Auteur Topic: Dank u, ik voel me ontzettend veilig  (gelezen 8134 keer)

AccountVervallen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 409
    • Bekijk profiel
Dank u, ik voel me ontzettend veilig
« Gepost op: zaterdag 5 maart 2011, 11:07 »
Door: Julien Althuisius
Gepubliceerd: De Pers, woensdag 23 februari 2011 22:42
Update: donderdag 24 februari 2011 05:57

Onze verslaggever liep een dagje mee op de internationale opleiding tot bodyguard. Grote sterke mannen leren daar hoe ze iemands wapen moeten afpakken, en dat ze nooit, herhaal: nooit, over hun cliënt mogen praten.

Ik zit achter in een zwarte BMW 530 die zo hard optrekt dat ik diep in de achterbank wordt gedrukt. Mijn hart gaat tekeer als een gek. Naast en voor me zitten drie uit de kluiten gewassen mannen met zwarte petjes op. Ik probeer me voor de geest te halen wat er in godsnaam net is gebeurd.

Even tevoren is er nog niks aan de hand. Ik ben net uit een auto gestapt. Op mijn gemak loop ik over het parkeerterrein. Dan zie ik drie reuzen van kerels me een beetje dreigend aankijken. Ik ben niet de kleinste, maar zij lijken met hun gemiddelde lengte van twee meter, kale koppen, ‘horseshoe’-snorren en omvang van een kleine vrachtwagen rechtstreeks uit een kooigevecht te komen. Ik doe alsof ik ze niet zie, recht mijn rug en loop zo rustig mogelijk door.

Moeder!!

Plotseling beginnen ze te schreeuwen en komen ze, hun vuisten heffend, op me af rennen. ‘Dit was het dan...’, denk ik. Maar voordat ik überhaupt in paniek kan raken en roepen om mijn moeder, gooien twee in het zwart geklede mannen zich met hun volle gewicht tegen de drie giganten aan. Dan grijpt een hand me in mijn nek, een andere in mijn buik en dwingt me om te draaien. Half voorovergebogen ren ik terug over het parkeerterrein, waar een auto met piepende banden komt aanscheuren. Het portier zwaait open, ik word op de achterbank gegooid en de man die me net naar de auto dwong springt naast me op de bank. De deur wordt dichtgeslagen en we scheuren weg.

‘Voel je je veilig?’, vraagt de man die naast me zit. Vanonder het zwarte petje kijken twee ogen me stuurs aan. ‘Ontzettend’, antwoord ik. ‘Goed zo, dat is ook de bedoeling’, zegt de man knikkend, terwijl hij weer strak voor zich uit kijkt. Hij heet Patrick en is een van de 22 cursisten die in Emmen een internationaal erkende opleiding tot bodyguard volgt.

Kosten: slechts 1750 euro
BK Beveiliging organiseert de opleiding tot internationaal lijfwacht samen met de International Bodyguard and Security Services Association (IBSSA).
Zonder bij IBSSA aangesloten te zijn ben je nergens. De organisatie heeft in ongeveer elk land ter wereld contacten met de politie, regering en geheime dienst.
Daarnaast verzorgt IBSSA trainingen onder leiding van bijvoorbeeld SWAT-instructeurs (speciale Amerikaanse arrestatieteams) en FBI-agenten.
De cursus kost 1.750 euro en kan eventueel worden uitgebreid met masterclasses in het buitenland.



« Laatst bewerkt op: zaterdag 5 maart 2011, 11:08 door PyroBatNL »

SanderA

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 147
    • Bekijk profiel
Re: Dank u, ik voel me ontzettend veilig
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 5 maart 2011, 11:13 »
Klinkt leuk. Moet alleen dan nog even naar de sportschool :) Ik kom morgen wel weer terug..

Raymond

  • Gast
Re: Dank u, ik voel me ontzettend veilig
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 5 maart 2011, 11:56 »

G-STAR

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Het leven is te kort om te lang na te denken
    • Bekijk profiel
Re: Dank u, ik voel me ontzettend veilig
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 5 maart 2011, 14:01 »
Vet... hij staat in de planning... al een tijdje.. maar eerst een andere opleiding beginnen :D

SanderA

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 147
    • Bekijk profiel
Re: Dank u, ik voel me ontzettend veilig
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 5 maart 2011, 16:07 »
G-star welke opleiding ga je nu volgen?

G-STAR

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Het leven is te kort om te lang na te denken
    • Bekijk profiel
Re: Dank u, ik voel me ontzettend veilig
« Reactie #5 Gepost op: maandag 14 maart 2011, 00:46 »
Ik ga/wil Coördinator Beveiliging gaan volgen... volgende maand maar een kijken bij de open dag.. ff neuzen of het wel echt iets voor mij is :D

WhizzKid

  • Technisch beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
    • Beveiligingsforum
Re: Dank u, ik voel me ontzettend veilig
« Reactie #6 Gepost op: maandag 14 maart 2011, 00:52 »
Leuk hoor! Er is ook nog steeds een Beveiliging niveau 4 in de maak, toch?

Maar dat is al járen in de maak.

G-STAR

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 28
  • Het leven is te kort om te lang na te denken
    • Bekijk profiel
Re: Dank u, ik voel me ontzettend veilig
« Reactie #7 Gepost op: maandag 14 maart 2011, 01:21 »
Als het goed is bestaat die al.. schijnt HBO tewezen.. daar leer je hoe je veiligheidmangager wordt heb ik gehoord

WhizzKid

  • Technisch beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
    • Beveiligingsforum
Re: Dank u, ik voel me ontzettend veilig
« Reactie #8 Gepost op: maandag 14 maart 2011, 01:28 »
Dat bestaat inderdaad al, alleen er zou nog een MBO niveau 4 in de maak zijn.
Wat dat moest gaan worden is mij een raadsel, maar de Ecabo roept al járen een Niv. 4 opleiding in ontwikkeling te hebben.

We wachten het maar af :)

bouncermarv

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Dank u, ik voel me ontzettend veilig
« Reactie #9 Gepost op: maandag 14 maart 2011, 18:38 »
leuk om terug te lezen en te zien als je eraan heb meegedaan  :D

R. de Winter

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 71
  • "Geen Repressie met goede Preventie"
    • Bekijk profiel
    • Reaction Security
  • Bedrijf: Reaction Security
  • Functie: Eigenaar
Re: Dank u, ik voel me ontzettend veilig
« Reactie #10 Gepost op: maandag 14 maart 2011, 18:49 »
Deze staat zeker in de planning voor 2012...
Rob de Winter
Eigenaar Reaction Security


06 178 715 87