Auteur Topic: Nieuwe alarminstallatie  (gelezen 7755 keer)

Remon Willems

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Nieuwe alarminstallatie
« Gepost op: zondag 7 augustus 2011, 14:30 »
Goedemiddag,

Ik zit erover te denken om een alarminstallatie aan te schaffen. Ik zit te twijfelen tussen een systeem van Aritech en een systeem van Terxon (Abus).

Heeft er iemand tips, ideeën, op of aanmerkingen?

Hoor graag van jullie.

Groeten,

Remon.

Ronald-42

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe alarminstallatie
« Reactie #1 Gepost op: maandag 8 augustus 2011, 15:34 »
Bij twijfel gaan voor het systeem dat het meest wordt gebruikt in dit geval dus de Aritech.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe alarminstallatie
« Reactie #2 Gepost op: maandag 8 augustus 2011, 20:05 »
Das wel heel kort door de bocht niet?
Dan zeg ik op mijn beurt : ga voor een alphavision ng, makkelijk installeren cq programmeren, maar das natuurlijk ook kort door de bocht.

katwezel

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe alarminstallatie
« Reactie #3 Gepost op: maandag 8 augustus 2011, 22:34 »
slechte systemen bestaan bijna niet meer , je zou je vraag iets beter moeten omschrijven , wat wens je te beveiligen ? een huis met enkele plaatsen of een kasteeltje , wat zijn vb de eisen van je verzekeraar ? wat wil je vandaag maar wat zou je er in de toekomst mee willen doen , vb een koppeling met een domotica systeem , moet het bedienbaar zijn per sms enz ,

Ronald-42

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe alarminstallatie
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 9 augustus 2011, 08:21 »
Ik zou voor een Galaxy gaan maar dat is niet de vraag. Vragensteller heeft zich georienteerd en twijfeld tussen 2 panelen. In dat geval zeg ik neem de meest gebruikte Aritech. Waarom kan ik wel toelichten maar als je zelf even nadenkt dan bespaar je mij een hoop onnodig typewerk. :)

Remon Willems

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe alarminstallatie
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 10 augustus 2011, 10:57 »
Ik heb begrepen dat Aritech is overgenomen door Interlogix? Wat gaat dit betekenen voor de support in de toekomst? Ik zie op de site van Interlogix niet veel van Aritech. Als de huidige producten straks niet of nauwelijks worden ondersteund, ben ik geneigd om niet naar Aritech te gaan ondanks hen bekende naam.

hansie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe alarminstallatie
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 10 augustus 2011, 18:19 »
ge interlogics is ondertussen opgekocht door utc fire en security. Blijft zelfde helpdesk en ondersteuning. Cd versies worden eerdaags niet meer ondersteunt.

http://www.gesecurity.nl/

chubby

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe alarminstallatie
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 8 december 2011, 22:05 »
Citaat van: sqouzie

Das wel heel kort door de bocht niet?
Dan zeg ik op mijn beurt : ga voor een alphavision ng, makkelijk installeren cq programmeren, maar das natuurlijk ook kort door de bocht.


DE NG van alphavision ng staat voor NIet Gebruiken. Is een achterhaald en ouderwets systeem

Twanno

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 32
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Novisec Security Systems
  • Functie: Technicus
Re: Nieuwe alarminstallatie
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 8 december 2011, 22:38 »
Aritech of GE Interlogix of UTC Interlogix. Allemaal hetzelfde. CD Panelen worden niet meer gemaakt. Een goede alternatief is de ATS Advanced. Dit paneel heeft het installatie- en gebruiksgemak van de CD Paneel, maar dan helemaal klaar voor de huidige en nieuwe regelgeving (EN50131). Dit paneel wordt nog volop gemaakt en in de europese unie is het verplicht om 10 jaar na aankondiging van het stoppen van een productielijn volledige support en levering van essentiële onderdelen.

groet
Twan

Sjaakln

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe alarminstallatie
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 16 december 2011, 21:23 »
CD panelen worden helaas niet meer gemaakt. Echter is hier nog wel nieuw aan te komen. Onderdelen blijven nog minimaal 5 jaar leverbaar. Op Marktplaats zal dit nog wel langer gebeuren. Goed spul.

De advanced lijkt inderdaad een goede opvolger te worden. Nu nog wachten op fatsoenlijke software. Die module in Titan is niet echt van deze tijd.