Auteur Topic: Welke IP camera's/systemen ?  (gelezen 20785 keer)

Timo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Central Alert beveiliging
  • Bedrijf: Central Alert beveiliging
  • Functie: Adviseur safety & security
Welke IP camera's/systemen ?
« Gepost op: donderdag 31 mei 2012, 00:22 »
Goededag collega's,

Voor een projectje ben ik op zoek naar een systeem met IP camera's. Omdat dit systeem op verschillende locatie's gebruikt zal gaan worden moet het nog al aan een aantal eisen voldoen. Wie weet hier meer van en kan mij adviseren?

De IP camera's moeten:

- Goede beeldkwaliteit hebben
- Makkelijk te installeren zijn (ook op verschillende locatie's)
- Via de het internet en smartphone live te bekijken zijn
- Motion detection functie hebben
- Op afstand te besturen zijn (Pan/tilt/zoom)
- bedraad en draadloos kunnen werken
- Nachtzicht hebben (infrarood leds)

Met andere woorden dus een makkelijk, flexibel systeem. De beelden moeten ook opgeslagen worden bij bewegingsdetectie. Het liefst niet op locatie.
Geloof mij, ik heb mij georienteerd op het gebied van IP camera's, maar er zijn simpelweg zo veel verschillende camera's in verschillende prijsklasses dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Hans007

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke IP camera's/systemen ?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 31 mei 2012, 23:47 »

Digiguard

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Eerst Denken -> Dan Doen !
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service & onderhouds-monteur
Re: Welke IP camera's/systemen ?
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 1 juni 2012, 12:45 »
Kan je wat exacter aangeven wat je ermee wil gaan doen ?
Als ik je wensenpakket zo inschat ga je het gebruiken voor terreinbewaking en verhuist het mee naar de verschillende projecten / locaties ?

Dat beheer op afstand (bekijken via internet ed) kan tegenwoordig met iedere recorder wel. Aras levert al enige jaren RAS mobile en op de nieuwe recorders kan je al standaard met een Iphone app de hele handel bedienen.

Je geeft aan dat je dome camera's nodig hebt (gezien de PTZ functie), ze moeten bedraad en draadloos kunnen functioneren en over een day / night functie beschikken. Ik lees niks over een goede tegenlicht compensatie, de hoeveelheid omgevings verlichting, over afstanden, brandpunten ed.
Dit zijn allemaal factoren die bepalen welke camera het best gaat aansluiten bij jou wensen.
Motion detection ben ik nog nooit in een Camtech, Bosch, Panasonic of Samsung camera tegengekomen maar altijd in de recorder.

Als ik alleen al even uitga van een dome icm draadloos dan hebben we het hier niet over een camera van 100 euro maar eerder het 4 tot 5 voudige per camera.

Dat draadloze verhaal is leuk, maar er komt nogal wat bij kijken om dit "draadloos" te maken. In het geval van een PTZ camera heb je ook al vaak een stuurkast nodig die je moet monteren. Daarnaast moet je je zeker niet verkijken op de hoeveelheid data die je over die draadloze verbinding gaat sturen, zeker als je ook nog eens stuur commando's gaat versturen.

Terugkomend op je vraag : wij hebben voor een project langs een rijksweg in Amsterdam wel eens de WVSW396E van Panasonic gebruikt die via IP naar een netwerk recorder ging. Erg mooie camera met (bedraade) netwerkmogelijkheid maar waar ook een fors prijskaartje aanhangt.

Voor een ander project hebben wij de CTD2200DNO van CamTech gebruikt icm een XDR recorder van Camtech. Feitelijk kan je ze beide op afstand bedienen en bekijken al is de laatste oplossing prijstechnisch veel aantrekkelijker.

Timo

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Central Alert beveiliging
  • Bedrijf: Central Alert beveiliging
  • Functie: Adviseur safety & security
Re: Welke IP camera's/systemen ?
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 1 juni 2012, 20:23 »
Heren, dank voor jullie reactie's!

We zullen de camera's inderdaad telkens op verschillende terreinen gebruiken. Ze zullen dus ook telkens aangesloten worden op een ander netwerk. Dit is voor ons een aandachtspunt, omdat wij niet dagen bezig willen zijn met de installatie en/of het verhelpen van problemen.

Wij hebben eerder gewerkt met goedkopere camera's van Foscam. Deze hebben alle functies die ik beschreef. Ook zijn ze makkelijk te installeren en hebben ze motion detection. Ze hebben zelfs een speaker/microfoon. Waarom zouden deze simpele cameraatjes dit wel kunnen, en camera's van bijvoorbeeld panasonic en samsung niet?

Ook zoeken wij nog naar een oplossing om een standaard draadloos netwerk te verbreden, waardoor de camera's verder van de router kunnen hangen.

Account Manager

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Integrated Solutions
  • Bedrijf: Integrated Security Solutions
  • Functie: Account Manager
Re: Welke IP camera's/systemen ?
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 6 juni 2012, 09:02 »
Zoals eerder hierboven aangegeven door anderen bestaan er vele mogelijkheden om jouw project te doen slagen.
Graag zou ik je willen uitnodigen voor een demonstratie in onze showroom, waar je jezelf kan laten informeren en zelf de diverse mogelijkheden testen.
Wij hebben ook de mogelijkheid om HD over Coax te laten lopen. Een nieuwe techniek waar op vele fronten winst mee is te boeken.
 

Securesolutions

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
  • Securesolutions.nl - Spy&Beveiliging
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securesolutions
  • Functie: Directeur, Oprichter
Re: Welke IP camera's/systemen ?
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 23 juni 2012, 13:46 »
Kom eens langs in onze showroom in Amsterdam-West dan kunnen wij verschillende IPcamera's demonstreren en dan kan je ook de beeldkwaliteit bekijken. Wij hebben verschillende soorten IPcamera's; voor binnen, buiten maar ook verschillende types zoals een dome camera of een pan tilt camera die je via het internet vrijuit kunt besturen.

www.spyexpert.nl is het adres

Ook zijn alle aspecten mogelijk die in de eerste post staan.

Groetjes,

Kevin
Marketing&Sales Securesolutions

Nolensstraat 70
1067KD in Amsterdam
020-3415079
www.securesolutions.nl spy&beveiliging, expert op het gebied van Camerabewaking, afluisterapparatuur, beveiligingskleding en meer.

Markie

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Re: Welke IP camera's/systemen ?
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 19 januari 2013, 21:53 »
ik zou toch echt voor mobotix gaan wel prijzig maar tis de mercedes onder de cameras

Divitec Nederland BV

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Divitec Nederland BV
  • Bedrijf: Divitec Nederland BV
Re: Welke IP camera's/systemen ?
« Reactie #7 Gepost op: maandag 4 maart 2013, 22:15 »
Beste Allrounder,

Laat je dan eens goed voorlichten, wij komen graag advies geven, je kunt natuurlijk ook langs komen.
Divitec heeft veel oplossingen welke zeker voldoen aan je verwachtingen.

Met groet,

Divitec Nederland BV

alarmsysteemexpert

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: alarmsysteemexpert.nl
Re: Welke IP camera's/systemen ?
« Reactie #8 Gepost op: zondag 24 november 2013, 00:32 »
Misschien een Hikvison systeem? Wij hebben ook voorbeeld video's op de site staan;

http://www.alarmsysteemexpert.nl/hd-ip-camerabewaking/

Met vriendelijke groet, Rudy Verdonk
Rudy

SecurEye

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Van advies tot een betaalbare oplossing op maat!
    • Bekijk profiel
    • Betaalbare Camerabewaking Op Maat
  • Bedrijf: SecurEye B.V.
Re: Welke IP camera's/systemen ?
« Reactie #9 Gepost op: zondag 8 december 2013, 20:42 »
Wil je camera's op maat en de nieuwste technologie die verkrijgbaar is, maar wel een eerlijke prijs, dan kan je voor een vrijblijvende afspraak contact met ons opnemen. Ook adviseren wij je graag bij de aanschaf van de juiste camera voor het project wat je beschrijft.

Mvg,
Peter

SecurEye B.V.
www.secureye.nl
=========================
Peter W B Bost

SecurEye B.V. - http://www.secureye.nl
Onze Visie, Uw Veiligheid


Keevviinn

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Welke IP camera's/systemen ?
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 24 april 2018, 08:45 »
Ik zou eens kijken naar de camerabeveiliging van www.directveilig.nl.
Ik maak sinds circa 6 maand gebruik van deze camera en ben er zeer tevreden over. Wat tevens handig is, is dat ik de beelden op de app kan bekijken. Ze kwamen hem bij mij kosteloos installeren en er zijn diverse modellen waaruit je kunt kiezen.