Auteur Topic: Opleiding beveiliger roc mbo 2 via de uwv betaald  (gelezen 5894 keer)

Dano

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Opleiding beveiliger roc mbo 2 via de uwv betaald
« Gepost op: woensdag 3 december 2014, 22:24 »
Beste beveiligers,

Had een paar vragen met betrekking tot de opleiding beveiliger mbo 2
Start met ingang van volgende week moet ik stage gaan lopen met nachtdienst en zat met een paar vragen
Ik zat jullie forum zonet door te lezen maar weet nu niet helemaal zeker of deze opleiding
Wel haalbaar is voor mij heb amper de middelbare school afgerond en begin al met een bbl
Met 4 dagen stage en 1 dag school weet echt niet wat me nu te wachten wat nou als ik het
Niet haal of nog erger als ik er tijdens mijn opleiding achter kom dat het toch niet iets voor mij
Is wat moet ik dan doen zal ik de opleiding zelf moeten vergoeden of moet ik hem alsnog verplicht
Blijven volgen om mijn uitkering te behouden vind dit lastig om voor te leggen bij het uwv
Want wil daar eerlijk gezecht niet mee bezig zijn heb Pdd-NOS hier weet het beveilings bedrijf volgens mij
Niks van want mijn roc begleider heeft alleen vermeld dat ik veel structuur en regelmaat nodig heb
Hoop hier een paar antwoorden te vinden alvast bedankt


Mvg.

Jochem

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • Safety First
    • Bekijk profiel
Re: Opleiding beveiliger roc mbo 2 via de uwv betaald
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 4 december 2014, 01:49 »
Je zinsbouw en interpunctie kunnen ook beter, maar daar zal ik het nu niet verder over hebben.

Ik denk dat je zelf wel een goed beeld hebt wat het beveiligingsvak inhoud, en anders leer je dit wel tijdens de stageperiode. Daar is een dergelijke stage namelijk voor, kennis maken met het vak en ervaring op doen. Ik weet niet of de gemaakte kosten op jou worden verhaald wanneer je stopt met de stage. In jouw situatie kun je deze vraag het beste voorleggen bij de UWV zelf. Zo'n vraag is heel normaal, al willen zij jou natuurlijk zo snel mogelijk aan het werk hebben.

Of het moeilijk is, tja... Het is, zoals je al zei, MBO-2 niveau. Sommige mensen ervaren dit als moeilijk, anderen vinden het veel te gemakkelijk. Dat is bij iedereen persoonlijk. Natuurlijk vereist het wel wat serieuze inzet, maar meestal lukt dit wel als de motivatie van iemand goed is. Als je het vak en de daarbij horende werkzaamheden leuk (en bijvoorbeeld uitdagend) vindt, dan zet men zich over het algemeen goed in voor de opleiding.

En nu antwoorden op je vragen omtrent PDD-NOS, ik heb weinig kennis hierover. Wat ik weet hierover - en ja, dan kan incorrect zijn - is dat mensen met PDD-NOS een beetje onhandig zijn met sociale contacten en dus met bijvoorbeeld gesprekken met anderen en vreemden. Afhankelijk van wat je precies wilt gaan doen in de beveiliging, kan het beroep heel sociaal zijn. Al heeft een beveiliger in bijvoorbeeld de alarmopvolging 's nachts minder sociale contacten dan bijvoorbeeld een horecaportier of evenementbeveiliger, waarbij je voortdurend in de spotlight staat (zonder dat je dat wilt) en zal er altijd op jou worden gelet. Vaak komen mensen dan een gesprek met jou aanknopen, soms over de meest onzinnige onderwerpen. Ik weet ook dat mensen met PDD-NOS soms snel driftig worden en in bepaalde situaties niet kalm kunnen blijven. Persoonlijk beschouw ik het kalm blijven en kalm handelen (in kritieke situaties) als essentieel voor beveiligers.


Ik weet niet hoe PDD-NOS zich bij jou uit, maar ik neem aan dat jij dat zelf wel weet. Ik hoop jou met dit bericht een beetje op weg te hebben geholpen. Mochten er verder nog vragen zijn, dan laat dit maar in dit topic weten. Verder wil ik zeggen, geloof in jezelf! Als jij écht beveiliger wilt worden en écht de opleiding wilt halen, dan ben je al een eind op weg. "Believe you can, and you're halfway there".