Auteur Topic: Hondengeleider  (gelezen 49813 keer)

Kevin-Hondengeleider

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: Hondengeleider
« Reactie #30 Gepost op: dinsdag 30 augustus 2011, 19:18 »
Hallo allemaal

het is weer een tijdje gelden dat ik gepost heb :)

Voor de hondengeleiders die  meer informatie zoeken over Explo / narcotica honden  kijk dan eens rustig rond op onze vernieuwde site  ,
http://www.lisar.com 

Met vriendelijke groet


Kevin


nanc

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hondengeleider
« Reactie #31 Gepost op: dinsdag 6 maart 2012, 13:02 »
Hallo,, ik heb even een vraagje..

Ik wil namelijk al jaren hondengeleider worden,, maar vroeg me af hoe je daar precies komt,, op internet staat het allemaal maar moeilijk aangegeven qwa opleidingen enz,,

want kan je ook als je een diploma beveiliging hebt behaald door naar hondengeleider? of gaat dat via de politie opleiding?

Iemand misschien die mij ermee kan helpen?

Groetjes

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hondengeleider
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 6 maart 2012, 13:14 »
Het volgende staat op www.platformbeveiliging.nl (Opleidingen/Branchecertificaten)

Om als beveiliger met een hond te mogen werken, moet de hond geschikt zijn verklaard. Daarnaast moet de combinatie geleider en hond geschikt zijn verklaard. Dit staat in de Rpbr. De instanties die deze verklaringen afgeven zijn de Nederlandse Bond voor de Diensthond (www.dediensthond.nl) en de Koninklijke Nederlandse Politiehond Vereniging (www.knpv.nl) . Ook een aspirant-beveiliger kan al meedoen aan de cursus tot hondengeleider.

Commentaar van de beheerder Check volgende keer even of je links werken. Nu aangepast. Raymond
« Laatst bewerkt op: woensdag 7 maart 2012, 09:46 door Raymond »

K9Jazz

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Hondengeleider
« Reactie #33 Gepost op: woensdag 21 maart 2012, 03:46 »
Opleiding hondengeleider is een leuke cursus maar op de arbeidsmarkt is het niks waard. Overigens kun je als aspirant beveiliger je hier wel voor inschrijven maar dan mag je nog steeds niet met een hond toetsen Bond of KNPV (gelukkig). Als je graag hondengeleider wilt worden neem dan contact op met een beveiligingsbedrijf wat goed staat aangeschreven en vraag of je op hun bedrijfstraining mag komen kijken. Houdt dit een 3 maanden vol en als je het dan nog wilt geef je dat aan. In die 3 maanden heb je (als je een beetje begeleidt word teminste en een beetje hebt opgelet) een klein beetje ervaring opgedaan en snap je wat beter waar je aan begint.

Succes

Peppie

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Winnaars hebben een doel, verliezers een excuus
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofd hondenbrigade
Re: Hondengeleider
« Reactie #34 Gepost op: vrijdag 11 mei 2012, 16:24 »
Altijd leuk om gemotiveerde mensen met een hond te zien werken,
Op je object rondes lopen is volgens mij werk....
En om te mogen werken met je hond, hoor je gecertificeerd te zijn.
Winnaars hebben een doel, verliezers een excuus

Peppie

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Winnaars hebben een doel, verliezers een excuus
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofd hondenbrigade
Re: Hondengeleider
« Reactie #35 Gepost op: vrijdag 11 mei 2012, 17:04 »
Er wordt tegen mij verteld door mijn werkgever ''neem m maar mee'' dan laat ik me hond niet alleen thuis zitten maar neem ik m lekker mee! Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor klus het is waar k m wel of niet mee kan/mag nemen!

En de opmerking dat ik niet serieus met mijn hond bezig zou zijn daar reageer k maar niet op.....


natuurlijk zegt je werkgever dat, hij heeft de klus waarschijnlijk ook als hondenklus verkocht, en factureerd je waarschijnlijk dus ook zo.

de opmerking dat je niet serieus met je werk bezig bent, klopt in deze dus ook, en hier mag je zeker op reageren,

niet alleen reageren op een aai, maar soms ook een correctie kunnen ontvangen, om even in de hondenwereld te blijven  8)



Winnaars hebben een doel, verliezers een excuus

Speurneus

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hondengeleider
« Reactie #36 Gepost op: zondag 27 mei 2012, 15:39 »
Je mag een ongecertificeerde hond NIET meenemen, NIET in je auto hebben en NIET uitlaten/wandelen met je werkkleren... NOOIT, dus er zijn geen uitzonderingen!!!!

Als je gecontroleerd word kan boete oplopen tot 15.000 euro en je papieren kwijt raken...

Ik heb 2 gecertificeerde volwassen honden en 1 pupje, daar word meestal wat relaxter mee omgegaan.

Maar als je gesnapt word ben je gewoon je baan kwijt en geld bende...

En terecht, je moet gewoon getoetst zijn met de hond!!!!

Geleider met hond is makkelijk... maar een echte hondengeleider zijn die moeite en tijd besteed aan zijn honden is moeilijker... Je moet ten eerste dus serieus met je diensthond omgaan en dat mis ik even in jouw verhaaltje...

Waar staat dit beschreven ? Kan je mij even de site geven met deze info :) Ik ben erg benieuwd. Dit is nl NIET waar.
Wat ik wel eens ben met jou is dat het onverantwoord is voor een "groene" HG-er met een onervaren of nog erger ervaren hond naar een opdracht te sturen.

K9Jazz

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Hondengeleider
« Reactie #37 Gepost op: dinsdag 29 mei 2012, 01:28 »
Dr staat ook nergens dat je geen ongecertificeerde hond bij je mag hebben.... Er staat geschreven dat een hond welke word gebruikt voor beveiligings doeleinde onder direct toezicht van een beveiliger moet staan en voorzien zijn van een door de overheid erkende verklaring van geschiktheid....

Een ongecertificeerde hond/ pup mee op de auto is al een hele oude discussie tussen bijzondere wetten en hondengeleiders. Alleen het is niet slim om een ongecertificeerde hond mee te nemen das een ding wat zeker is...

Speurneus

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hondengeleider
« Reactie #38 Gepost op: dinsdag 29 mei 2012, 11:40 »
Er is niemand die hier iets aan kan doen. Je mag een ongecertificeerde in de auto hebben.

lares

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Hondengeleider
« Reactie #39 Gepost op: donderdag 5 september 2013, 14:20 »
hahahaha mooi verhaal

het is nimmer niet toe gestaan om een hond mee te nemen naar klus zonder toetsing ook al geef je collega of werkgever aan dat het mag

een hond staat 5 jaar bij bijzonderen wetten als wapen inzet.

 is zelfs strafbaar als vol gediplomeerde hg die een hond bij zich heb zonder toetsing

je loop met beveiligings kleding dus als je hond eruit haalt ben dus aan het werk met een hond zonder toetsing dus strafbaar.

tevens let goed op wat je op een forum neer zet in de hondenwereld is een veet aan de gang
mensen die lopen zonder toetsing . want het is Broodroof voor anderen die wel hun zaken op orde hebben

dus wees verstandig
honden werk is het mooiste wat er is (mijn mening)
dus als het echt je droom is maak hem waar en laat niemand
die droom afnemen om volgens de regels te werken hoe lang het ook duurt

ben er vergeten bij te zetten neem aan dat je hond je maatje is
als de hg politie je betrapt is het zelfs mogelijk dat je hond in beslag genomen wordt
heb ik mee gemaakt bij een collega

neem geen dingen aan van collega of werkgever die iets aangeef zonder info binnen te halen.

ten eerste pleeg je een strafbare feit want dat wordt gegooid onder verboden wapen bezit.

dus als je dus gaat sol bij een ander bedrijf krijgt de werkgever niet te horen van hij liep zonder toetsing hond op werk
nee pas is afgekeurd wegens verboden wapen bezit.

maar de keus geheel aan jou dus niet gaan mouwen als je daarna nooit meer als hg mag werken

fijne dag veder
« Laatst bewerkt op: donderdag 5 september 2013, 14:28 door lares »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Hondengeleider
« Reactie #40 Gepost op: vrijdag 6 september 2013, 00:19 »
je loop met beveiligings kleding dus als je hond eruit haalt ben dus aan het werk met een hond zonder toetsing dus strafbaar.

Er staat in de wet dat wanneer je beveiligingswerkzaamheden verricht, je dit (uitzonderingen daargelaten) moet doen in uniform. Nergens in de wet staat dat wanneer je een beveiliigingsuniform aan hebt, je beveiliginsgwerkzaamheden uitvoert.

Een hondengeleide kan gewoon in uniform, en zelfs in werktijd, aan het trainen zijn met een ongecertificeerde hond. HIj/zij is immers niet bezig met beveiligingswerkzaamheden.

ten eerste pleeg je een strafbare feit want dat wordt gegooid onder verboden wapen bezit.

Dus zodra je een beveilgingsuniform aan hebt is een hond die je bij je hebt opeens een verboden wapen, en wanneer je het uniform uit hebt is er niets aan de hand!!!!!???
« Laatst bewerkt op: vrijdag 6 september 2013, 00:25 door Planner »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Hondengeleider
« Reactie #41 Gepost op: vrijdag 6 september 2013, 00:35 »
Als je gecontroleerd word kan boete oplopen tot 15.000 euro en je papieren kwijt raken...

Ik heb 2 gecertificeerde volwassen honden en 1 pupje, daar word meestal wat relaxter mee omgegaan.

Maar als je gesnapt word ben je gewoon je baan kwijt en geld bende...

Het is al een tijdje geleden, maar toch even een reactie. Inderdaad, boetes kunnen hoog oplopen, omdat het om economische delicten gaat. Maar het is NIET de beveiliger die deze boetes kan krijgen, maar het BEDRIJF namens wie de beveiligingswerkzaamheden uitgevoerd worden. En daar volgt dus al uit dat er wel sprake moet zijn van het uitvoeren van beveiligingswerkzaamheden. Wanneer je met een ongecertificeerde hond aan het trainen bent of deze gewoon uitlaat, in uniform of niet, dan is er verder niets aan de hand.

Ook ben ik erg benieuwd naar de uitspraak "daar wordt meestal wat relaxter mee omgegaan". Het doet vermoeden dat betrokkende regelmatig controle krijgt, wat mij, gezien de bezetting op Bijzondere Wetten, zeer onrealistisch lijkt!

lindsay

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
  • Gediplomeerd: beveiliger 2
    • Bekijk profiel
  • Functie: Evenementenbeveiliging, Oproepbasis
Re: Hondengeleider
« Reactie #42 Gepost op: vrijdag 24 januari 2014, 09:03 »
3000 euro vind ik ook erg veel geld voor een hond.
maar het maakt je nog geen goede hondengeleider als je een hond koopt met al Ph1
De band die je ermee hebt is niet sterk genoeg, de hond kent zijn commando's mee eens ! maar de hond kent jou niet en andersom! , of dat dan de beste oplossing is !!! ik vind dat maar niks !

ik zelf heb nu een pup van bijna een half jaar oud ! , van begin af aan train ik haar zelf op de PHV
Ik zie nu al vele vooruitgang, ze volgt, blijft af, zwijgt, luid, zit, plaats, kort, apporteren gaat al super ,
ik ben er dan ook zeer van overtuigt  dat de band die je met je hond moet hebben als hondengeleider het beste is als je de pup van begin af aan ZELF opleidt , de hond vertrouwd jou en kent jou blindelinks ! maar andersom moet dat natuurlijk ook zo zijn !