Auteur Topic: Toepasselijke cao  (gelezen 3091 keer)

Tralala

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Mijn hobby
Toepasselijke cao
« Gepost op: zaterdag 23 september 2017, 20:11 »
Particuliere beveiliging is alleen van toepassing indien de Opdrachtgever valt onder de werkingssfeer van de cao en gebonden is aan de desbetreffende cao, bij gebreke waarvan de beloning uit de ABU CAO heeft te gelden.

Mijn vraag is hoe na te gaan of een beveiligingsbedrijf onder de werkingssfeer van de cao beveiliging valt en daaraan gebonden is.

Tralala

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Mijn hobby
Re: Toepasselijke cao
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 23 september 2017, 20:24 »
Particuliere beveiliging is alleen van toepassing indien de Opdrachtgever valt onder de werkingssfeer van de cao en gebonden is aan de desbetreffende cao, bij gebreke waarvan de beloning uit de ABU CAO heeft te gelden.

Mijn vraag is hoe na te gaan of een beveiligingsbedrijf onder de werkingssfeer van de cao beveiliging valt en daaraan gebonden is.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Toepasselijke cao
« Reactie #2 Gepost op: zondag 24 september 2017, 12:37 »
Waar citeer jij uit?  Elk beveiligingsbedrijf valt in principe onder de werkingssfeer van de CAO PB,  tenzij het een evenementen beveiligings bedrijf is en het bedrijf voldoet aan de voorwaarden om de evenementen en horeca  beveiliging CAO toe passen en dan uitsluitend als het om horeca of evenementen beveiligingscamera's werkzaamheden gaat

Tralala

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Mijn hobby
Re: Toepasselijke cao
« Reactie #3 Gepost op: maandag 25 september 2017, 11:35 »
Uit een contract die de ronde ingaat.