Auteur Topic: SVPB praktijkexamen waarnemen en noteren  (gelezen 19189 keer)

LB522

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
SVPB praktijkexamen waarnemen en noteren
« Gepost op: maandag 26 januari 2015, 10:33 »
Beste mensen,

Ik heb afgelopen vrijdag praktijkexamen gehad, ik heb een 9 gehaald op handelen in kritieke situaties, een 7 op het gesprek over het boek en ben gezakt voor het onderdeel waarnemen en noteren. Lees ---> Ik ben door 1 stom klein foutje gezakt!!! Ik had namelijk huisregels in plaats van bedrijfsreglement neergezet en dit kostte mij gelijk 25 punten. Nu heb ik door dat zielige foutje een 5 gehaald, terwijl ik anders waarschijnlijk een 7 of 8 had!! Ik vroeg mij af of andere mensen dit ook hebben meegemaakt. Ik vind dit echt belachelijk en de puntentelling gaat gewoon helemaal nergens over!! Wil je dit aankaarten bij het SVPB, dan maken ze het je zo moeilijk dat jij je wel twee keer bedenkt of je dat wel gaat doen.   

gordon

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • safety first
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Jgn security
  • Functie: Mobile surviance
Re: SVPB praktijkexamen waarnemen en noteren
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 11 februari 2015, 22:17 »
Best LB523

Ik heb het gehad met mijn letter typen. De 2e keer had ik meer geluk waar door zal ik hier niet neer zetten;). Maar het aan vechten bij svbp heeft geen nut. Er zij bij de svbp 2 soorten examinators. Een soort is heel streng en de ander zijn wat losjes. Het is voor mij meer een geld kwestie. Maar zo als ik al zij het heeft geen nut om het aan te vechten want uiteindelijk heft de svbp altijd gelijk kuch kuch.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: SVPB praktijkexamen waarnemen en noteren
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 13 februari 2015, 01:50 »
Citaat
Ik ben door 1 stom klein foutje gezakt!!! Ik had namelijk huisregels in plaats van bedrijfsreglement neergezet en dit kostte mij gelijk 25 punten. Nu heb ik door dat zielige foutje een 5 gehaald, terwijl ik anders waarschijnlijk een 7 of 8 had!!

Als je werkelijk maar 1 foutje hebt gemaakt, zal je normaal gesproken nog een uitstekend cijfer hebben.

Weet je zeker dat het enkel op dit foutje is?
Zoja dan zijn er denk ik zeker wel mogelijkheden om dit te laten herzien.

Het kan niet zo zijn dat je geen enkele fout mag maken... Normaal gesproken is dit ook niet zo.
Er zijn genoeg jongens bij ons in het bedrijf die met hakken over de sloot zijn geslaagd, die hadden ook met waarnemen meerdere fouten.

Vraag of ze uit willen leggen waar de puntentelling op gebaseerd is, en waarom dit zo zwaar heeft geteld... En er zal vast een klachtencommissie zijn, daar kun je dit voorleggen.

Heb even snel gekeken.

Je kunt via email een klachtenprocedure starten. Deze word beoordeeld door de examencommissie, heb je dit al gedaan?

Als je daar niet uit komt, kun je misschien terecht bij de raad van toezicht of de onderwijsinspectie.

Liggen meerdere wegen naar rome, succes!
« Laatst bewerkt op: vrijdag 13 februari 2015, 01:59 door johanappel »

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: SVPB praktijkexamen waarnemen en noteren
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 13 februari 2015, 01:57 »
Citaat
Maar het aan vechten bij svbp heeft geen nut. Er zij bij de svbp 2 soorten examinators. Een soort is heel streng en de ander zijn wat losjes. Het is voor mij meer een geld kwestie. Maar zo als ik al zij het heeft geen nut om het aan te vechten want uiteindelijk heft de svbp altijd gelijk kuch kuch.

Dus jij geeft aan dat het geen nut heeft om aan te vechten? Waar baseer jij dit op?
Goed advies geef je, terwijl er zeker wel mogelijkheden zijn om hier opnieuw naar te laten kijken.

of het positief gaat uitpakken, dat zal per situatie bekeken worden. Maar per definitie iets niet gaan aanvechten is een slechte mentaliteit als je er van overtuigd bent gelijk te hebben.

Sgatjje

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: SVPB praktijkexamen waarnemen en noteren
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 19 februari 2015, 10:45 »
Hallo

Ik heb hem ook 2 x moeten doen 1ste x waren wij met de heletijd en je schikt zo dat iedereen al aan het type is dat je ook snel begint zonder echt de opdracht te lezen dus ik had de helft niet mee gekregen niet cursief gezet en onderstreept dit koste mij ook al mijn puntjes 2 de x dikke 8  gewoon op nieuwe aanmelden s6

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: SVPB praktijkexamen waarnemen en noteren
« Reactie #5 Gepost op: zondag 22 februari 2015, 11:03 »
Best LB523

Ik heb het gehad met mijn letter typen. De 2e keer had ik meer geluk waar door zal ik hier niet neer zetten;). Maar het aan vechten bij svbp heeft geen nut. Er zij bij de svbp 2 soorten examinators. Een soort is heel streng en de ander zijn wat losjes. Het is voor mij meer een geld kwestie. Maar zo als ik al zij het heeft geen nut om het aan te vechten want uiteindelijk heft de svbp altijd gelijk kuch kuch.

Je hebt in de opleiding ook twee soorten kandidaten, de geschikte en de ongeschikte. Het eerste type beschikt over de natuurlijke eigenschappen van een beveiliger en haalt de examens zonder problemen. Het tweede type geeft de schuld aan het svpb, de opleider of andere derden. Die zal niet gauw erkennen dat hij/zij er zelf niet klaar voor was op het examen moment.

Er is geen examinator die jou zal laten zakken als jij gewoon een goed examen aflegt. Het is ook geen kwestie van geld, het is een kwestie van kwaliteit. Wie aantoont (nog) niet capabel te zijn die hoort geen diploma te krijgen. De opleiding beveiliging kent een zeer laagdrempelig instapniveau, daardoor lopen er al teveel mensen rond in de beveiliging die niet geschikt zijn.

Examinatoren zouden daarom altijd streng moeten zijn als kwaliteitsbewakers. Sowieso mag de opleiding beveiliger-2 een stuk pittiger en zwaarder worden. Het zou de branche ten goede komen. 


Hallo

Ik heb hem ook 2 x moeten doen 1ste x waren wij met de heletijd en je schikt zo dat iedereen al aan het type is dat je ook snel begint zonder echt de opdracht te lezen dus ik had de helft niet mee gekregen niet cursief gezet en onderstreept dit koste mij ook al mijn puntjes 2 de x dikke 8  gewoon op nieuwe aanmelden s6

Tsja, dan heb je dus eigenlijk de eerste keer laten zien niet stressbestendig te zijn aangezien jij je van de wijs laat brengen omdat anderen al aan het typen zijn. Je leest de opdracht niet goed en bent daarom niet goed op de hoogte van de inhoud van de opdracht. In de beveiliging draait het om scherp en alert zijn.

LB522

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: SVPB praktijkexamen waarnemen en noteren
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 6 maart 2015, 09:08 »
Beste mensen,

Gelukkig lag het er niet aan dat ik een ongeschikte kandidaat ben :) De fout lag wel degelijk bij het SVPB :) Ik heb het aangevochten en ondanks dat het ontzettend lang duurde en het mij toch aardig wat geld heeft gekost, ben ik alsnog geslaagd met een 8 :) ook de personen bij het SVPB, opleiders en andere derden zijn mensen en mensen maken nu eenmaal fouten.

Bedankt voor alle reacties!

 
« Laatst bewerkt op: vrijdag 6 maart 2015, 09:11 door LB522 »

peerke

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 31
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: ROC West-Brabant / Vitalis College / Docent uniformberoepen
Re: SVPB praktijkexamen waarnemen en noteren
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 30 juni 2015, 12:15 »
Dat verhaal klopt niet en is niet juist.

De puntentelling is opgebouwd uit 3 componenten. 1. de te scoren items vanuit de waarneming 2. Nederlands 3. toepassen ICT.

Voor Nederlands en ICT zit per onderdeel 10 punten in de telling, samen dus 20 punten. Voor te scoren items uit de waarneming zit 79. 1 punt krijg je van de SVPB. De maximale score wat je kan verliezen per item is 6 punten. Zelfs als je dus je Nederland en je ICT volledig zou verknallen heb je nog 80 punten over om te kunnen slagen mits allemaal benoemd en opgeschreven.

Een item van 25 punten en dus gezakt of een woord verkeerd is dus gewoon lariekoek!!

Je scoort met het benoemen van items in de waarneming en als je daarvan te weinig hebt opgeschreven ben je inderdaad de bok. Als je dan ook nog je Nederlands en je ICT laat liggen... tja dan is het klaar. Wel is het zo dat uiteraard Nederlands en ICT (dus kolommen en tabellen maken of zo) wel degelijk meetellen en mee kunnen bepalen voldoende of onvoldoende.

Dus lees goed de opdrachten en controleer ook je spelling en noteer uiteraard zoveel mogelijk.