Auteur Topic: Lange en Korte supervisie ATS1235 met TX-2211-03-1 sensoren  (gelezen 3404 keer)

Yoemi

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Engineer
Lange en Korte supervisie ATS1235 met TX-2211-03-1 sensoren
« Gepost op: vrijdag 30 augustus 2019, 15:19 »
Installatie bestaat uit 1x ATS1235 met 5x TX-221-03-1 sensoren.
Sinds kort krijgen we Lange en Korte supervisie meldingen van 1 draadloze sensor.
Installatie werkt 5 jaar probleemloos, maar nu krijgen we steeds meer meldingen.
Sensor hebben we overbrugd.
Wat kan de oorzaak zijn, recentelijk nog alle batterijen vervangen maar melding van 1 sensor blijft.
De supervisie tijden veranderen wil ik eigenlijk niet, systeem heeft altijd goed gewerkt.
Hoe kan ik metingen uitvoeren en de echte oorzaak achterhalen.
Centrale is een ATS1000A-IP-MM-HK

Alvast bedankt voor reactie, tips en tricks

kevs328coupe

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Lange en Korte supervisie ATS1235 met TX-2211-03-1 sensoren
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 31 augustus 2019, 14:33 »
Is er geen andere draadloze apparatuur bijgekomen ? Zoals sonos, klikaanklikuit of een andere wifi modem. Misschien in de buurt een stoorzender wat het signaal onderdrukt.

Je kan bij test ingangen signaalsterkte zien van de sensors, je kan eventueel een signaal versterker bij plaatsen. Of van desbetreffende sensor de supervisie uitzetten.

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Lange en Korte supervisie ATS1235 met TX-2211-03-1 sensoren
« Reactie #2 Gepost op: zondag 1 september 2019, 10:01 »


Of van desbetreffende sensor de supervisie uitzetten.

Tuurlijk joh, zet maar uit. Geweldige tip!

Al die lastige meldingen dat je alarmsysteem niet naar behoren werkt, dat wil je toch niet weten


GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Lange en Korte supervisie ATS1235 met TX-2211-03-1 sensoren
« Reactie #3 Gepost op: zondag 1 september 2019, 16:31 »

Tuurlijk joh, zet maar uit. Geweldige tip!


Je zou ze de kost niet willen geven die "de problemen" zo oplossen of die doodleuk tegen de klant zeggen "defect je moet alles vervangen" terwijl het vaak gewoon te wijten is aan onkunde van de installateur en een gebrek aan de juiste support van de leverancier.
Een beetje fabrikant heeft gewoon geen mogelijkheid om de supervisie uit te zetten in zijn apparatuur zitten. (of onacceptabel te verlengen)
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

erikj

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 210
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: security / mbv / tbv
Re: Lange en Korte supervisie ATS1235 met TX-2211-03-1 sensoren
« Reactie #4 Gepost op: maandag 2 september 2019, 21:14 »
kan je niet iets uitlezen met de ats1135 en software weet zo even niet meer hoe die heeft maar volgens mij kan je dan diverse gegevens uit de 1135 halen

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Lange en Korte supervisie ATS1235 met TX-2211-03-1 sensoren
« Reactie #5 Gepost op: zondag 20 oktober 2019, 00:30 »
Persoonlijk heb ik dit meegemaakt toen er een Sonos set werd aangeschaft. Voor de test hebben we de Sonos ontkoppeld (omdat dat het enige was wat er als laatste bij is gekomen) voor een week, in deze week waren er geen problemen met supervisie. Toen de Sonos weer aan ging begon de ellende. Hoe dit kan? Geen idee. De leverancier van de Sonos zegt dat dit onmogelijk is aangezien Sonos via wifi werkt, dus een andere frequentie. Ik denk dat Sonos wel iets doet op de 868Mhz. Als de buren er 1 nemen is dit wel weer lastig te checken.
Dus ik ben in deze wel benieuwd of er een soort meetapparatuur is voor dit soort storingen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk