Auteur Topic: school en rapportage's schrijven  (gelezen 51629 keer)

tribalrose

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • mijn liefe hondje (hekse)
    • Bekijk profiel
school en rapportage's schrijven
« Gepost op: woensdag 3 maart 2010, 18:33 »
hallo allemaal,

ik ben in stage en moet voor mijn praktijkwerkboek en specifieke rapportage schrijven.
nu is alleen de ellende dat het o zo geweldige ROC de leerlingen dat niet leert.
en mijn stage begeleider durft mij niet met 100% zekerheid te zeggen hoe en wat met een specifiek.
wie o wie kan mij hier mee helpen.

Raymond

  • Gast
Re: school en rapportage's schrijven
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 3 maart 2010, 18:46 »
Raar dat je dat niet geleerd hebt.
Bij ons op het ROC leerden ze het ons namelijk wel.

Kijk eens in je bronnenboek 2 op bladzijde 202.
"Het specifieke rapport"
Staat volgens mij toch wel duidelijk geschreven wat er allemaal in moet staan.

  • Het is eenvoudig maar duidelijk geschreven;
  • Er zijn alinea's en leestekens gebruikt om het rapport goed leesbaar te maken;
  • Afkortingen zijn vermeden;
  • Er is zakelijk geschreven;
  • Er zijn alleen feiten genoemd;
  • Het rapport is in de verleden tijd geschreven (M.u.v. de getuigenverklaring);
  • Het rapport is logisch opgebouwd;
  • Waarnemingen zijn als volgt vermeld: "Ik zag, ik hoorde, ik voelde, ik rook, ik proefde enz";
  • Tijdstippen zijn volgens het 24-uurs systeem vermeld, bijvoorbeeld 05:10 uur;
Alles staat in je boek hoor ;) Zelfs voorbeelden!  :)
Hoop je hiermee toch een beetje geholpen hebben, mocht je nog meer vragen hebben stel ze uiteraard gerust :)
« Laatst bewerkt op: woensdag 3 maart 2010, 18:57 door Raymond »

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: school en rapportage's schrijven
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 3 maart 2010, 20:37 »
Ik heb er nog wel één in het bestand (recent) van een opleidings centrum
mail me maar dan kan ik het naar je mailen
gr mik

security88

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 93
  • Hoofdbeveiliger
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdbrveiliger
Re: school en rapportage's schrijven
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 4 maart 2010, 13:24 »
Vergeet ook de aanhef van je rapport niet ;)

Daar is ooit is een leuk ezelsbruggetje voor bedacht, namelijk; "AVONDBAR"

Aan:
Van:

Onderwerp:
Nummer:
Datum:

Bijlage(n):
Afschriften:

                          Rapport:

Suc6 ;D
weet wat je zegt, maar zeg niet wat je weet

R. de Winter

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 71
  • "Geen Repressie met goede Preventie"
    • Bekijk profiel
    • Reaction Security
  • Bedrijf: Reaction Security
  • Functie: Eigenaar
Re: school en rapportage's schrijven
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 5 maart 2010, 01:01 »
hallo allemaal,

ik ben in stage en moet voor mijn praktijkwerkboek en specifieke rapportage schrijven.
nu is alleen de ellende dat het o zo geweldige ROC de leerlingen dat niet leert.
en mijn stage begeleider durft mij niet met 100% zekerheid te zeggen hoe en wat met een specifiek.
wie o wie kan mij hier mee helpen.

Je stage begeleider is een beveiliger toch? met een Ecabo opleider of begeleider diploma toch? Hoe kan het dan dat hij het niet weet..
Rob de Winter
Eigenaar Reaction Security


06 178 715 87

security88

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 93
  • Hoofdbeveiliger
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdbrveiliger
Re: school en rapportage's schrijven
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 5 maart 2010, 11:27 »
Je stage begeleider is een beveiliger toch? met een Ecabo opleider of begeleider diploma toch? Hoe kan het dan dat hij het niet weet..

Misschien een stagebegeleider die ook net zijn/haar papiertje heeft gehaald? En wat ook nog een optie is, is dat het nog iemand van de "oude" stempel is. Met andere woorden voor de tijd dat rapportage een verplicht examen onderdeel was.

Wat ik veel vreemder vind, is dat het ROC hun leerlingen niets leert met betrekking tot rapportage terwijl dit wel een examenvak is ??? >:(
weet wat je zegt, maar zeg niet wat je weet

Raymond

  • Gast
Re: school en rapportage's schrijven
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 5 maart 2010, 13:14 »
Bij ons op het ROC werd er wel degelijk tijd in het rapporteren gestoken. (Zeker genoeg tijd) Dus misschien is dat per ROC verschillend..

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: school en rapportage's schrijven
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 5 maart 2010, 15:54 »
mijn voorbeeld


XYZ beveiliging
Blokweg 13 c
8832 XZ Dorp aan zee

 Aan : G. Kamphuis, coördinator beveiliging
 Van : M. van Vliet, beveiliger
 Onderwerp : inbraak 1132
 Nummer : 130806
 Datum : 13 augustus 2006


 Bijlagen : geen
 Afschriften: geen
                                                          RAPPORT
 Op dinsdag 13 augustus 2006 had ik, M van Vliet, dienst als mobiel surveillant in Amsterdam-west. Om 21.00 uur ontving ik van de CP een inbraakmelding bij 1132. In de omgeving van het object was niets bijzonders te zien, maar toen ik rond het object liep, zag ik braaksporen. Een raam was ingeslagen en opengezet met een paraplu.
Rond 21.10 uur heb ik de CP hierover bericht en ik heb op afstand de situatie geobserveerd. Om 21.15 uur arriveerden de agenten Jansen en van Dalen. Ik heb hen binnengelaten en zij hielden daar een inbreker aan. Ondertussen heb ik via de CP de tijdelijke reparatie van het raam geregeld. De CP, had ook het WA gewaarschuwd en rond 21.30 uur arriveerde het hoofd personeel van het bedrijf, de heer Deli. Ik heb hem verteld wat ik heb aangetroffen en hoe ik heb gehandeld. Hij heeft de inbraak verder met de politie afgehandeld. De verdachte is overgebracht naar bureau West.
Rond 22.00 uur ben ik weer met mijn surveillance verder gegaan. Van de inhoud van dit rapport heb ik een korte aantekening gemaakt in het dienstrapport van dinsdag 13 augustus 2006. Dit rapport is door mij opgemaakt en getekend te Dorp aan zee op dinsdag 13 augustus 2006.
 De rapporteur
 M. van Vliet
…………………….. (handtekening)

« Laatst bewerkt op: vrijdag 20 januari 2012, 17:09 door WhizzKid »

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: school en rapportage's schrijven
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 5 maart 2010, 15:58 »
en deze is volgens de laatste richtlijnen (de kop is iets anders)


PEC BV
Galvanistraat 89
6716 AE Ede

Aan         : Hoofd Beveiliging, Dhr. Bredewoud
Van         : M. van den Berg, beveiligingsmedewerker
Onderwerp      : Ongeval en fout parkeren
Nummer rapport   : 001-09
Datum         : 16 juni 2009
Afschrift      : Hoofd p&O
Bijlage         : Situatie schets

Rapport
Ondergetekende, M. van den Berg, beveiligingsmedewerker in dienst van Securitas en belast met de taak van object controle, rapporteert het volgende:
Op dinsdag 16 juni 2009 omstreeks 10:15 uur bevond ik mij op de kruising Industrieweg – Cateringweg alwaar ik een persoon zag liggen, naast deze persoon lag ook een fiets op de grond.
Het betrof Dhr. A. Pietersen (personeelsnummer 5075) die mij aangaf een gebroken been te hebben. Ik heb direct contact opgenomen met de CP (centrale post) en om een ambulance gevraagd, tevens heb ik om hulp van een BHV-er gevraagd. De BHV-er kwam in de persoon van Dhr. L. Janssen en heeft mij ter plaatse geholpen. Dhr. Jansen heeft de fiets veilig gesteld in de fietsen stalling en de fiets sleutel naar de CP gebracht.
Rond 10:25 uur arriveerde de ambulance met verpleegkundige G. van der Brink, deze hebben het slachtoffer afgevoerd naar het ziekenhuis in Ede, ‘de Gelderse vallei’.
Vervolgens constateerde ik rond 10:35 uur op dezelfde locatie een fout geparkeerde auto. Het betrof hier om een Mercedes-Benz, type A-Klasse, met het kenteken JW-47-XN. de bestuurder bleek Dhr. S. Nelweg bij navraag aan de CP. Dhr. S. Nelweg heeft de auto verplaatst en in een daarvoor bestemd parkeervak gezet. Ik heb wel tegen Dhr. S. Nelweg gezegd dat hiervan een rapport gemaakt zou worden.
Hierna heb ik mijn ronde vervolgt.
Van de inhoud van dit rapport heb ik een aantekening gemaakt in het dagrapport van dinsdag 16 juni 2009.
Aldus naar waarheid opgemaakt en getekend op 16 juni 2009 te Ede.

Rapporteur:

M. van den Berg

Dennis de Jong

  • Gast
Re: school en rapportage's schrijven
« Reactie #9 Gepost op: maandag 19 december 2011, 13:37 »
Even voor de mensen die dit gegoogled hebben  (Zo ben ik hier gekomen.)

Als tegenwoordige aspirant kun je makkelijk het Specifiek rapport opmaken.

In de huidige Multimap Beveiliger 2 (lesboek) kun je gemakkelijk vinden hoe je een specifiek rapport opmaakt.

Hou je altijd aan de A VONDBAR!

Secusoft

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Secusoft Planningssoftware
    • Bekijk profiel
    • Secusoft
  • Bedrijf: Secusoft plannings- en registratiesoftware
  • Functie: Eigenaar
Re: school en rapportage's schrijven
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 6 maart 2018, 13:42 »
Heb je hulp nodig bij het opstellen van een specifiek rapport? In SecuSoft zie je gemakkelijk wat je dient te noteren.
Het rapport wordt opgeslagen op de beveiligde server van SecuSoft, en kan dus niet kwijtraken (erg handig), daarbij wordt HSR automatisch verzonden naar de klant/opdrachtgever, indien gewenst.

Ga eens naar https://www.secusoft.nl/ en ervaar het gemak van planningssoftware en een rapportageprogramma (en meer) in één!
Ervaar Secusoft zelf! Ga naar https://www.secusoft.nl/.