Auteur Topic: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn  (gelezen 19757 keer)

RobbertvanderPluijm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Gepost op: woensdag 24 augustus 2011, 17:19 »
Heb problemen met mijn Galaxy 16+, doormelding via pstn telefoon lijn uit modem van ziggo

Wil graag doormelding naar mijn gsm hebben, heb alles ingesteld maar krijg geen melding binnen op mijn gsm,
maar volgens ADI werkt dat niet via de telefoonlijn van ziggo!!

Heb bij een klant van me wel eens een Galaxy G2 via ziggo laten doormelden naar gsm, dat werkte wel meteen!!!

Iemand hier ervaring mee / Oplossing?????

type ziggo modem: Ubee evm 3200

Groeten Robbert

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 24 augustus 2011, 20:56 »
Moet je bij Ziggo geen abbonement afsluiten voor een inbraaksysteem!?

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 24 augustus 2011, 23:43 »
doormelden via voip lijn is in het algemeen gewoon niet fijn.
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

sebas

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Reactie #3 Gepost op: maandag 12 september 2011, 20:45 »
Citaat van: \"Machiel Horst\"

Moet je bij Ziggo geen abbonement afsluiten voor een inbraaksysteem!?


waarom,alarmcentrale krijgt toch gewoon voorang

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 13 september 2011, 17:58 »
ook een klantnummer ingevuld?
Als je gewoon analoog kan bellen kan de galaxy dat ook.

Voorkominbraak

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 21 september 2011, 09:38 »
Je zou ook eens moeten kijken of de kiestoondetectie uit is. Het kan zijn (omdat Ziggo etc. er een kunstmatigekiestoon opzetten) dat hij dan niet gaat kiezen. Ik ben specialist van Texecom maar heb diverse systemen in onderhoud. Soms kiest de kiezer ook te snel voor het priveprotocol...je kan dan een vertraging inbouwen voor het keizen (soms een voorloop nul ook zonder telefooncentrale).

Succes Ed

derartz

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 8 oktober 2011, 01:22 »
ik een dezelfde type ziggo modem en het uitbellen van een aritech cd34 paneel met kiezen en spraakmodule gaat bij mij gewoon zonder problemen. wel heb ik ingesteld dat ik geen kiestoon controle doe en 2 sec wacht voordat de kiezer het nummer draait. misschien kun jij dit ook instellen en werkt het dan ook??

succes

Twanno

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Novisec Security Systems
  • Functie: Technicus
Re: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 6 december 2011, 23:28 »
Hoi allemaal,

Doormelden over een VOIP lijn is nooit een goed idee.
Even de achterliggende gedachte:
De standaard KPN telefoonlijn heeft een bandbreedte van 3400Hz. Dit is genoeg voor spraak en modemverkeer. Een gesimuleerde telefoonlijn (VOIP, SIP) is maar 2500Hz. Dit is genoeg voor spraak, maar niet meer voor modemverkeer.

Oplossing:
Doormelden via internet. Dit kan eenvoudig d.m.v. speciale kiezers zoals de Alphacom PSTN2IP, Chiron Iris Touch 200, 400 alias TDA1420/1440) Deze apparaten zetten de meldkamerverbinding op met de meldkamer (zelfs AL2 over IP) en aan de andere kant van de print kan een gewone analoge telefoonkiezer worden aangesloten.

LET OP!!! kijk of de type doormeldunit geschikt is voor je beveiligingsklasse.

groet
Twan

chubby

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 8 december 2011, 21:43 »
Ik weet dat je bij de SMC meldkamer een kant en klare oplossing hebt voor dit probleem.
Moet je maar even googlen  http://www.smc-alarmcentrale.nl/template_vervolg.php?Pid=175&SMC%20IP%20Converter

Twanno

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Novisec Security Systems
  • Functie: Technicus
Re: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 8 december 2011, 23:11 »
Deze oplossing is hetzelfde als de Chiron Iris Touch serie van Adi Gardiner ofwel de TDA1420 en de TDA1440 van Artitech (UTC F&S). zijn allemaal dezelfde print met of zonder GRPS backup. Deze kiezers zijn makkelijk te installeren en te programmeren.

groet
Twan

tommy

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 14 december 2011, 19:59 »
hallo robbert


Heeft u het al opgelost zoja wat heeft u er mee gedaan

Ik heb namelijk hetzelfde probleem

gr tom

Ronald-42

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
    • Bekijk profiel
Re: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 16 december 2011, 08:20 »
IP kiezer is de enige goede oplossing. Al het andere is onbetrouwbaar.

paulzagers

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 28 december 2011, 14:57 »
Citaat van: tommy

hallo robbert,

Ik heb ip kiezers liggen van Chiron, eventueel voorgeprogrammeerd voor alarmcentrale.

Mvg

Paul


Heeft u het al opgelost zoja wat heeft u er mee gedaan

Ik heb namelijk hetzelfde probleem

gr tom

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 28 december 2011, 21:58 »
Volgens mij is dit onderwerp geconcludeerd met:

1)doormelden via voip lijn is in het algemeen gewoon niet fijn.
2)Hoi allemaal,

Doormelden over een VOIP lijn is nooit een goed idee.
Even de achterliggende gedachte:
De standaard KPN telefoonlijn heeft een bandbreedte van 3400Hz. Dit is genoeg voor spraak en modemverkeer. Een gesimuleerde telefoonlijn (VOIP, SIP) is maar 2500Hz. Dit is genoeg voor spraak, maar niet meer voor modemverkeer.

Oplossing:
Doormelden via internet. Dit kan eenvoudig d.m.v. speciale kiezers zoals de Alphacom PSTN2IP, Chiron Iris Touch 200, 400 alias TDA1420/1440) Deze apparaten zetten de meldkamerverbinding op met de meldkamer (zelfs AL2 over IP) en aan de andere kant van de print kan een gewone analoge telefoonkiezer worden aangesloten.
3)IP kiezer is de enige goede oplossing. Al het andere is onbetrouwbaar.

Wat moeten we nog meer zeggen om jullie te overtuigen? Wanneer 3 professionals zeggen dat het niet (goed) werkt dan mag je dit wel aannemen hoor!!

Vriendelijke groet,
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

Efastfor

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Re: Probleem met doormelding: Galaxy via Ziggo tel. lijn
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 29 december 2011, 16:04 »
Rede en alternatieven zijn volop genoemd behalve spraakkiezers... Over het algemeen snel aan te sluiten op uitgangen van Galaxy en gaat over het algemeen goed ivm slechts spraak op de VOIP lijn.