Auteur Topic: ND nummer  (gelezen 18420 keer)

Gatray

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ND nummer
« Gepost op: woensdag 18 september 2013, 21:08 »
Goedendag

Ik ben voornemens  om zelfstandig te gaan werken binnen de branche.

Een ND nummer aanvragen kost ongeveer 13 weken.

Is er iemand die zijn ND nummer niet gebruikt en zou willen verkopen om kostbare tijd te winnen?

Graag reacties via pb bericht

Mvg

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: ND nummer
« Reactie #1 Gepost op: zondag 29 september 2013, 22:24 »
Goedendag

Ik ben voornemens  om zelfstandig te gaan werken binnen de branche.

Een ND nummer aanvragen kost ongeveer 13 weken.

Is er iemand die zijn ND nummer niet gebruikt en zou willen verkopen om kostbare tijd te winnen?

Graag reacties via pb bericht

Mvg

Is dit mogelijk om een ND nummer te verkopen?
Als je je beveiligingsbedrijf verkoopt, neem je het ND nummer dan over? Geen idee hoe dit werkt, maar volgens mij dien je alsnog een leidinggevende aanvraag te doen, dat je dan leiding mag geven binnen het gekochte bedrijf. Dit neemt ook een aantal weken in beslag.

Kun je in mijn ogen zelf een ND nummer aanvragen. Dit duurt geen 13 weken, er staat een maximaal termijn op van 13 weken. Mijn aanvraag heeft 8 weken geduurd. En dit was ook nog met 4 weken vertraging opgelopen omdat Justis een onjuist ND nummer in de brief vermelde en ik dus op een verkeerd ND nummer de leges betaald had. Op moment dat dit niet gebeurt was, zou ik binnen 4 a 5 weken mijn nummer ontvangen.

Iemand ervaring mee om alleen bestaande ND nummers over te nemen? Ben hier wel benieuwd naar.

Raymond

  • Gast
Re: ND nummer
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 11:21 »
Voor zover ik weet is het ND nummer gekoppeld aan de bedrijfsnaam, dus bij het overnemen van het ND nummer krijg je de bedrijfsnaam er gratis bij. Of je daar gelukkig van moet worden? Ik denk het niet.
Het lijkt mij in iedergeval ontzettend onverstandig om te doen.

En daarnaast zal de leidinggevende inderdaad zijn toestemming moeten aanvragen, en dat duurt dus sowieso al weer een aantal weken.
Het ligt er natuurlijk aan welke regio je zit, de ene regio is eenmaal sneller dan de andere.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: ND nummer
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 1 oktober 2013, 13:19 »
Voor zover ik weet is het ND nummer gekoppeld aan de bedrijfsnaam, dus bij het overnemen van het ND nummer krijg je de bedrijfsnaam er gratis bij. Of je daar gelukkig van moet worden? Ik denk het niet.
Het lijkt mij in iedergeval ontzettend onverstandig om te doen.

En daarnaast zal de leidinggevende inderdaad zijn toestemming moeten aanvragen, en dat duurt dus sowieso al weer een aantal weken.
Het ligt er natuurlijk aan welke regio je zit, de ene regio is eenmaal sneller dan de andere.

Die gedachte had ik dus ook, dat je dus als ware het bedrijf gewoon overneemt. Alleen het ND nummer zou niet mogelijk zijn was mijn idee..

KLopt inderdaad in welke regio je zit, heb je de pech ben je zo 6 tot 8 weken verder.

Denk dat hij beter zelf een ND nummer kan aanvragen

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: ND nummer
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 9 november 2013, 19:17 »
Volgens mij staat er inderdaad 13 weken voor maar is het in de praktijk na een week tot 6 of 8 allemaal wel geregeld. Wel op voorwaarde dat je de formulieren duidelijk in hebt gevuld en duidelijke foto's van het uniform hebt meegestuurd.

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: ND nummer
« Reactie #5 Gepost op: zondag 10 november 2013, 07:09 »
Opvallend dat topic starter niet meer van zich heeft laten lezen sinds september 2013:  of het gelukt is en in welke vorm.

Ben op zich daar benieuwd naar.

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ND nummer
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 12 november 2013, 14:54 »
ND nummer staat volgens Dienst Justis gekoppeld aan het KvK nummer. Als je je bedrijfsnaam wijzigt is er niets aan de hand. Staak je het ene bedrijf en start je een nieuwe kan je niet je oude ND nummer meenemen. Bij een doorstart (in geval van faillissement) ga je dus verder met je oude Kvk nummer en is er niets aan de hand.

Maar wat vele forumleden ook zeggen, je moet sowieso je toestemming leidinggevende aanvragen en dat kost enkele weken. Omdat Justis advies vraag aan de korpschef (of hoe hij tegenwoordig ook maar heet) is het afhankelijk van hun tempo, want Justis neemt bijna altijd het advies exact over waardoor er daar weinig tijd verloren gaat.

GS Security Services

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
  • Family Security Services
    • Bekijk profiel
    • GS Security Services
  • Bedrijf: GS Security Services
  • Functie: Eigenaar
Re: ND nummer
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 7 februari 2015, 10:23 »
Beste lezers,

Het aanvragen van een ND-nummer - en de tijd die dat in beslag neemt - is inderdaad sterk afhankelijk van de regio waar je de aanvraag doet. Ik ben zelf pas gestart met een eigen onderneming en heb daarvoor ook een ND-nummer aangevraagd. Tot mijn verbazing was het binnen drie weken geregeld. Van de aanvraag bij Justis, integriteitsintervieuw thuis, tot aan de toekenning van het ND-nummer. Ik zou de aanvraag gewoon zelf indienen en even geduld hebben. Geen vreemde constucties gaan bedenken die jou later - mogelijk - problemen kunnen opleveren bij de toekenning van je eigen ND-nummer.

Veel succes.

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: ND nummer
« Reactie #8 Gepost op: zondag 8 februari 2015, 00:09 »
Beste lezers,

Het aanvragen van een ND-nummer - en de tijd die dat in beslag neemt - is inderdaad sterk afhankelijk van de regio waar je de aanvraag doet. Ik ben zelf pas gestart met een eigen onderneming en heb daarvoor ook een ND-nummer aangevraagd. Tot mijn verbazing was het binnen drie weken geregeld. Van de aanvraag bij Justis, integriteitsintervieuw thuis, tot aan de toekenning van het ND-nummer. Ik zou de aanvraag gewoon zelf indienen en even geduld hebben. Geen vreemde constucties gaan bedenken die jou later - mogelijk - problemen kunnen opleveren bij de toekenning van je eigen ND-nummer.

Veel succes.

Gefeliciteerd met de start van de onderneming.
Ik zou ook gewoon de normale procedure "afwachten" en geen vreemde constructies bedenken om eerder aan het werk te gaan.
Wat levert het volgens die mogelijke "constructie" dan uiteindelijk aan winst op ?