Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - RoeBre

Pagina's: [1]
1
Inbraakbeveiliging / ATS1000 verstoring
« Gepost op: maandag 5 oktober 2020, 09:28 »
Gisteravond wilde ik het alarm aanzetten, maar blokkeerde dit wegens een verstoring. De avond daarvoor lukte het wel. Vanochtend gaat het nog steeds mis.

Er brandt geen storingled. Betreft een “magneetcontact” in de meterkast. Niet een deur die dagelijks geopend wordt. Kan dit op een lege batterij duiden? 4 maanden terug zijn met onderhoud nog alle batterijen vervangen. Ik blijf het raar vinden dat iets nu spontaan “verstoort”.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

2
Inbraakbeveiliging / Re: ATS1000A problemen
« Gepost op: donderdag 24 september 2020, 14:28 »
Nou wat mij betreft dat ze onderhoud doen en niet meer dan dat.
In het verleden veel systemen overgenomen maar nog nooit een centrale gezien die geüpdatet is.


Als je met de app inlogt en dan naar instellingen gaat en daarna naar centrale kun je de FW versie zien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt, via de app weten te herleiden dat het firmware versie MR_026.026.0140 betreft. Nooit bijgewerkt vanaf moment van leveren dus.

3
Inbraakbeveiliging / Re: ATS1000A problemen
« Gepost op: donderdag 24 september 2020, 11:29 »
Bedankt voor de reacties tot dusver.
Als ik de handleiding en fora zo gauw doorspit, is er voor mij geen manier om de firmware versie te achterhalen toch? Lijkt een item in het afgeschermde onderhoudsmenu.
Mij werd iig verteld dat het paneel niet meer geupdatet kon worden, is natuurlijk lastig controleren zonder de huidige firmware versie te weten. Volgende keer maar beter navragen.

Stickertje op de accu? Chubb staat er bekend om slecht onderhoud te doen of wat moet ikhier van maken?  :-X

4
Inbraakbeveiliging / ATS1000A problemen
« Gepost op: woensdag 23 september 2020, 13:36 »
Hallo allemaal,

Begin 2017 heb ik een alarm laten plaatsen(vervanging) met daarbij een onderhoudscontract. Nou dan verwacht je dat alles goed loopt, helaas dus niet..

Ik heb een ATS1000A-IP paneel, met daarbij de Advisor app, waarmee je middels "Direct-IP" verbinding kan maken. Werkte op het begin goed, toch wel heel praktisch dat als midden in de nacht een (vals) alarm af gaat, dat je meteen kan zien welke sensor getriggerd is. Of remote het alarm aan/uit kan zetten.
Na een tijdje (soms maanden, weken, dagen) krijg ik totaal geen verbinding meer, alsof dat paneel ergens blokkeert. Kan o.a. optreden als de verbinding even wegvalt (internetmodem herstart bijv.).
Als de monteur langs is geweest voor onderhoud werkt het telkens magisch (tijdelijk) weer.

Laatste onderhoudsbeurt dit ook bij de monteur aangegeven, die gaf aan dat het een 'bekend probleem' is, en dat dit alleen op te lossen is met een nieuw paneel (a 350eu oid) met 'Ultra Sync' ondersteuning. Hij gaf aan dat ik zelf het alarm kon herstellen door deze te herstarten, dan moet ik ergens een zekering er uit trekken.

Nu heb ik de kast opengemaakt, maar geen idee wat hier de zekering is die ik er uit moet halen. Gok dat het diegene is bij de TERM linksonderin. Klopt dat? Volgens mij moet ik dan eerst de stroom er afhalen, zekering er 10sec oid uit, en dan weer langzaam terugplaatsen en aansluiten?



Het valt mij trouwens op dat het alarm regelmatig online/offline gaat het op het netwerk. Ook als ik wel verbinding zou krijgen middels App, zie ik dit gebeuren. Is dit normaal gedrag?


En wat mag je redelijkerwijs van een onderhoudscontract verwachten? Naar mijn gevoel heb ik een systeem dat niet optimaal functioneert.

Groet, Roel

Pagina's: [1]