Auteur Topic: Ats1000a en tag toevoegen werkt niet  (gelezen 2476 keer)

Misty

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Ats1000a en tag toevoegen werkt niet
« Gepost op: vrijdag 26 februari 2021, 13:40 »
Hallo, ik heb een vraagje en hopelijk weet iemand de oplossing.
Mijn installateur is er niet meer maar ik heb wel de code van onze particuliere installatie ontvangen. Nu wil ik tags/kaarten toevoegen aan het systeem zodat ik de toegangscode niet openbaar hoef te maken.
Maar het lukt niet. Wat doe ik fout.
Als installateur ingelogd. Bij beheer groep aangemaakt met optie: alleen kaart aangevinkt.

Ik heb als beheerder een gebruiker toegevoegd, in de groep geplaatst,  kaart toegevoegd (gaf blauwe reactie) tot zover gaat het goed.
Wil ik nu de tag gebruiken dat licht het blauwe lampje wel op maar daar blijft het dan bij. Geen reactie van de installatie. Dus het alarm wordt niet geactiveerd. 
Kan iemand mij op weg helpen? Alvast bedankt.

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Ats1000a en tag toevoegen werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 27 februari 2021, 12:05 »
Gebruikersgroep waarin de gebruiker valt aanpassen dat deze ook alarm mag schakelen

Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk


Misty

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Ats1000a en tag toevoegen werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 27 februari 2021, 17:52 »
Hallo Jemmie, dank voor je antwoord. Heb de groepopties aangepast. Ook overbrugging en alles in en uitschakelen op “ja” gezet.
Nu geeft het alarm nadat ik de tag ervoor heb gehouden, 7 piepjes en op de display een “waarschuwing, geen toegang”.

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Ats1000a en tag toevoegen werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 2 maart 2021, 19:18 »
Of de gebruiker is niet juist geconfigureerd, of het bediendeel mag t gebied niet schakelen. Daar moet je het zoeken.

Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk


HandokoF

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 129
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Werkvoorbereider beveiliging
Re: Ats1000a en tag toevoegen werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 1 juni 2021, 23:04 »
Als je een nieuwe gebruiker aanmaakt en hem/haar een tag toewijst dan heeft deze nog geen rechten. Je dient rechten te geven door de gebruiker aan een gebruikersgroep toe te voegen. In de gebruikersgroep geef je bij de optie "Kaart en PIN mode" aan dat het kaart of pin mag zijn. Ook moet je gebieden hebben toegevoegd aan de gebruikersgroep welke de gebruiker mag schakelen.

In de Gi geef moet je ook het een en ander instellen. Zo moet je weer bij de optie "Kaart en PIN mode" aangeven dat het Kaar of Pin mag zijn. En bij "een keer badge voor in- en uitschakelen" geef je inschakelen - uitschakelen. En bij "Pas/kaart volgorde modus" geef je aan "Alarm/toegang" zodat het schakelen van het alarm priotiteit heeft.