Auteur Topic: Software update galaxy Flex3-20  (gelezen 4387 keer)

gambaz

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Software update galaxy Flex3-20
« Gepost op: dinsdag 1 oktober 2019, 14:38 »
Beste forumleden,

Ik heb enkele jaren geleden zelf een galaxy flex3-20 alarmsysteem thuis geïnstalleerd met IP module(ongeveer in 5 jaar geleden). Ik kan ook dat app gebruiken om dit in huis aan en uit te schakelen. Ik lees nu dat er met de nieuwe software via deze module push meldingen kunnen verstuurd worden naar je telefoon, zodat je dus vanop afstand weet of er iemand aan het inbreken is bij je thuis.

Ik vind op dit forum wel mensen die succesvol een update gedaan hebben via de usb poort van de module, maar ik vind nergens hoe je dit doet. Wat heb ik hiervoor nodig:

1) nieuwste software (zou ik op ADI kunnen vinden lees ik, maar vind het daar niet)
2) Programma om de nieuwe software er kunnen op te zetten (ook ADI?)
3) Hoe maak ik een back-up van mijn huidige programma en hoe zet ik dit na het updaten terug?
4) hoe doe ik verder de instellingen voor het configureren van de push berichten?

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

MVG,
Hans

basje

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 50
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: technicus beveiliging installaties
Re: Software update galaxy Flex3-20
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 4 oktober 2019, 19:31 »
Dit heb je niet zomaar gedaan:
Hier vraagt toch enige kennis van galaxy.
Met de RS software kan je systeem uploaden en opslaan.
Deze software kan je als installateur krijgen van ADI. Maar een woonhuis kan je met de hand binnen Een uurtje programmeren.
Met de flash software kan je via ADi de nieuwste software uploaden.

Als de forwarding hebt gemaakt en verbinding hebt met het paneel zal er een een prom nummer opgevraagd moeten worden. Dit kan je doen in de app door een account aan te maken.
Via de server van Honeywell krijg je meldingen als een push bericht.

Ik heb dit vaak bij klanten gemaakt. Ik zou er als ik er geen verstand van had niet aan beginnen.
Bel gewoon een installateur en binnen 2 a 3 uurtjes is het geregeld.

Weerwolfje

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
  • So long, and thanks for all the fish.
    • Bekijk profiel
  • Functie: OD-BMI/OAI
Re: Software update galaxy Flex3-20
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 12 oktober 2019, 20:44 »
Wat voor smartphone heb je??
Bij ADI ftp is er een notificatie dat er geen pushmeldingen mogelijk zijn op een Android toestel, hiermee zijn ze bezig maar er zit nog geen schot in de zaak...

P.s. wel heb ik gehoord van een collega (zzper) dat de Galaxy Flex 3-20 versie 3,14 en ouder dat wel kunnen.
W. Erknemer
Onderhoudsdeskundige - Brandmeldinstallaties
Onderhoudsdeskundige - Ontruimingsalarminstallaties

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Software update galaxy Flex3-20
« Reactie #3 Gepost op: zondag 13 oktober 2019, 14:29 »
Wat voor smartphone heb je??
Bij ADI ftp is er een notificatie dat er geen pushmeldingen mogelijk zijn op een Android toestel, hiermee zijn ze bezig maar er zit nog geen schot in de zaak...

P.s. wel heb ik gehoord van een collega (zzper) dat de Galaxy Flex 3-20 versie 3,14 en ouder dat wel kunnen.

Beste ADI klant,
Zoals u wellicht al weet, is de Android OS variant Galaxy Remote Mobile Applicatie, voor gebruik met de Galaxy inbraakalarmsystemen, al een aantal maanden niet beschikbaar via de Google Play app store. Dit als gevolg van significante wijzigingen in de Google’s criteria voor applicaties.

Bovenop deze wijzigingen in het berichtenprotocol die door Google worden gebruikt, werd bovendien de pushmeldingsfunctie op Android OS-varianten van de Galaxy Remote gedeactiveerd.

Honeywell heeft hard gewerkt om de Galaxy-app aan al deze wijzigingen aan te passen en kan bevestigen dat op 15 november 2019 de app opnieuw beschikbaar wordt in de Google Play Store en de pushmeldingsservice opnieuw wordt geactiveerd.

Apple iOS-varianten worden niet beïnvloed.