ondersteunen, 's nachts ook kunnen filmen, beelden direct opslaan op sd of dvr maar bovenal geen wifi ondersteunen. Dit daar mijn wifi sinds ik hier woon talloze malen per dag om zeep werd geholpen waardoor ik het uitgeschakeld heb en via de kabel werk.

Ook wil ik per defintiie geen bediening mbv welke smartphone dan ook zodat het functioneren van het systeem niet gedwarsboomd kan worden door derden. Een van mijn aankopen een ip cam met wifi werd ook om de zoveel tijd lam gelegd, dus ik heb nog liever een ouder model camera die niet eens wifi ondersteunt dan de op afstand bestuurbare cams tegenwoordig.

Door mijn geringe aandachtspanne en verhoogde aflleidbaarheid lukt het me niet om uit te sluiten of vast te stellen welke ik het beste zou kunnen pakken. Ik heb een krap budget, afgaande op wat ik hier allemaal lees, maar hoop voor 2 a 300 euro toch in ieder geval iets te kunnen aanschaffen waardoor ik gewoon mijn tuin kan betreden, binnen kan rondlopen zonder steeds te moeten checken of en waar er mogelijk iets of iemand zit te gluren.

Ik merk reeds dt wanneer ik mijn samsung op filmen zet richting raam bijv dat ik dan nergens last van heb en op de beelden ook niks terug zie. Het heeft dus ook een preventieve werking. Het probleem is dusdanig geescaleerd dat ik het mijn naasten niet meer kan vertellen, die willen namelijk "bewijs" zien, maar onderschatten de impact die het op mij heeft allemaal en hoe moeilijk het is om met behulp van 3 telefoontjes die maar beperkt filmen en bovendien reglematig uitgeschakeld worden, met iets van bewijs op de proppen te komen zetten.

De enkele fotos die ik heb gemaakt toen ik hier net woonde worden door eenieder anders verklaard, varierend van het zoeklicht van een helikopter tot het licht van een lantaarnpaal of weerkaatsing van de telefoon waarmee de fotos gemaakt werden.

Ik ben bekaf van het moeten overtuigen van anderen en bekaf van deze inbreuk op mijn privacy en weet me geen raad hiermee, anders dan de zaak gaan filmen.

Bedankt voor het luisteren alvast, excuses voor het lnage verhaal ik hoop echter dat het zo een beter beeld geeft van wat voor camer's ik zoek en indien dat meer kost het zij zo, heb vanavond weer 3 uur zitten googlen maar raak door omstandigheden de draad helemaal kwijt en het ingewonnen advies bij diverse winkeliers maakte het enkel moeilijker voor me.

Bij voorbaat dank, indien jullie meer vragen hebben stel ze dan gerust maar weet bij deze dat ik hoe dan ook camera's wil en ga plaatsen hier zodat ik rust krijg.

Groeten Paulus

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Advies mbt camerabeveiliging
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 22 september 2017, 20:35 »
Als je ook in het donker opnames wilt maken zou ik achter het glas niet adviseren of je moet speciale maatregelen treffen om spiegelingen in het glas te voorkomen.

Maar je geeft aan diverse sets te hebben besteld en weer terug te gestuurd met welke reden?
Waarom voldeden die niet aan je wensen?

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Peter de Biel

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Advies mbt camerabeveiliging
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 23 september 2017, 04:32 »
Beste Gerrit alvast bedankt voor je reply. Het betrof wifi cams en wifi is bij mij zo onbetrouwbaar als wat.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Advies mbt camerabeveiliging
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 23 september 2017, 11:05 »
Niet alleen bij jou hoor, dat zie je veel vaker.
Wanneer wil je het systeem gebruiken?
Is dat hoofdzakelijk overdag of moet hij juist goed werken als het donker is?
Bedenk hierbij dat de meeste camera's overdag wel een aardig goed beeld geven maar het beeld in de avond/nachtelijke uren bepaald meestal de kwaliteit en de prijs van de camera.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.