Auteur Topic: ATS2000 verstoring tv signaal?  (gelezen 3086 keer)

Vink19

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ATS2000 verstoring tv signaal?
« Gepost op: dinsdag 20 maart 2018, 15:04 »
Onze alarmcentrale (ATS2000) hangt in de meterkast en deze zou mogelijk het tv signaal(Ziggo) op gezette tijden kunnen verstoren? Ik kan daar niets tegenin brengen omdat ik geen kennis heb van deze alarmcentrale. Kan dit of is het afschuiven van het probleem door Ziggo? Heeft iemand hier al eens een keer van gehoord?
Wie kan mij helpen?
Alvastbedankt voor je reactie.

Pieter

Amsterdam

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS2000 verstoring tv signaal?
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 20 maart 2018, 17:14 »
Beste Pieter,

Dat Ziggo gaat storen via een ATS lijkt me stug, en heb ik nog nooit vernomen.

Is jou ATS draadloos?

Tevens ben ik benieuwd of jou doormelding wellicht via jou modem/router loopt?
Anders zou je de verbinding van de ATS er eens uit kunnen trekken om te kijken of dit verschil maakt.
zit er nog een externe IP kiezer tussen welke wellicht iets kan veroorzaken?



Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS2000 verstoring tv signaal?
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 20 maart 2018, 23:02 »
Dit lijkt me nogal ver gezocht, en geloof ook niet dat dit zomaar zal gebeuren, en zeker niet op gezette tijden. Dan zou ik verwachten dat het constant is.
Mag ik vragen als het de tv-signaal verstoord, hoe lang duurt zo iets? minuten/uren/seconden?
Enige wat ik me kan voorstellen is als de sensoren draadloos zijn.

Vink19

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS2000 verstoring tv signaal?
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 20 maart 2018, 23:55 »
Dank voor jullie reactie. De centrale is in het geheel niet draadloos. De tv storing duurt slechts enkele seconden. De alarminstallatie is tijdens zo’n storing dan zeker niet ingeschakeld. Dus ik vond het al een raar verhaal van Ziggo.
De alarmcentrale behoort bij Alarm wel uit te bellen naar mijn mobiel maar dat werkt - helaas - niet meer.
Waarschijnlijk eigen schuld dikke bult maar ik het niet herstellen omdat ik geen kennis heb van de centrale.
Dus als ik jullie goed beluister terug naar Ziggo en op zoek naar een installateur om de telefoonverbinding te herstellen( waarschijnlijk alleen een foutieve programma instelling),


Amsterdam

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS2000 verstoring tv signaal?
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 21 maart 2018, 17:09 »
Bij een bedraade installatie is het verstoren van signaal haast onmogelijk.
zodra de centrale is aangesloten op de modem/router waarop ook de Ziggo binnen komt is er nog een hele kleine kans dat de kiezer van de ATS blijft proberen door te melden. indien hij namelijk geen 'kiss-off' krijgt blijft alarmsignaal in de buffer nog proberen zijn meldingen kwijt te raken. (al erg ver gezocht vind ik zelf)

ik zal proberen om enkel de TV eens een avond aan de modem/router te hangen, en kijken of het zonder aansluiten van overige randapparatuur ook voor komt.


dat de ATS de boosdoener is lijkt me heel erg raar in dit verhaal.