Auteur Topic: Lijnfouten Galaxy Ethernet  (gelezen 9414 keer)

MaikelD

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Geneva ICT Networks & Security Systems
Lijnfouten Galaxy Ethernet
« Gepost op: vrijdag 8 september 2017, 20:52 »
Beste Mede Installateurs,

Geregeld krijgen we klanten aan de telefoon. die melden lijn fout na wat resetten is het weer opgelost. is dit uit te zetten in het paneel. hoe ervaren jullie dit.

ook met de chiron module last de meldingen :(

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Lijnfouten Galaxy Ethernet
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 8 september 2017, 21:49 »
Lijkt me niet echt handig om dat uit te zetten of zelfs ongewenst.
Stel dat er buiten wel iemand jouw internetverbinding heeft opgegraven dan lijkt het me wel handig dat je daar van op de hoogte wordt gesteld middels een melding op je bediendeel.

Maar zo zie je wel dat een internetverbinding toch lang niet zo stabiel is dan een vaste telefoonlijn.
Was er vroeger een "communicatie storing" dan had de klant 9 van de 10 keer zijn factuur niet betaald en dat kwam op alle aansluitingen slecht een paar keer per jaar voor.
Nu zie je sommige aansluitingen zelfs wekelijks langs komen als de primaire verbinding weer eens is uitgevallen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

ruben

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Security Specialist
Re: Lijnfouten Galaxy Ethernet
« Reactie #2 Gepost op: maandag 11 september 2017, 15:47 »
Beste Maikel,

Het is niet aan te raden om de lijn fout van de ethernet verbinding uit te zetten.
Een lijn fout bij de Galaxy Ethernet Module komt voor als er geen up-link is van de betreffende poort.

een F.T.C. M/K 4 geeft de melding dat de melding niet verzonden kon worden (Fail To Communicate).

Misschien dat je eens kan kijken naar de kabel/netwerk poort waar deze op aangesloten zit. Ik vermoed dat deze wel eens uit gaat of NIC problemen heeft.

Succes!

E-elektro

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • www.e-elektro.nl
  • Bedrijf: e-elektro
Re: Lijnfouten Galaxy Ethernet
« Reactie #3 Gepost op: zondag 17 september 2017, 11:32 »
Hier ook veel last van hetzelfde.
De lijnfouttijd staat standaard op 50 sec, die kan je verhogen naar max 18000, te vinden bij de parameters.
Dit zal enigzins helpen, echter in sommige gevallen blijft de melding komen zonder direct verklaarbare reden.