Auteur Topic: Opdrachtgever brengt kleding in rekening  (gelezen 14094 keer)

ondernemer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Gepost op: dinsdag 10 januari 2012, 18:41 »
Vorig jaar kreeg ik een opdracht van een jaar.
Meerdere personeelsleden moesten in het pak worden gestoken met het logo van de opdrachtgever.
Alles moest op de manier gedragen worden naar zijn eisstelling.
Nu de opdracht afgelopen is kreeg ik een factuur van alle pakken.

Lijkt mij niet dat ik dit hoef te betalen?
Ten eerste omdat hij zelf de kleding leverancier is, en ten tweede wat heb ik aan pakken met zijn logo er op?

Hij blijft facturen en aanmaningen sturen.

Wat is jullie mening hier over?
Staat niks zwart op wit en er is hiervoor nooit over gesproken dat ik alle pakken moet betalen.

Zelf heb ik zoiets van, ik stoom de kleding en retourneer deze.

Hor graag jullie mening.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 10 januari 2012, 19:06 »
Als er niets op papier staat (niet zo handig bij zakelijke transacties....!!!), dan zal jouw opdrachtgever aan moeten tonen dan jij voor die pakken zou betalen. Het lijkt mij wat vreemd om aan het eind van een opdracht opeens kosten te gaan vragen voor iets wat in het begin is gedaan. Aan de andere kant begrijp ik dat jij nog steeds uniformen in het bezit hebt terwijl de opdracht al is afgelopen. Waarom heb jij die bij het eind van de pdracht niet meteen geretourneerd? Is dit geen poging van jouw opdrachtgever om gewoon de uniformen terug te krijgen, aangezien die zoals ik het nu kan overzien, gewoon van hem zijn?

ondernemer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 10 januari 2012, 19:59 »
Deze pakken zijn nog in bezit, omdat als het nieuwe seizoen begint, wij weer de werkzaamheden mogen doen.
Nu na deze facturen gaan wij hier natuurlijk niet mee verder.
Ook nadat wij een reaktie hadden gegeven de factuur van de kleding niet te voldoen,maar alle kleding gestoomd terug te sturen ging de opdrachtgever hier niet mee akkoord

RBS Security

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #3 Gepost op: zondag 15 januari 2012, 20:47 »
D

ondernemer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #4 Gepost op: maandag 16 januari 2012, 19:52 »
Kan hier op uitmaken dat u dit ook geen manier van zaken doen vind?

RBS Security

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 17 januari 2012, 11:03 »
m

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 17 januari 2012, 15:56 »
Toch wel knap dat je een dergelijk conclusie kan trekken, na een verhaal in het kort te horen, en dan nog wel van 1 kant belicht....

ondernemer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 17 januari 2012, 16:30 »
Hoe wil je het anders lezen planner?

Voor klus gevraagt->Deze aangenomen->door klant en tevens kledingleverancier in net pak gestoken, en wij van hem de broeken moesten inkorten->maandenlang goed werk verricht tot het einde(ivm seizoen)->en dan een factuur in de bus voor de kleding.
Gezegt dat wij hier niet mee akkoord gaan,maar wij alles gestoomd en al retourneren.
Als antwoord dat dat niet zal gaan, en dat de kleding nu ons eigendom is.
Wat moet ik met een andere kleur pak en zijn logo er op?
Ga toch geen gehele maand gratis diensten draaien om zijn bedrijfskleding te kopen?
En anders had hij dit op papier moeten zetten en moeten laten ondertekenen,maar dit was compleet nieuw voor ons.

Planner,zou jij dan betalen voor iemand anders zijn bedrijfkleding?

bewaking

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 17 januari 2012, 20:04 »
Planner,

Men hoeft hiervoor geen conclusie te trekken na een korte verhaal van 1 kant gehoord te hebben. Het spreekt voor zich dat als een opdrachtgever jouw medewerkers in hun uniform wil inzetten dat jij dan niet moet opdraaien voor het kostenplaatje, jij hebt er immers niet om gevraagd. Je helpt op zo een manier iemand anders zijn bedrijf groot te maken en uiteindelijk flikken zij dit, trouwens als niks contractueel staat vastgelegd dan kunnen zij niks doen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 17 januari 2012, 21:50 »
Ik stel alleen vast dat ik hier het verhaal van één kant hoor, niets meer, niets minder. En ik wil altijd 2 kanten van het verhaal horen alvorens conclusies te trekken.

ondernemer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 18 januari 2012, 16:41 »
Begrijp wel wat je bedoeld. Zo werkt het normaal ook. Zal in dit geval
moeilijk worden.
Maar even voor Jou,vanuitgaande dat mijn verhaal klopt,en dat klopt,wat vind jij er dan van?
En hoe had jij deze zaak dan verder afgehandeld?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 18 januari 2012, 23:04 »
Ik zou het helemaal zover niet laten komen. Want zoals ik in mijn eerste reactie al gezegd heb, horen dit soort zaken gewoon vooraf op papier geregeld te worden. Het lijkt mij namelijk zeer relevant in welk uniform jouw werknemers rondlopen. En dan heb ik het nog niet eens over het gegeven dat je volgens de WPBR gewoon de beveiligingswerkzaamheden dient te verrichten in het uniform van de vergunninghouder. Als dat het uniform van de opdrachtgever is, dan hoort dat gewoon in het contract te staan, inclusief of daar kosten voor gerekend worden. Als de opdrachtgever ook een vergunninghouder is, zal deze, naast het uniform, ook beveiligingspassen moeten regelen, en ook die kosten moeten op papier afgehandeld zijn.

Zover ik het verhaal lees heb jij je zaken niet goed op orde, maar dat geldt net zo goed voor de opdrachtgever, want die kan wel facturen sturen, maar waarom zou jij deze betalen als er nergens op papier staat, met een handtekening van jou, dat jij deze kosten moet betalen.

ondernemer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 19 januari 2012, 15:00 »
We werkten allemaal op pas van de opdrachtgever.Deze passen zijn door de opdrachtgever betaald.
Onze samenwerking stond op papier en daar valt nergens te bekennen dat woij moeten betalen voor kleding.
Weet niet waar jij uit opmaakt dat wij onze zaken niet goed hebben geregelt?

ondernemer

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 19 januari 2012, 15:02 »
Dat laatste is dus het discussie punt.
Nergens staat op papier dat er kosten zijn verbonden aan het uniform.
Toch verlangt hij dat wij dit betaen, wat wij echter niet doen,omdat er niks op papier staat en er ook niet over gesproken is.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Opdrachtgever brengt kleding in rekening
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 19 januari 2012, 16:51 »
Als de beveiligers via de vergunning van de opdrachtgever werken, en de opdrachtgever (uiteraard) de pas en het uniform regelt (zo staat het immers in de wet), dan lijkt het mij heel logisch dat daar vooraf afspraken over worden gemaakt, en dat deze afspraken op papier worden gezet. Dat is hier dus kennelijk niet gebeurd, met als gevolg dat er een nu een zakkelijk conflict is.

Dit was heel makkelijk te voorkomen geweest, het is alleen een beetje jammer dat jij op een publiek forum je gelijk probeert te halen (ik zou niet weten wat je daar aan hebt?) terwijl ik denk dat beide partijen hier schuld aan hebben.