Auteur Topic: Everfocus EDR 410H  (gelezen 4629 keer)

audioot61

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Everfocus EDR 410H
« Gepost op: vrijdag 24 april 2015, 23:52 »
Goedendag,
Ik ben in het bezit van een al wat oudere recorder namelijk de "Everfocus EDR 410H".
Het probleem wat zich voordoet is dat deze geen opnames maakt bij alarm en bewegingsdetectie terwijl de camera en recorder dit wel herkent.
Ik heb de gebruiksaanwijzing al vele malen door gespit en alle mogelijke instellingen uit geprobeerd zonder resultaat.
http://www.citadelbeveiliging.nl/bestanden/21_Handleiding%20EDR410_810.pdf
Toch zou het mogelijk moeten zijn om deze recorder opnames te laten maken bij bewegingsdetectie maar ik weet absoluut niet hoe dit nog verder in te stellen. :-[
Zijn er misschien mede forum leden welke ervaring hebben met een soort gelijke recorder als deze en misschien weten wat de oorzaak of juiste instelling kan zijn.
Misschien iets met de software?

met vriendelijke groet,

Peter

Commentaar van de moderator Bericht gewijzigd , link toegevoegd (deze was per abuis door gebruiker in een poll geplaatst)
« Laatst bewerkt op: zaterdag 25 april 2015, 21:34 door Lennaert »

el.bijkersma

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Everfocus EDR 410H
« Reactie #1 Gepost op: maandag 27 april 2015, 09:27 »
Over het algemeen is bij een dergelijk probleem instellingen staan goed de harde schijf defect.
Als het linux recorder is kun je meestal ongestraft de harde schijf vervangen.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Everfocus EDR 410H
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 9 mei 2015, 08:44 »
Beste Peter,

Bel maandag even met onze technische support (020 - 480 39 50; optie 2) en grote kans dat zij je verder kunnen helpen.

Gezien de leeftijd van de recorder is het aannemelijk dat inderdaad de schijf versleten is. Let wel op; de gebruikte schijven zijn nog van het IDE type. Ik weet dat er op een zeker moment ook sata convertors zijn geweest, maar weet niet uit mijn hoofd of deze ook compatibel zijn met de EDR410. 

Het is weliswaar een Linux recorder, maar niet elke merk / type harde schijven kun je gebruiken. Wij hebben inzage welke typen wel en niet geschikt zijn.