Auteur Topic: Bevoegdheden  (gelezen 4996 keer)

Gojo

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Bevoegdheden
« Gepost op: maandag 28 maart 2016, 21:10 »
Goedenavond,

Ik heb een vraag..
Ik heb mijn eso pas 2 jaar geleden gehaald en ben werkzaam in de (evenement) beveiliging. Daarnaast heb ik mijn propedeuse HBO- Integrale Veiligheidskunde behaald. In hoeverre mag ik coördinator werkzaamheden doen tijdens evenementen en 'aangeschreven' staan als coördinator? Ik weet dat MBO-3 coördinator hier garant voor staat, alleen ik ben benieuwd of mijn propedeuse Integrale Veiligheidskunde ook voldoet? Ik hoop dat jullie mij meer info kunnen geven!
Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bevoegdheden
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 29 maart 2016, 11:13 »
Er is vanuit de Wpbr niets specifiek vastgelegd over coördinatoren. Er staat alleen dat iemand die beveiligingswerkzaamheden uitvoert, over het diploma Beveiliger (of een voorganger daarvan) moet beschikken. Als coördinator voer je ook beveiligingswerkzaamheden uit, dus dat betekent dat je met ESO en propedeuse Integrale veiligheid geen coördinator kan zijn in de particuliere beveiliging. Voor evenementenbeveiliging wordt een uitzondering gemaakt, daar mag je ook beveiligen met het diploma ESO. En je mag daar ook coördinator zijn (volgens de Wpbr). Het kan wel zijn dat de CAO bijzondere eisen stelt.
Voor particuliere beveiliging (niet zijnde evenementenbeveiliging) staat in de CAO van de Nederlandse veiligheidsbranche dat voor bepaalde functies het diploma Coördinator beveiliging wordt gevraagd. Die mensen moeten dan sowieso ook het diploma Beveiliger hebben. Daarnaast kunnen bedrijven hun eigen eisen stellen.
Voor evenementenbeveiliging weet ik het niet precies. Ik raad je aan de verschillende evenementen-CAO's daarop na te slaan.

Gojo

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bevoegdheden
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 29 maart 2016, 15:07 »
Duidelijk!

hartelijk bedankt!