Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Exorius

Pagina's: [1]
1
Inbraakbeveiliging / Re: Ats1000ip upgrade volgorde.
« Gepost op: zondag 11 augustus 2019, 21:42 »
Zojuist even snel upgrade op de aangegeven manier uitgevoerd, alles is gelukt, paneel zit op de laatste versie en programmering lijkt er gewoon goed in te zitten.

Was inderdaad eerst een nieuwe download via de ats8500 te doen, vervolgens de upgrade uit te voeren en dan de init te doen en install paswoord even terug zetten, en dan via usb weer een upload te doen.

Als  dat vervolgens uitgevoerd is dan even als test een nieuwe download gedaan om te controleren.

Denk post de bevindingen en de stappen die ik uitgevoerd heb, dan hebben de lezers er ook nog iets aan :-)
Maar denk dat de meeste het hier wel wisten.

Nogmaals dank voor de procedure uitleg.

Mvg,


2
Inbraakbeveiliging / Re: Ats1000ip upgrade volgorde.
« Gepost op: zaterdag 10 augustus 2019, 21:58 »
Ok, dat verklaart een hoop, was al bang dat de tussenstap te groot was, dan ga ik het op de aangegeven manier doen.

Bedankt voor de procedure.


3
Inbraakbeveiliging / Ats1000ip upgrade volgorde.
« Gepost op: zaterdag 10 augustus 2019, 21:35 »
Goede avond,

Weet iemand welke tussenliggende firmware releases er noodzakelijk zijn om de programmering te behouden?

Dacht vanavond even snel een ats1000ip met firmware 23.23.xx te upgraden naar de laatste versie 28.28.xx
En kwam erachter dat de centrale zijn complete programmering kwijt was...

Had van te voren met aaflash eerst een Dfu backup gemaakt en deze terug gezet,
Toen was alles weer zoals het was.

Maar het lijkt er dus op dat de stap van 23 xx naar 28xx te groot is.

Weet iemand toevallig welke tussenstappen noodzakelijk zijn of moet ik gewoon iedere tussenliggende versie pakken?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jarno Smits

4
CCTV, toegangscontrole en overig / Re: DS-7604HI-ST camera compatibiliteit.
« Gepost op: zondag 22 mei 2016, 10:03 »
Goede morgen Nigel,

Het is de eerste keer dat ik met een Hikvision recorder werk, dit type heeft geen POE uitgangen.
recorder zit achter een Netgear GS110TP POE switch waar ook de camera op zit.

alles zit in hetzelfde subnet, heb eerst de recorder en camera  aangesloten en via de SADP geactiveerd en beide een fixen IP aders gegeven buiten de dhcp scope van mijn netwerk.

daarna ben ik ingelogd in de recorder en heb deze laten zoeken, die dan op het fixed ip adres de camera vind
vervolgens wachtwoord ingevuld van wat ik de camera via de SADP tool heb gegeven.


5
CCTV, toegangscontrole en overig / Re: DS-7604HI-ST camera compatibiliteit.
« Gepost op: zaterdag 21 mei 2016, 14:56 »
Dat denk ik dus ook, dat een SD kaart er niets mee te maken kan hebben.

Geef enkel aan wat ik veranderd heb, waarbij ik nu tot de conclusie kom dat de camera nu wel ineens online kwam met het "hikvision" protocol.

Had de recorder en de camera al draaien op de laatste firmware standen, dus dat kan het ook niet zijn, daar gingen mijn vermoedens naar uit omdat deze type camera's nieuwe series zijn.

Of ik moet onbewust iets fout hebben gedaan, maar bij mijn weten is het enkel de recorder laten zoeken naar de IP camera's dmv de search optie, de gevonden camera's toekennen met het "hikvision"protocol en kwestie van username en pw invullen.

met bovenstaande stappen bleef hij eerst offline staan bij de status. nu met SD kaart erin en de stappen te herhalen kwam hij online.

heb er op dit moment nog 3 analoge camera's op zitten en nu dan als 4e de IP variant.
Ga binnenkort de 2e IP camera ophangen en ook weer toekennen.

Zal dezelfde stappen weer eens doorlopen met het aanmeldproces en de uitkomst hier posten.







6
CCTV, toegangscontrole en overig / Re: DS-7604HI-ST camera compatibiliteit.
« Gepost op: zaterdag 21 mei 2016, 11:44 »
Heb de camera's werkend gekregen enige wat ik gedaan heb is een microSD kaart in de camera gestopt, vervolgens de SD kaart geformatteerd en de recorder opnieuw naar de camera's laten zoeken.

wederom toegekend met het Hikvision protocol, en ineens kwam de camera online met het Hikvision protocol en kon via de recorder de basic settings configureren zoals bewegingsdetectie etc.

Het lijkt erop dat het ontbreken van de SD kaart in de camera de oorzaak is geweest, maar persoonlijk zou ik zeggen dat dit geen invloed zou mogen hebben op de connectie tussen beide?

Belangrijkste is dat het werkt.


Van Hikvision kreeg ik de dag na indienen van de mail een standaard mail terug dat ik een formulier moest invullen met verdere gegevens. hier ben ik verder niet meer op in gegaan omdat ik ze al zelf werkend heb gekregen.

Snap de reactie vanuit Hikvision, maar een kort antwoord of deze combinatie gewoon moet weken ja of nee was wat klantvriendelijker geweest. :)


Ben gelukkig nog niet tegen het probleem aangelopen dat de recorder inactive word.

7
CCTV, toegangscontrole en overig / DS-7604HI-ST camera compatibiliteit.
« Gepost op: zaterdag 14 mei 2016, 14:36 »
Heren,

Heb een vermoeden dat de IP camera's die ik heb icm met mijn nieuwe recorder (nog) niet compatible zijn.
Hoop dat ik het zelf iets fout doe, maar ben bang van niet :-) heb mijn probleem ook al gemaild naar Hikvision Europe. Maar mischien dat iemand hier tegen hetzelfde is aangelopen.

Heb een DS-7604HI-ST Hybride recorder geplaats ter vervanging van een Truvision DVR10 recorder.

Wil nu de volgende 2 camera's gaan aanmelden namelijk de DS-2CD2742FWD-IZS en de DS-2CD2722FWD-IZS.  Heb de camera's en de recorder geupgraded naar de laatste versies namelijk de recorder naar  3.0.13 build 151231 en de camera's naar 5.3.8 build 151224

Maar loop tegen het probleem aan dat als ik het standaard  Hikvision protocol selecteer dat de camera offline blijft.

maak ik een custom protocol aan dan krijg ik hem wel online en beeld via de recorder , maar dan kan ik geen enkele feature in de recorder gebruiken, krijg dan steeds de melding at feature niet ondersteund word door de camera.

Heb als test een DS-2CD4324F-IZS aangemeld op de recorder die direct met het "Hikvision" protocol werkt
Dit is echter wel een oudere generatie dome.

Ben benieuwd of iemand tegen een soortgelijk issue is aangelopen en wat hier evt de oplossing voor is.

Met vriendelijke groet,

Jarno Smits

8
Inbraakbeveiliging / Re: App AtsAdvanced
« Gepost op: zaterdag 19 juli 2014, 13:16 »
Klopt, zag hem gisteren avond staan, direct uitgetest, en het werkt ook nog  :)

eindelijk is de lang verwachte App er voor de Iphone

9
Inbraakbeveiliging / Re: App AtsAdvanced
« Gepost op: woensdag 21 mei 2014, 09:37 »
Het testen voor de Iphone App duurt wel extreme lang ze roepen al langer dan een half jaar dat ze er mee bezig zijn  :) Nu zal het voor Apple wel een stuk lastiger zijn om het rond te krijgen dan voor Android, maar het duurt wel extreme lang....

10
Inbraakbeveiliging / Re: App AtsAdvanced
« Gepost op: donderdag 24 april 2014, 07:44 »
Goede morgen,

Is er toevallig al iets meer bekend rond de ATS app voor de Iphone? Het blijft verdacht stil rond de ontwikkeling voor de Iphone. De android versie is er een geruime tijd.

Ben benieuwd want zit erg op te wachten :-)


11
Inbraakbeveiliging / Re: ATS 1000IP advanced geen nieuwe meldingen in het logboek.
« Gepost op: woensdag 12 maart 2014, 15:22 »
Het verwijderen van het paneel in de database van de ATS8500 was de oplossing.

oud systeem verwijderd en opnieuw automatisch laten zoeken via LAN, en systeem weer toegewezen.
na het ophalen van de data en het ophalen van het logboek, staan de meldingen er weer in(ook die van vandaag)


Bedank voor het meedenken.


12
Inbraakbeveiliging / Re: ATS 1000IP advanced geen nieuwe meldingen in het logboek.
« Gepost op: woensdag 12 maart 2014, 07:28 »
Ja haal iedere keer de log opnieuw op, maar wat voor melding ik ook maak brand, inbraak of in/uitschakelen, er komen geen nieuwe events meer bij in de log.

de enige events die ik zie zijn degene die er al in stonden voor de firmware upgrade.

13
Inbraakbeveiliging / ATS 1000IP advanced geen nieuwe meldingen in het logboek.
« Gepost op: dinsdag 11 maart 2014, 13:57 »
Heren,

Via de zoekfunctie kreeg ik niets gevonden wat betrekking heeft op mijn probleem daarom deze vraag  :)

Gisteren mijn ATS 1000IP advanced geupgraded vanaf versie 21.xxxx naar de nieuwste 23.xxxx daarna de
Centrale een Init gegeven en als laatste de backup terug gezet, het valt mij op dat er geen nieuwe events
in het logboek worden bijgeschreven, echt helemaal niets, kan verder ook geen optie gevonden krijgen waarbij ik dit nu aan of uit kan zetten.  heb tijdens de init wel gekozen voor NEN xxx.

Zie ik iets over het hoofd, of kan dit te maken hebben met een corupte database ivm het terug zetten van de back-up?

Pagina's: [1]