Auteur Topic: Er kan gestemd worden!!!  (gelezen 65241 keer)

Ronald

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #75 Gepost op: zondag 30 december 2012, 21:17 »
Oké dan, een schot voor open doel. Ongetwijfeld zijn jouw stukjes, jouw mening.
Echter heb ik hier veelal veel moeite mee waarmee je omgaat met andere personen.
Een ieder mag zijn mening hebben, maar moet dan ook met wederzijds respect zijn.

Veelal komt het op mij (en wellicht ook anderen) opruiend over......hele teksten van reacties worden uit elkaar getrokken en elke zin(uitspraak) wordt op de weegschaal gelegd, en soms volledig wordt de plank misgeslagen.

Een forum is met elkaar informatie te delen...., leren van elkaar. Elkaar aan te vullen en of vragen te beantwoorden. Dat betekend dan niet dat personen aangevallen dienen te worden.
Dat wil de ik even kwijt. ;)

Ik mag wel graag jouw "kritische noot" lezen, wanneer deze goed onderbouwd is!
Laten we zeggen voor 2013 een nieuwe uitdaging (voor ons allemaal) :)

« Laatst bewerkt op: zondag 30 december 2012, 21:20 door Ronald »

piet1966

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #76 Gepost op: zondag 30 december 2012, 21:17 »
volgens mij hebben de bonden zitten slapen of denken ze dat we gek zijn.
min punten zijn (vind ik persoonlijk):als je je vakantiedagen op neem krijg je dadelijk geen toeslagen meer daarover.
als je leegloopuren heeft,die worden op gespaard,(die zijn nu voor de werkgever)dat betekend dus: dat je niks meer bij kan verdienen,als je nu een dag extra werkt dan krijg je de volle pond.
dus denk goed na voor dat je voor stem
 

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #77 Gepost op: zondag 30 december 2012, 22:35 »
Ronald,

Het is nimmer mijn bedoeling om anderen aan te vallen. Mijn reacties moet je ook zeker niet persoonlijk opvatten, want ik ken de meeste leden helemaal niet eens!

Maar op een forum ga ik gewoon graag de discussie aan, dat is volgens mij ook de bedoeling van een forum. Jij noemt het opruiend, maar wat ik beoog is om anderen te prikkelen. Ik vimd namelijk dat op dit forum (te) weinig de dicussie aangegaan wordt. Er worden stellingen zonder enige onderbouwing ingenomen, waar anderen weer vol tegen in gaan maar ook zonder enige onderbouwimg. En wanneer iemand (ik ben echt niet de enige) wel met argumenten (goed of fout) komt, dan wordt het vaak stil of gaat men op elkaar ridiculiseren, laat staan dat men bereid is om zich te laten overtuigen.

Door teksten uit elkaar te trekken wordt precies duidelijk waar ik op reageer, ik vind dat het meest duidelijk maar goed, daar verschillem wij dus kennelijk van mening. En dat ik soms volledig de plank missla, dat zou best kunnen. Maar zolang ik daar niet op aangesproken wordt, kan ik daar verder niet zo veel mee. Noem eens een voorbeeld waar ik in jouw beleving de plank volledig missla?

joepie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #78 Gepost op: zondag 30 december 2012, 22:54 »
Zojuist TEGEN gestemd.

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #79 Gepost op: maandag 31 december 2012, 00:00 »
Ik ook TEGEN gestemd.

Als ik nu ook nog lees dat ze ons op een slinkse manier 9,6 vakantie uren afpakken.
Je krijgt per vakantiedag hetzelfde betaald, maar je mag wel 0,4 uur per vakantiedag extra werken om hetzelfde salaris te behalen.

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #80 Gepost op: maandag 31 december 2012, 00:07 »


Veelal komt het op mij (en wellicht ook anderen) opruiend over......hele teksten van reacties worden uit elkaar getrokken en elke zin(uitspraak) wordt op de weegschaal gelegd, en soms volledig wordt de plank misgeslagen.


Nee, dan de stukjes van vakbonds / kaderleden/ bestuursleden die hier alleen met zand lopen strooien en tegen beter weten in dit CAO voorstel proberen te verdedigen.
Tegen die zogenaamde 'beveiligers' zeg ik:

Ga zelf 13 vrije dagen per jaar inleveren
Ga zelf 9,6 uur vakantie inleveren
Ga zelf je eerste 8 dagen RV-toeslag inleveren
Ga zelf je overuren inleveren door het minuren systeem.



 


Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #81 Gepost op: maandag 31 december 2012, 00:09 »
Zojuist nogmaals tegen dit CAO-voorstel gestemd! :P

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #82 Gepost op: maandag 31 december 2012, 00:10 »
Als burgemeester van dit forum zul je wel begrijpen dat de bonden niet kruipend teruggaan naar de onderhandelingstafel, na een zeer moeizaam resultaat bereikt te hebben na twee en half jaar, zonder dat er beveiligers actie bereid waren.
Burgemeester?
Ik zeg: Planner for president!  ;)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #83 Gepost op: maandag 31 december 2012, 01:02 »
Burgemeester?
Ik zeg: Planner for president!  ;)

Nee, ik bedank voor deze eer. Als politicus ben je gedwongen om al heel snel je principes te laten varen, en dat is niet is wat ik makkelijk doe!

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #84 Gepost op: maandag 31 december 2012, 10:10 »
Nee, dan de stukjes van vakbonds / kaderleden/ bestuursleden die hier alleen met zand lopen strooien en tegen beter weten in dit CAO voorstel proberen te verdedigen.
Tegen die zogenaamde 'beveiligers' zeg ik:

Ga zelf 13 vrije dagen per jaar inleveren
Ga zelf 9,6 uur vakantie inleveren
Ga zelf je eerste 8 dagen RV-toeslag inleveren
Ga zelf je overuren inleveren door het minuren systeem.
Waarom zou ik een slechte CAO verdedigen als het mij ook treft en uit je opmerkingen blijkt dat je de hele CAO niet gelezen of begrepen hebt.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #85 Gepost op: maandag 31 december 2012, 11:17 »
Waarom zou ik een slechte CAO verdedigen als het mij ook treft

Ik ben er inmiddels wel achter dat jij daadwerkelijk geloofd dat de CAO niet zo slechts is als menigeen jou wil doen geloven....

en uit je opmerkingen blijkt dat je de hele CAO niet gelezen of begrepen hebt.

.... maar bij mij begint ook steeds meer de indruk te ontstaan dat jij een aantal punten zeker niet goed begrijpt. Dat bevestig jij alleen maar door de discussie niet inhoudelijk aan te gaan. Daar wel je het wel doet blijkt dat jij het echt niet goed begrepen hebt, bijvoorbeeld:

Ik zou als ik jou was naar een bijeenkomst komen voor de uitleg van de bonden, de CAO zou kostenneutraal voorgelegd worden. Nogmaals voor degene die het wel begrijpen:160 - 152 uur + 5,25%, je koopt een dag terug 152 uur + 1 vakantiedag - 5,25% = 160 uur, 160 + 1vakantiedag = 152 uur. Dus bij het terugkopen van de vakantiedagen blijft het uurloon zoals het nu is en lever je niets in.

Natuurlijk gaat Pieter Baan wat kort door de bocht, maar jij doet vaak hetzelfde, door in plaats van een aantal negatieve punten, een aantal punten te benoemen en die als positief te bestempelen. Als ik al die punten één voor één benoem bij een aantal punten argumenten noem waarom het niet zo positief, en soms zelfs negatief voor beveiligers is, dan ga jij daar niet meer op in. Maar ofwel snap jij niet wat ik zeg (dat kan heel goed aan mij liggen, omdat ik soms wel even een paar stappen over wil slaan!), en dan moet je dat even aangeven, dan kan ik het wellicht nog duidelijker maken, ofwel jij denkt dat ik er naast zit, en dan zou je mij even aan kunnen geven wat ik dan niet goed zie? Dan hebben we een aardige discussie op basis van argumenten.

Ik ben het niet met alle punten van de tegenstanders eens dat iets slecht is. Neem bijvoorbeeld het inleveren van de ADV dagen tegen 5,25% hoger uurloon. Op zich zie ik daar het probleem niet van daar waar anderen alleen op dit punt de rest al naar de prullenbak verwijzen. Het enige probleem wat nu steeds zichtbaar wordt, is dat aan deze maatregel heeft veel andere maatregelen gekoppeld blijken te worden, met als klap op de vuurpijl (wel een leuke beeldspraak op deze dag), dat nu pas blijkt dat er bovenop de vakantiedag die al eerder is ingeleverd, er ook nog eens 9,6 vakantieuren ingeleverd moeten worden, omdat men een vakantiedag naar 7,6 uur terugbrengt maar het aantal vakantiedagen hetzelfde blijft.

Nu kan het zijn dat jij denkt dat dit geen verslechtering is, ik denk dat dat wel zo is en ben daar uitgebreid op ingegaan met een rekenvoorbeeld. Daar zou natuurlijk een (denk) fout in kunnen zitten, nou dan hoor ik dat graag. Ik ben altijd bereid om een fout toe te geven als daar een aanleiding voor is,

En zo zijn er nog andere voorbeelden waarbij jij zegt dat iets positief is, daar waar als ik ga rekenen ik alleen maar het omgekeerde kan concluderen. En zolang jij geen berekeningen noemt op basis waarvan jij het positief inschat, dan kan toch niemand beoordelen of jij het wel goed begrijpt, net zo min als jij kan beoordelen of Pieter Baan het goed inschat?
« Laatst bewerkt op: maandag 31 december 2012, 11:26 door Planner »

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #86 Gepost op: maandag 31 december 2012, 12:24 »
Wat betreft de vakantiedagen zijn we van 25 naar 24 dagen gegaan. Er is dus 1 dag ingeleverd. Die dag is ingeleverd omdat de loonsverhoging voor de werkgevers dusdanig negatief uitpakte dat dit een te zware hypotheek op de onderhandelingen zou leggen.
Van die ene dag bleef 0.06% over die de werkgevers teveel hadden gekregen bij het inleveren van die dag.
Die 0,06% is vervolgens in de eindejaarsuitkering gestopt.
Er blijven nog steeds 24 vakantiedagen staan maal 7,4 uur = 177,6 uur i.p.v. 200 uur.

Wat echter gemakshalve vergeten wordt is dat de arbeidstijd naar 152 uur is gegaan en men er percentueel in vakantiedagen niets op achteruit gaat.

Ik hoop beste planner dat je dit een afdoende onderbouwd antwoord vindt.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #87 Gepost op: maandag 31 december 2012, 14:24 »
Ik hoop beste planner dat je dit een afdoende onderbouwd antwoord vindt.

Je hebt in ieder geval een poging gedaan, maar de berekeningen zijn onjuist.

Wat betreft de vakantiedagen zijn we van 25 naar 24 dagen gegaan. Er is dus 1 dag ingeleverd. Die dag is ingeleverd omdat de loonsverhoging voor de werkgevers dusdanig negatief uitpakte dat dit een te zware hypotheek op de onderhandelingen zou leggen.

Inderdaad.....

Van die ene dag bleef 0.06% over die de werkgevers teveel hadden gekregen bij het inleveren van die dag.
Die 0,06% is vervolgens in de eindejaarsuitkering gestopt.

Ten eerste gaat het niet om 0,06% maar om 0,6%, het scheelt een factor 10. Maar als dit in de eindejaarsuitkering is gestopt, is dit de zoveelste belofte die gebroken is. Op 9 januari werd er namelijk gezegd:

"Aangezien een vakantiedag meer waarde heeft dan de 0,3% die nog benodigd was om tot de 1,7% te komen, zal het meerdere in 2013 worden gebruikt om de kostenneutraliteit te bereiken die is afgesproken voor de nieuwe arbeidstijdenregeling."

http://www.uniesecurity.nl/nieuws/articletype/articleview/articleid/1158/particuliere-beveiliging-cao-principeakkoord

Maar ok, dan is het niet gebrruikt om de kostenneutraliteit te gaan gebruiken, maar is het in de eindejaarsuitkering gestopt. Volgens de bonden is de waarde van een vakantiedag dus meer dan 0.3% en minder dan 0,6%, laten we zeggen 0,4 %. De einderjaaruitkering werd gepresenteerd als "extra loonruimte", maar ook dit blijkt dus weer gedeeltelijk een koekje van eigen deeg te zijn, want 1/3 daarvan hebben jullie zelf bekostigd met het inleveren van een vrije dag. En die eindejaarsuitkering krijgen jullie pas volgend jaar, terwijl jullie ook dit jaar al een vakantiedag hebben ingeleverd!

Er blijven nog steeds 24 vakantiedagen staan maal 7,4 uur = 177,6 uur i.p.v. 200 uur.

Wat echter gemakshalve vergeten wordt is dat de arbeidstijd naar 152 uur is gegaan en men er percentueel in vakantiedagen niets op achteruit gaat.

Ten eerste zijn de vakantiedagen geen 7,4 uur, maar 7,6 uur, totaal dus 182,4 uur. Dat staat zo letterlijk in het concept, en hieruit blijkt dat jij dat conecpt dus niet goed hebt gelezen!

Ook ik was in eerste instantie even op het verkeerde gezet, want ik dacht dat de waarde van een vakantiedag gelijk was gebleven (7,6 x 1,0525  = 8 ). Maar toen ik alles even goed op een rijtje ging zetten, bleek mij al snel dat het niet zo zeer gaat om de waarde van een vakantiedag, maar om het aantal uur wat je in een jaar uiteindelijk moet werken (voor hetzelfde salaris). Uitgaande van 6 doordeweekse feestdagen in een jaar (daar krijg je ook een extra vakantiedag voor terug)

Nu is dat dus 13 x 160 - 13 x 8 - 200 - 48 = 1728
in het concept 13 x 152 - 182,4 - 45,6 = 1748

Snap je wat ik bedoel?

Em dan is er ook nog de belfote van Maarten Hoelscher een jaar geleden, dat het aantal vakantieuren gewoon 200 zou blijven!
« Laatst bewerkt op: maandag 31 december 2012, 14:32 door Planner »

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #88 Gepost op: maandag 31 december 2012, 14:36 »
Je hebt in ieder geval een poging gedaan, maar de berekeningen zijn onjuist.

Inderdaad.....

Ten eerste gaat het niet om 0,06% maar om 0,6%, het scheelt een factor 10. Maar als dit in de eindejaarsuitkering is gestopt, is dit de zoveelste belofte die gebroken is. Op 9 januari werd er namelijk gezegd:

"Aangezien een vakantiedag meer waarde heeft dan de 0,3% die nog benodigd was om tot de 1,7% te komen, zal het meerdere in 2013 worden gebruikt om de kostenneutraliteit te bereiken die is afgesproken voor de nieuwe arbeidstijdenregeling."

http://www.uniesecurity.nl/nieuws/articletype/articleview/articleid/1158/particuliere-beveiliging-cao-principeakkoord

Maar ok, dan is het niet gebrruikt om de kostenneutraliteit te gaan gebruiken, maar is het in de eindejaarsuitkering gestopt. Volgens de bonden is de waarde van een vakantiedag dus meer dan 0.3% en minder dan 0,6%, laten we zeggen 0,4 %. De einderjaaruitkering werd gepresenteerd als "extra loonruimte", maar ook dit blijkt dus weer gedeeltelijk een koekje van eigen deeg te zijn, want 1/3 daarvan hebben jullie zelf bekostigd met het inleveren van een vrije dag. En die eindejaarsuitkering krijgen jullie pas volgend jaar, terwijl jullie ook dit jaar al een vakantiedag hebben ingeleverd.
De 0,6 % is wel degelijk gebruikt voor de kostenneutraliteit, maar toen bleef er nog 0,06% over en die is in de eindejaarsuitkering gestopt. Mijn uitleg is hierin tekort geschoten omdat ik een paar stappen verder was.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #89 Gepost op: maandag 31 december 2012, 14:54 »
De 0,6 % is wel degelijk gebruikt voor de kostenneutraliteit, maar toen bleef er nog 0,06% over en die is in de eindejaarsuitkering gestopt. Mijn uitleg is hierin tekort geschoten omdat ik een paar stappen verder was.

Dus met andere woorden, het totaal plaatje van de arbeidstijdenregeling moet iets van 0,3% in het voordeel van de werknemers zijn? En waar is de 0,3 a 0,4% gebleven van de vakantiedag die jullie dit jaar hebben ingeleverd?

En ik ben nog steeds erg benieuwd wat jij van mijn berekening vind?