Auteur Topic: NX10 alarmcentrale: Centrale accufout  (gelezen 7479 keer)

alarmnx10

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 37
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
NX10 alarmcentrale: Centrale accufout
« Gepost op: maandag 25 september 2017, 13:38 »
Ik krijg deze melding, en het bedienpaneel blijft maar piepen.
De centrale zelf heeft wel gewoon spanning.

Is er een manier om het piepen uit te zetten?

En heeft iemand een idee wat voor een accu er in de centrale zit? Dan kan ik die evt zelf vervangen. (sneller)

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: NX10 alarmcentrale: Centrale accufout
« Reactie #1 Gepost op: maandag 25 september 2017, 15:51 »
De zoemer kan je voor accufouten wel permanent uitzetten, maar dat zou ik niet doen. Je kan sowieso even je hoofdcode intoetsen wanneer het bediendeel gaat piepen, dan gaat de zoemer uit tot de volgende in/uitschakeling.

En kan je voor het type batterij niet gewoon even in je centrale kijken? Of heb je het niet zelf in beheer?

alarmnx10

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 37
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: NX10 alarmcentrale: Centrale accufout
« Reactie #2 Gepost op: maandag 25 september 2017, 18:57 »
Dankje dat was het. Nu kijkeen hoe ik het zelf kan vervangen. En nee ik ben een 'gebruiker', maar vind het leuk om zelf het eea te regelen/doen. Ik heb ook de monteurscode.

Ik heb even gekeken (online) en de juiste accu gevonden. Nu kijken hoe ik de centrle open kan maken. Ik zie geen schroeven :)
« Laatst bewerkt op: maandag 25 september 2017, 19:00 door alarmnx10 »

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: NX10 alarmcentrale: Centrale accufout
« Reactie #3 Gepost op: maandag 25 september 2017, 19:54 »
Standaard NX-10 is een kunststof behuizing volgens mij, het deksel kan je vanaf de bovenzijde wat "indrukken" en dan openen. Let op dat je wel een sabotagemelding van je behuizing krijgt, neem aan dat die is aangesloten. En er kan wel een schroefje in zitten.

alarmnx10

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 37
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: NX10 alarmcentrale: Centrale accufout
« Reactie #4 Gepost op: maandag 25 september 2017, 20:20 »
Ook dat is gelukt. Ik heb de Aritech BS127 accu.
Allerlaatse vraag (hoop ik) Ik begreep dat wanneer je de accu hebt vervangen, het systeem even gereset moet worden. Hoe doe ik dat? Ik zie geen reset optie via het bedienpaneel. Moet ik dan de stekker er ook even uit trekken? Dus stekker eruit, accu los, accu vast, dan kast dicht en dan systeemstekkker erin?
Of is er een andere manier juist die ik moet hateren

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: NX10 alarmcentrale: Centrale accufout
« Reactie #5 Gepost op: maandag 25 september 2017, 23:34 »
Voor zover ik weet hoeft dat niet, gewoon de nieuwe accu aansluiten.

alarmnx10

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 37
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: NX10 alarmcentrale: Centrale accufout
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 08:01 »
Hij blijft in storing. Ik bedoel piepjes zijn over. Maar linksonder op het bedienpaneel blijft het status icoontje knipperen. Wanneer je het alarm aanzet piept hij een paar keer maar aan gaat ie niet.

Ergens gelezen dat je hem dan moet resetten/herstarten. Maar geen idee hoe. Inloggen met de monteurscode was niet voldoende

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: NX10 alarmcentrale: Centrale accufout
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 08:58 »
Zit ie goed aangesloten? Knipperen doet ie bij accufouten. En misschien laadt ie nog, kijk het nog een paar uur aan.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 september 2017, 09:03 door Marco~ »

alarmnx10

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 37
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: NX10 alarmcentrale: Centrale accufout
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 09:47 »
Okee, er zit nog geen nieuwe accu in. Die is in bestelling. Gewoon de oude, en de melding gereset, en de accu even (bij) geladen via externe lader.

Maar jij zegt dat knipperen gaat over met een goede nieuwe accu, en dan kan het systeem ook weer ' aan' Dat is fijn.

Maar stel dat je hem even een reset wilt geven(want een jaar geleden had ik dat, en moest er een monteur komen, en die heeft enkel een reset gedaan) Dan weet ik meteen hoe ik dat evt moet doen :)

(dat was na batterijen vervangen uit het bedienpaneel, met een verkeerde handeling. Sabotage melding. Alles weer aangesloten, melding netjes gereset door in te loggen met monteurscode. Maar ooktoen kreeg ik hem niet meer aan. Toen een 'reset' met stroom hielp. Maar geen idee hoe dat was, want ik was zelf niet thuis:)

Dankuwel hoor!

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: NX10 alarmcentrale: Centrale accufout
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 10:04 »
Ik heb geen idee wat er gereset zou moeten worden, nieuwe accu zou afdoende moeten zijn in alle componenten voor zover ik weet en heb ondervonden. Ik weet niet hoe je zoiets reset.

Het niet kunnen inschakelen komt waarschijnlijk door een instelling dat je niet kunt inschakelen met accufouten, dat zou je eventueel kunnen aanpassen als je dat zou willen.

alarmnx10

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 37
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: NX10 alarmcentrale: Centrale accufout
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 10:39 »
Bedankt voor je hulp. Ik heb een nieuwe accu in bestelling en dan probeer ik het gewoon!

alarmnx10

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 37
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: NX10 alarmcentrale: Centrale accufout
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 19:31 »
Accu vervangen en de melding weg. Tevens kon het alarm nu normaal aan.
Hartelijk bedankt voor de hulp!

alarmnx10

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 37
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: NX10 alarmcentrale: Centrale accufout
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 15 mei 2018, 11:07 »
Helaas. Ik had ivm de snelheid een Intercell accu gekregen. Die geeft nu alweer de geest.
Nu ga ik maar weer voor een BS127N of Cellpower accu. Die gingen jaren en jaren mee. Of kan er een fout zitten bij het opladen door mijn installatie? Zo ja, kun je dit meten?

JamLaMin

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
  • Functie: Beveiligings Engineer
Re: NX10 alarmcentrale: Centrale accufout
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 19 mei 2018, 12:12 »
Je zou simpelweg de spanning kunnen meten wanneer je de accu hebt aangesloten.
Dus gewoon op de polen van de accu...
Of hij uberhaupt wel spanning afgeeft aan de accu.