Auteur Topic: van CD 34 paneel naar nieuw paneel, maar welke??  (gelezen 14130 keer)

derartz

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
van CD 34 paneel naar nieuw paneel, maar welke??
« Gepost op: zaterdag 8 oktober 2011, 01:09 »
goedenavond,

momenteel heb ik een Aritech CD 34 paneel hangen met RD6201 PSTN kiezer en RD5060 spraakmodule. Werkt allemaal prima. Maar bepaalde uitzonderingen kan ik niet schakelen via dit paneel en ben dus opzoek naar een paneel wat dit wel kan. Zelf zat ik te denken aan een Aritech ATS 2000 paneel. Ik zal mijn wensen hier onder neer zetten en ik hoop dat jullie kunnen zeggen welk paneel ik nodig heb en of dit uberhaupt wel kan...
 
1. ik zou graag een alarmgroup vertraagd willen reageren. hiermee bedoel ik dat er GEEN alarm optreed zodat er op een moment een circuit verbroken wordt, maar b.v. binnen 5 sec weer hersteld wordt. snachts willen wij graag onze velux ramen open/dicht kunnen doen, maar dat contact is vrij gevoelig bij schanierbewegingen van het raam zeg maar.
 2. is het mogelijk om groepen op datum instelling automatisch door het paneel te laten overbruggen? dat ik dus het alarm in kan schakelen, maar dat hij b.v. op donderdag niet op het contact van de voordeur reageert. mocht dit niet lukken. dat er dan op donderdag een melding komt in de trand van \"vandaag is het donderdag vergeet dus niet overbrugd in te schakelen\".
 3. het via internet / gsm kunnen monitoren van de installatie en bedienen ervan. b.v. een vals alarm uitschakelen zonder aan de buren te moeten vragen of zij het alarm willen uitzetten en hun de code hierbij te geven. kan ik ook via internet / gsm uitgangen aansturen b.v. een relais schakeling die er achter zit.?
 4. het cd34 paneel moest ik configureren middels het bediendeel. Als ik een ATS paneel wil toepassen moet ik TITAN software ergens zien te ritselen dacht ik.... wat heb ik hiervoor nog meer nodig?
 5. verder moet ik ook gebeld worden als er alarm is, maar dat kon met de CD34 ook al.
 6. toekomst voor domotica??

bedankt voor jullie ondersteuning!

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: van CD 34 paneel naar nieuw paneel, maar welke??
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 8 oktober 2011, 23:17 »
Quote
hansie
les 2: Beveiligen is een VAK !!! , geen hobby.

jaja hansie... hier ben ik het dus niet mee eens. iedereen die de documentatie goed bestudeerd en een basis achtergrond (serie, parallel schakelen) heeft van elektrotechniek kan aritich panelen installeren. inderdaad zonder de documentatie en dit rustig op je in laten komen gaat het indaderdaad niet lukken, maar om voor woonhuizen basisinstallaties aan te leggen hoef je echt geen diplomas te hebben hoor en daar gaat het hier over in dit topic.




Uhh.. lees het boekje? :S
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

derartz

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: van CD 34 paneel naar nieuw paneel, maar welke??
« Reactie #2 Gepost op: zondag 9 oktober 2011, 02:39 »
Pietje... volgens mij begrijp jij niet helemaal wat ik die reactie op dat andere topic bedoelde... die man is gewoon lekker aan het hobbyen in z\'n woonhuis en heeft een vraag of het aansluiten. vervolgens komt er gelijk iemand aankakken dat \"beveiliging een vak is\". daar ging het op dat moment in dat topic niet om... vandaar mijn reactie.

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: van CD 34 paneel naar nieuw paneel, maar welke??
« Reactie #3 Gepost op: maandag 10 oktober 2011, 18:10 »
Oke, sorry.

Even over jouw bovenstaande... Je wilt nogal wat. De ats is een echte alleskunner, maar of dat precies het bovenstaande allemaal is?! De ats classic komt een heel eind met je wensen tot de doormelding, hierin is de ats advanced weer mooier. Vooral met doormelding, en sturingen vanaf afstand. Wel nemen met gsm kiezer en dus ook een simkaartje nodig!

De advanced lijkt ook meer gericht op woningen met deze opties.

En als je bij aritech blijft hoef je natuurlijk niet de weerstandjes te vervangen.

punt 1, niet mogelijk voor zover ik weet
punt 2, hardware matig mogelijk met de classic, dus een relais laten schakelen wat over het alarmcontact zit. ik weet niet of de advanced dit kan
punt 3, mogelijk met de advanced, niet met de classic;
punt 4, mogelijk met zowel classic als advanced. classic met programmeerkabeltje, en advanced met usb kabeltje. beiden programmeren met titan software
punt 5, met beide mogelijk met spraakmodule
punt 6, zeker met de classic!!! er is al een knx module beschikbaar. ook goed met contacten te koppelen.

Je vraagt een beetje van beide..

Succes.
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

derartz

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: van CD 34 paneel naar nieuw paneel, maar welke??
« Reactie #4 Gepost op: maandag 10 oktober 2011, 22:03 »
Ja ik ben best wel een hobbyist met Aritech. Vind het gewoon super mooi om allerlei mooie snufjes te hebben om zo de hut te beveiligen zeg maar.

ik ben software ontwikkelaar (C#/.NET) van beroep en voorheen MTS electrotechniek gedaan. Met de ATS kun je zelf macro\'s schrijven heb ik gelezen. Kun je dan met een soort van C code zelf schrijven wat er geschakeld moet worden zodra bepaalde ingangen verstoord/hoog worden? Dat zou ik wel mooi vinden, want dat kan ik nu dus niet met de CD 34.


Zelf zat ik aan een ATS 2000 te denken, aangezien ik toch maar een hoekwoning heb. Omdat het voor de hobby en voor m\'n zelf is was ik eignelijk niet van plan om een originele TITAN cd aan te schaffen van 325 euro ofzo. Zijn er ook andere connecties om aan die software te komen misschien?



Bedankt voor jullie support.!

eddy rakety

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: van CD 34 paneel naar nieuw paneel, maar welke??
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 11 oktober 2011, 19:56 »
Ik heb het vermoeden dat de NX 8 ook het meeste zal aankunnen mits :

- 5 : een NX8 centrale
- 1 : een electrolietje :S
- 2 / 6 :een uitgangskaart nx507
- 3 / 5 : de GSM module nx7002
- 6 : de RS232 module en een RS232 -> KNX module ( en dan je software hiervoor schrijven ;)  )
- 4: Software AC900DL . . . of het bediendeel  B)-

Kostelijke hobby, niet ? :D

grts E.R.

hansie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: van CD 34 paneel naar nieuw paneel, maar welke??
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 11 oktober 2011, 20:53 »
Het ging mij erom dat er iemand lekker aan het hobbyen is en dan denkt dat je een installatietje zo ff plaatst.Zoals er ook daar andere wordt gezegd ,wij volgen niet voor niets trainingen om de systemen te kunnen installeren.
Helaas zijn er genoeg beunhazen die installaties verkopen die niet voldoen .

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: van CD 34 paneel naar nieuw paneel, maar welke??
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 11 oktober 2011, 21:55 »
De software is wel te krijgen.

Macros maken is in de ats met software heel mooi. niet te digitaal denken hierin, het gaat heel visueel. Je kan een actie pakken en deze en/of naar een uitgang of weer een ingang leiden. je kan zo hele leuke en mooie en handige functies maken. Dit zit standaard in de ats, hier heb je met je programmeerkennis helemaal niks aan. Wat je doet met de knx module is meer jouw ding denk ik.

t is een dure hobby zo! misschien kan je op marktplaats nog wat bij elkaar verzamelen.
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

derartz

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: van CD 34 paneel naar nieuw paneel, maar welke??
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 11 oktober 2011, 22:56 »
ik wil denk ik toch bij aritech blijven, omdat me dit goed bevalt en ik over de cd serie al wat kennis opgedaan hebt. Galaxy en networkX is echt compleet onbekend voor mij.

ja ik was niet van plan om alles nieuw te kopen. mijn huidige aritech cd34, kiezer en spraakmodule komen ook van marktplaats, het staat er daar bijna bol mee. documentatie hiervan had ik ook via via gevonden en na het aansluiten configureren van het paneel was alles in één keer goed. Geen storingen of andere gekke dingen. Echt een goed gevoel geeft dat als je je eerste paneeltje in bedrijf neemt. Ach het was ook niet meer dan 7 contacten en 2 pirren, dus niet heel ingewikkeld ook.

maargoed ik had bedacht om gewoon een ATS2000 paneel met GI op de kop te tikken via marktplaats, vervolgens wat contactjes er los op aansluiten en eerst maar eens wat \"spelen\" op de zolder om alles onder de knie te krijgen. Daarna pas m\'n cd34 centrale vervangen zodra ik het ATS paneel goed test heb en vervolgens die cd 34 weer op markplaats zetten. Kan ik vervolgens met ATS programmeer- en installatiehandleiding goed uit de voeten komen? Bij de CD34 was het me namelijk ook gelukt... of zijn die panelen niet echt te vergelijken qua moeilijkheidsgraad?

Is toch prachtig zo... documentatie bestureren, paneeltje configureren... testen en in bedrijf nemen.

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: van CD 34 paneel naar nieuw paneel, maar welke??
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 12 oktober 2011, 21:16 »
Ik vind het oprecht knap als het je lukt. Je zal een heel eind komen, met het configureren van de ingangen enzo.. daar zal het probleem niet zitten. Het lastige in het begin zijn de zogeheten alarmgroepen, de rechten die gebruikers krijgen. en de macro\'s.

Met veel geduld en tijd kom je een eind.
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

cindy

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 36
    • Bekijk profiel
Re: van CD 34 paneel naar nieuw paneel, maar welke??
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 2 november 2011, 19:26 »
Leuke uitdaging heb je gekozen, als je voor de ats classic gaat zou ik alleen de ats 3000 nemen, iets duurder maar heeft meer waar voor geld:
standaard brandreset uitgang(uitgang 251, ook anders te programmeren), afneembare schroefklemmen, meer gebieden te programmeren.
succes

Twanno

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Novisec Security Systems
  • Functie: Technicus
Re: van CD 34 paneel naar nieuw paneel, maar welke??
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 6 december 2011, 22:35 »
Hoi derartz,

Ik zou voor de ATS Advanced gaan. Nu de versie 17 uit is, en hiermee tijdschakelingen een ook Triggers (Zoiets als macro\'s) te programmeren is, in combinatie met de gebruikers- en installeergemak van de CD34, vindt ik dit een goede vervanger.

groet
Twan

Sjaakln

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: van CD 34 paneel naar nieuw paneel, maar welke??
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 16 december 2011, 21:52 »
Ik denk dat de ATS Classic voor bijna alle opties wel mogelijk moet zijn. Ook is er via de module van D-touch de mogelijkheid om dit op een KNX systeem te koppelen. Echter zal er voor de Advanced steeds meer ontwikkeld worden. Zeker met de IP uitvoering zou je helemaal op de toekomst voorbereid moeten zijn. Echter als ze bij Aritech weer bedenken dat er een groter geheugen in moet. Ga je nat.