Auteur Topic: Ats, meerdere gebruikers maar laatste schakelt ook algemeen gebied  (gelezen 4454 keer)

guitarjeremy

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
Ats, meerdere gebruikers maar laatste schakelt ook algemeen gebied
« Gepost op: dinsdag 6 december 2011, 23:01 »
Bij een klant heb ik 3 gebruikers in 1 gebouw, allen een paar eigen ruimtes dus ook 3 eigen gebieden maar een gezamenlijke gang + entree. Ik wil dat de eerste 2 gebruikers gewoon hun eigen gebied kunnen inschakelen en als de laatste ook gaat inschakelen dat dan automatisch het algemene gebied inschakeld.
Het staat niet vast welke gebruiker altijd de laatste is, kan iedere dag veranderen.

Ik heb ooit eens gehoord dat die op een of andere manier mogelijk is.

Dus eigenlijk dat ccs ziet als de laatste wilt inschakelen en dan meteen het almene gebied meeschakeld en natuurlijk ook andersom bij het uitschakelen het \'s morgens.

Kan iemand me deze optie vertellen?

Twanno

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Novisec Security Systems
  • Functie: Technicus
Re: Ats, meerdere gebruikers maar laatste schakelt ook algemeen gebied
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 6 december 2011, 23:10 »
Hoi guitarjeremy,

Ik weet niet wat voor een type centrale je gebruikt, maar bij de CD Panelen kun je een gemeenschappelijk gebied maken. Daar wijs je alle 3 de gebieden aan toe, en de zone\'s die zich binnen het gemeenschappelijk gebied bevinden wijs je het gemeenschappelijk gebied toe.

Indien je een ATS classic paneel hebt, kun je gebiedskoppeling toepassen. Als je in Titan naar Advisor Master gaat en dan op gebiedkoppeling. Daar maak een nieuwe koppeling aan. Je vult bijvoorbeeld gebied 4 in als gemeenschappelijk gebied en daar vink je de 3 andere gebieden aan. De zone\'s die zich binnen het gemeenschappelijk gebied bevinden wijs je dan aan gebied 4 toe. Dus zodra gebied 1, 2 en 3 zijn ingeschakeld, zal gebied 4 ook ingeschakeld zijn.

Indien je een ATS Advanced hebt is het nog makkelijker. Wijs bij de zone\'s die in het gemeenschappelijk gebied zitten, alle 3 de gebieden toe.

groetjes
Twan

cindy

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 36
    • Bekijk profiel
Re: Ats, meerdere gebruikers maar laatste schakelt ook algemeen gebied
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 7 december 2011, 22:21 »
Voor ats classic is het heel simpel, je hoeft niet eens een extra gebied aan te maken. Zorg ervoor dat je zones van de hal en de voordeur zowel in gebied 1,2 en 3 staat. Deze zones worden pas actief als ze alledrie in staan/ingeschakeld worden, groet cindy

Twanno

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Novisec Security Systems
  • Functie: Technicus
Re: Ats, meerdere gebruikers maar laatste schakelt ook algemeen gebied
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 7 december 2011, 22:50 »
@ Cindy,

Klopt, maar ik ga ervan uit dat je ieder gebied op een andere prom nummer doormeld. Als er alarm is in het gemeenschappelijk gebied, zal deze op alle 3 de prom nummers doormelden. als je met gebiedkoppeling werkt, kun je selecteren over welk prom nummer je doormeld.

groet
Twan