Auteur Topic: ESO theorie gehaald maar dan het volgende  (gelezen 6958 keer)

rudolf

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ESO theorie gehaald maar dan het volgende
« Gepost op: dinsdag 16 december 2014, 20:22 »
Hallo allen.

Ik ben nieuw hier op het forum al met regelmaat als bezoeker hier geweest maar nu toch even lid geworden (zal mijn eigen zo even voorstellen in een ander topic)

Ik zit met een vraag, Ik heb 2mnd geleden mijn theorie gehaald bij de svpb in Amersfoort en heb nu een bedrijf gevonden waar ik mijn praktijk examen kan gaan halen maar moet nog op gesprek gaan.
Nu heb ik gehoord via via dat ik 800 uur stage moet gaan lopen voor 2.65 per uur ook de feestdagen klopt dit of houden ze mij voor de gek..
En ja ik moet de reactie van het gesprek afwachten maar ben graag voorbereid.

Doordat het voor mij een bijbaan is maar als ik op mijn 37ste aan mijn gezin moet vertellen dat ik met de feestdagen er niet bij ben dat ik voor 2.65 per uur aan de veiligheid moet denken van een ander weet ik nog niet goed wat hun reactie zal zijn

Ik heb mijn eigen niet goed laten informeren vtv en hier heb ik toch weer iets van geleerd maar hopelijk kunnen jullie mij hier bij opvrolijken en krijg ik via deze weg wel de juiste informatie.

bedankt alvast.

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: ESO theorie gehaald maar dan het volgende
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 16 december 2014, 23:31 »
Na het behalen van je ESO theorie-examens, moet je inderdaad "stage lopen" (bij een erkend ESO leerbedrijf) voordat je uiteindelijk je praktijkexamen kan doen. Na het behalen van je theorie-examens kan dit leerbedrijf een tijdelijke pas van één jaar voor jou aanvragen (deze zijn tegenwoordig weer groen geloof ik). Binnen dit jaar dien jij dan de stage-opdrachten te voldoen, die zijn te vinden in het praktijkopdrachtenboek.

Deze stage-opdrachten doe je bij het bedrijf (dus tijdens evenementen) en worden beoordeeld door een zogenoemde praktijkbeoordelaar (een of meerdere personen binnen het bedrijf). Indien je al je praktijkopdrachten / stage-opdrachten voldaan hebt, kun je dus op voor het praktijkexamen. Mocht je dit halen, dan krijg je een definitieve / volwaardige ESO pas.

Om die stage-opdrachten / praktijkopdrachten te doen, moet je inderdaad meewerken tijdens evenementen. Dit moeten er minimaal 10 zijn. Hoe hoog je uurloon hier echter is, is bij ieder bedrijf verschillend. Er zijn ook bedrijven die je gewoon betalen volgens een minimumloon van de CAO (of zelfs meer) gedurende deze "stage-periode".


HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: ESO theorie gehaald maar dan het volgende
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 17 december 2014, 16:14 »
800 uur? In geen 800 jaar!

rudolf

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ESO theorie gehaald maar dan het volgende
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 20 december 2014, 18:21 »
kijk dat is dan is er toch nog hoop...

bedankt alvast.

johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: ESO theorie gehaald maar dan het volgende
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 30 december 2014, 04:47 »
Citaat
Nu heb ik gehoord via via dat ik 800 uur stage moet gaan lopen voor 2.65 per uur .

800 uur is onzin, uit mijn hoofd rond de 100 tot 150 uur...
En betaling is afhankelijk hoe je de stage gaat lopen.
Loopt je de stage boven de sterkte als echt stagiair, dan hoef er helemaal niet betaald te worden, dan is alles wat je krijgt een gunst.
Loop je gewoon mee in de normale sterkte, dan moet je betaald krijgen conform de CAO.

Citaat
ook de feestdagen klopt dit of houden ze mij voor de gek.

Stage kun je lopen wanneer jij dit wilt, echter kun je verwachten dat als een bedrijf je wil inzetten, dat ze eisen dat je ook de feestdagen mee loopt. Echter is dit niet verplicht en gaan in overleg met het bedrijf... Wil het bedrijf wel dat je deze dagen gaat werken, dan kun je wellicht kijken naar een bedrijf waar het niet hoeft!

Citaat
En ja ik moet de reactie van het gesprek afwachten maar ben graag voorbereid.
Deze info had je ook makkelijk kunnen googlen.
Citaat
Doordat het voor mij een bijbaan is maar als ik op mijn 37ste aan mijn gezin moet vertellen dat ik met de feestdagen er niet bij ben dat ik voor 2.65 per uur aan de veiligheid moet denken van een ander weet ik nog niet goed wat hun reactie zal zijn

Tja, waarom ben je er dan aan begonnen? beveiliging, helemaal event beveiliging is werken op momenten wanneer een ander vrij is, dus ook de feestdagen. Kun je dit niet verkopen aan je familie, waarom begin je er dan aan?
Citaat
Ik heb mijn eigen niet goed laten informeren vtv en hier heb ik toch weer iets van geleerd maar hopelijk kunnen jullie mij hier bij opvrolijken en krijg ik via deze weg wel de juiste informatie.

Inderdaad misschien heb je hier iets van geleerd, en zoek je dingen uit alvorens je ergens aan begint.

De info die je vraagt kun je overal op internet vinden.


rudolf

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ESO theorie gehaald maar dan het volgende
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 3 januari 2015, 09:29 »
hoi Johanappel

bedankt voor je antwoorden.
Ik heb veel op internet gezocht naar de juiste antwoorden maar het is nergens duidelijk en overal anders.

De vraagtekens die jij aan mij geeft met waarom ik het doe.
Ik ben 37jr op jonge leeftijd begonnen met zelfverdediging en geef ook les hier in met namen aan jonge mensen die een zwak punt hebben en na een paar lessen kreeg ik te horen dat ze aan het veranderen zijn de zwakeren gaan om met de pestkoppen van school, een meisje sneed haar armen niet meer.
Dit geeft mijn een goed gevoel. Dus ik kreeg een aantal maanden geleden het gevoel dat ik iets moet gaan doen voor de maatschappij.                       
Ook ben ik op gesprek geweest bij defensie en justitie om te kijken, informeren naar de mogelijkheden de natres viel af voor mij en politie die adviseerden mij na een lang gesprek evenementen beveiliging is te gaan bekijken en daar ben ik dus mee verder gegaan.
En mijn gezin steunt mij in alles ik ben nu dus ook vaak op pad en daar komen nu dus ook de feestdagen en nachten bij dit is geen probleem. Waar het mij om ging is het salaris als je in opleiding bent.
Ik mag het aannemen dat er maar weinig mensen hier zijn die van huis willen voor een paar cent en als het thuis front de loonstrook ziet worden ze ook een stuk makkelijker.



johanappel

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 186
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: teamleider horeca/evenementen en vervangend planner
Re: ESO theorie gehaald maar dan het volgende
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 3 januari 2015, 17:03 »
Citaat
bedankt voor je antwoorden.
Ik heb veel op internet gezocht naar de juiste antwoorden maar het is nergens duidelijk en overal anders.
http://www.platformbeveiliging.nl/ hier kun je veel vinden!

Citaat
De vraagtekens die jij aan mij geeft met waarom ik het doe.
Ik ben 37jr op jonge leeftijd begonnen met zelfverdediging en geef ook les hier in met namen aan jonge mensen die een zwak punt hebben en na een paar lessen kreeg ik te horen dat ze aan het veranderen zijn de zwakeren gaan om met de pestkoppen van school, een meisje sneed haar armen niet meer.
Dit geeft mijn een goed gevoel.

Kan me voorstellen dat je dit goed doet!

Citaat
Dus ik kreeg een aantal maanden geleden het gevoel dat ik iets moet gaan doen voor de maatschappij.                     
Ook ben ik op gesprek geweest bij defensie en justitie om te kijken, informeren naar de mogelijkheden de natres viel af voor mij en politie die adviseerden mij na een lang gesprek evenementen beveiliging is te gaan bekijken en daar ben ik dus mee verder gegaan.

Evenementen is leuk werk, maar dat het nou iets toevoegt om iets te doen voor de maatschappij, kan ik in evenementen beveiliging niet vinden, maar als jij dat wel hebt, dan moet je dat inderdaad gaan doen..

Je moet doen waar je zelf prettig bij voelt!


Citaat
En mijn gezin steunt mij in alles ik ben nu dus ook vaak op pad en daar komen nu dus ook de feestdagen en nachten bij dit is geen probleem. Waar het mij om ging is het salaris als je in opleiding bent.
Een opleiding is investeren in jezelf. Dus dan moet de loonstrook even op de laatste plaats komen. Geld ga je verdienen na de opleiding!

Misschien heb je geluk, en vind je een bedrijf die je gewoon conform de sterkte inplant, en je dus ook gewoon conform CAO betaald. Alleen zie je dit steeds minder...

Citaat
Ik mag het aannemen dat er maar weinig mensen hier zijn die van huis willen voor een paar cent en als het thuis front de loonstrook ziet worden ze ook een stuk makkelijker.

Uiteraard word het aantrekkelijker als je een mooi loonstrookje hebt. Echter denk ik dat je dat tijdens je opleiding even minder belangrijk moet vinden.

Voor mijn functie, ben ik ook regelmatig naar cursussen en opleidingen geweest, dit werd betaald door de werkgever, alleen de tijd die ik er in stak was voor mezelf. Alleen toen ik meer diploma's kreeg, ging het loon ook omhoog. Dus vond ik het aantrekkelijk om te doen.

En ik denk dat je dit ook zo moet bekijken. Investeren in je eigen toekomst!