Auteur Topic: Toegangscode/installateurscode ATS1110  (gelezen 10496 keer)

remkoo

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Toegangscode/installateurscode ATS1110
« Gepost op: zondag 26 maart 2017, 16:32 »
Hallo,

Ik woon sinds kort in een huis waar een ATS1110 is geplaatst. Omdat de vorige bewoner (en weet ik wie nog meer) de pincode kende wilde ik deze wijzigen. Via de gebruikershandleiding leerde ik dat je bestaande gebruikers met hun pincodes kunt verwijderen en heb dat zo gedaan, echter nu kom ik niet meer in het menu omdat die pincode niet meer geldt, én ik kan het alarm er niet meer op zetten omdat die pincode niet meer bestaat.

Hoe kan ik toch in het menu komen om een nieuwe gebruiker toe te voegen? Is er een algemene installateurscode of toegangscode van de ATS1110?

Alvast bedankt, Remko.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Toegangscode/installateurscode ATS1110
« Reactie #1 Gepost op: zondag 26 maart 2017, 18:06 »
Hoi Remko,

Allereerst is het alarmsysteem wat er bij jou in huis geplaatst is geen ATS1110, dit is namelijk het type bediendeel wat op je systeem is aangesloten ;)

Je hebt een Aritech ATS classic in huis hangen, dit kan de ATS 1000,2000,3000 of 4000 zijn.
hoogstwaarschijnlijk zit er ergens op de behuizing van de centrale een sticker waarop staat welk type je hebt.

In principe is dit niet zo heel belangrijk, de centrales zijn in de basis namelijk allemaal gelijk maar even afhankelijk van het model wat meer of minder functies.

Dat je je gebruikers eruit gegooid hebt is niet zo handig, daardoor kan je op dit moment niks meer met je centrale.
Uit jouw bovenstaande post kan ik alleen niet opmaken of er ook een installateurscode bekend is? als je deze hebt is het uiteraard alsnog mogelijk om in het systeem te komen.

Ook als dit niet het geval is kan je de installateurscode nog wel terugbrengen naar de fabrieksinstelling maar daarbij wordt ook je eerste gebruiker en het eerste bediendeel terug naar fabrieksinstellingen gebracht. Dat de eerste gebruiker naar fabrieksinstelling gebracht wordt is op zich geen ramp want als ik jouw reactie zo lees staat deze er toch niet meer in! :P

remkoo

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Toegangscode/installateurscode ATS1110
« Reactie #2 Gepost op: maandag 27 maart 2017, 21:44 »
Hallo Joep,

Bedankt voor de terugkoppeling! Dat was inderdaad niet zo'n slimme actie  :-[ Maar goed, tis m'n eerste alarminstallatie denk ik dan maar ;-)

Ik heb geen installateurscode, maar kreeg via PB de standaard code van een ATS centrale. Die blijkt helaas niet te werken.

Ik denk dat het beste is de installateur te bellen en hen te vragen welke installateurscode zij hebben geďnstalleerd?

mvg Remko.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Toegangscode/installateurscode ATS1110
« Reactie #3 Gepost op: maandag 27 maart 2017, 21:51 »
Ik hoop alleen dan voor je dat ze je dat ook zullen geven, vele installateurs doen dat niet zomaar, vaak hangt daar een prijskaart aan vast als je dat zou willen.
Ik zou zeggen als je dat inderdaad wilt laten doen, misschien meteen een kleine onderhoudsbeurt, dat je ook weet dat je niet binnenkort voor de verassing zult staan dat bijvoorbeeld de accu leeg is.

patrickq

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Intergarde Beveiligingstechniek
  • Functie: monteur
Re: Toegangscode/installateurscode ATS1110
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 14 december 2017, 21:41 »
Je kan middels jumper TST1 de installatie- en hoofdcode terug naar fabrieksinstelling zetten.
230v en accu losmaken, tst1 doorverbinden, spanning en accu erop en je 2 codes zijn standaard.
Nu kun je deze vervangen en jumper verwijderen.

Niet LK10 kortsluiten want dan is alles naar default.