Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - SharksF31

Pagina's: [1] 2 3
1
Inbraakbeveiliging / Re: Galaxy FX020 - FTC error + Software update
« Gepost op: dinsdag 27 februari 2024, 11:29 »
Dus als ik het goed begrijp dan update niemand zijn Galaxy Flex Centrale of niemand weet hoe het moet?

2
Inbraakbeveiliging / Re: Galaxy FX020 - FTC error + Software update
« Gepost op: maandag 15 januari 2024, 13:06 »
Thanks!

Ik heb de A083-00-02 Internet module. Alarm wordt niet doorgebeld, gebruik hem alleen voor de bushnotificaties op de telefoons. Volgens mij werken die niet op het moment dat er een FTC foutmelding is.

Softwarematige reset werkt niet, alleen harde reset werkt in zo'n geval. Gebeurt niet heel vaak, 1x per 4-6 weken en het is vooral irritant omdat de kast dan weer open moet...

Kan die IP kiezer ook geüpdatet worden?

3
Inbraakbeveiliging / Re: Galaxy FX020 - FTC error + Software update
« Gepost op: maandag 15 januari 2024, 01:11 »
Helemaal niemand in noord Nederland die hiermee kan helpen?

4
Inbraakbeveiliging / Galaxy FX020 - FTC error + Software update
« Gepost op: zondag 7 januari 2024, 15:08 »
Goedemiddag,
Ik heb zo'n 1x per maand een hardnekkige F.T.C. error van mijn Galaxy Flex 20 systeem. Manager reset gevraagd, maar je kunt zoveel resetten als je wilt... Het enige wat helpt is het systeem even spanningsloos maken en opnieuw opstarten. Kleine moeite, maar wel irritant... Iemand die hier een fix voor heeft?

Mijn systeem draait op V3.37. Ik heb geen idee of het bovenstaande te maken kan hebben met mijn software versie, maar mijn systeem is van 2017 dus ik kan mij voorstellen dat we in middels een paar software versies verder zijn.

Iemand die het systeem voor mij kan updaten en bijwerken? Op locatie in Leeuwarden of kan dit ook via remote? Of kan ik dit zelf met een beetje hulp? Hoeft niet voor niks uiteraard!

Ik hoor graag! Thanks!

5
Inbraakbeveiliging / Re: Galaxy Flex 3-20 icm Philips Hue
« Gepost op: maandag 25 mei 2020, 12:10 »
Thanks, ziet er ook uit als een goede oplossing. Ik draai echter al Homebridge op een Raspberry en Philips Hue is Zigbee dus dat zou betekenen dat ik nog een extra hub voor Z-wave moet hebben.

Ik heb het inmiddels al anders aangepakt en opgelost. Ik had nog een oude Hue Dimmer Switch over en daarvan heb ik een van de knoppen gemodificeerd en voorzien van twee draden. Die laat ik nu schakelen door een relais in de Galaxy. De Hue Dimmer Switch activeert een scenario in HomeKit en het werkt zoals ik wil. Krijg daarnaast van de Hue app een keurige melding wanneer de batterij vervangen moet worden.

Voor de liefhebbers:
https://share.icloud.com/photos/0kleC0sjyYumCwAKQBs1DESVQ#Thuis

6
Inbraakbeveiliging / Re: F.T.C. PAD 1 error - Honeywell Galaxy Flex 3-20
« Gepost op: zaterdag 23 mei 2020, 15:08 »
Thanks! Doet het weer perfect!

7
Inbraakbeveiliging / F.T.C. PAD 1 error - Honeywell Galaxy Flex 3-20
« Gepost op: zaterdag 23 mei 2020, 11:45 »
Sinds vorige week kreeg ik steeds de Failed to Connect melding op mijn Galaxy.
Gelijktijdig melden mijn buurman van enkele huizen verderop en ook mijn ouders zich met hetzelfde probleem. Allemaal F.T.C. PAD 1.
In de display staat "SYSTEEMFOUT RESET GEVRAAGD", maar resetten helpt niet en melding komt enige tijd later weer terug.

Omdat deze melding nu verschijnt op 3 losstaande systemen lijkt het me dat de storing aan de kant van Honeywell wordt veroorzaakt. Ik krijg namelijk ook geen pushberichten meer binnen op de app.

Zijn de instelling voor het gebruik van de app veranderd? Of is er iets anders aan de hand? Ik kan er niet zoveel over vinden op internet. Iemand een tip?

8
Inbraakbeveiliging / Galaxy Flex 3-20 icm Philips Hue
« Gepost op: woensdag 20 mei 2020, 22:33 »
Goedenavond,
Ik heb hier thuis naar volledige tevredenheid een Galaxy Flex 3 systeem hangen. Recent wordt er weer meer ingebroken in de buurt dus ik heb weer een kritisch naar mijn setup gekeken en het idee borrelde op om mijn alarm en mijn Philips Hue verlichting te koppelen. Dus volle bak licht in geval van inbraak of het geval van brandalarm.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Het trigger signaal zal niet zo ingewikkeld zijn. Kan via de trigger module of relaistje laten meeliften op flitslicht uitgang, maar hoe maak ik een goede koppeling naar Hue?
Ik kan een draadloze schakelaar ombouwen en koppelen, maar dan zit je weer met batterijen... Ik zoek eigenlijk een Hue/Zigbee zendertje dit een puls omzet naar een signaal voor de Hue... Iemand een oplossing?

Thanks!

9
Inbraakbeveiliging / Re: Alarm melding Galaxy Flex 20
« Gepost op: zondag 27 oktober 2019, 23:36 »

Inderdaad, een alarmmelding op de volgzone.
En dit wordt dan door TS omschreven als een "vreemde" melding?

Wat is er dan vreemd aan deze melding?

Dank voor jullie reacties!
Wat ik bedoelde met vreemde melding, is dat de app niet meer zegt dan "+Volgzone Garage". Het woord inbraak of alarm wordt er verder niet bij vermeld...
Omdat ik nooit (vals)alarm heb gehad ben ik niet heel bekend met dit soort meldingen. Wat ik mij meen te herinneren van het testen destijds is dat er in ieder geval bij de brandmelders het woordje "brand" en de betreffende zone wordt gemeld. Weet niet meer precies welke melding ik bij inbraak kreeg maar dacht dat dan ook het woordje inbraak in het log wordt weergeven.

De oorzaak voor de melding is waarschijnlijk wel bekend. Met het naar binnen brengen van de kussen van de loungeset van de schuur naar de garage bleek er een muis in een van de kussens te zitten. Deze heeft zijn hoofd waarschijnlijk meerdere keren letterlijk voor de PIR gehouden, met een alarm als gevolg.


10
Inbraakbeveiliging / Alarm melding Galaxy Flex 20
« Gepost op: zondag 27 oktober 2019, 01:26 »
Nu reeds 2 jaar in Galaxy Flex 20 in huis, we zijn heel tevreden over het systeem en eigenlijk al 2 jaar storingsvrij!

Een tijdje geleden, terwijl bij enkele huizen verder bij de buren zaten te eten ontvang ik een vreemde melding van het systeem op mijn iPhone. Verder weinig aandacht aan besteed omdat ik de melding niet helemaal begreep. Bij thuiskomst was het even schrikken omdat de flitslamp was geactiveerd.
De melding die ik kreeg ging over de volgzone in de garage en daarna volgde een melding over een autoreset. Dit gebeurde totaal twee keer.
Ik heb nooit een inbraakmelding of brandmelding op mijn telefoon ontvangen. Ik begrijp niet zo goed wat er precies is gebeurd en waarom het flitslicht werd geactiveerd. Sirenes heb ik niet gehoord toen we thuis kwamen.
Het is de afgelopen weken ook niet meer voorgekomen, maar ik zou het fijn vinden als hier iemand deze melding voor mij begrijpelijk kan maken. Thanks

Printscreens van de meldingen:
https://www.dropbox.com/s/22oavnquozp6olv/alarm1.jpeg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/hc34wtnojx7ufhv/alarm2.png?dl=0





11
Vraag het de professional / Re: Galaxy Flex 3-20 (UK) firmware flash
« Gepost op: donderdag 10 oktober 2019, 11:16 »
Thanks!
En zoals je hebt kunnen zien verstop ik me dus niet achter een fake naam zoals je eerder suggereerde.
Nogmaals dank voor de fijne conversaties en de helpende handjes van je collegae.

Ik wens je een hele fijne dag.

12
Vraag het de professional / Re: Galaxy Flex 3-20 (UK) firmware flash
« Gepost op: donderdag 10 oktober 2019, 10:58 »
I rest my case. Dat er niemand meer zou reageren had je in je eerste antwoord al bepaald. Gelukkig al wel twee hulpvaardige PM's ontvangen. Dus mijn probleem is toch opgelost. Thanks

13
Vraag het de professional / Re: Galaxy Flex 3-20 (UK) firmware flash
« Gepost op: donderdag 10 oktober 2019, 09:35 »
Oei oei, als je het mij vraagt een typisch gevalletje van een hoogconjunctuurvlieger... Zaken gaan nu waarschijnlijk iets te goed en het orderboek is lekker gevuld... Toch is het belangrijk dat je juist in dit soort tijden blijft zaaien voor de tijd dat het minder gaat worden. Een ding weet je namelijk zeker die tijd komt er aan en waarschijnlijk sneller dan je denkt... Een forum als dit is de perfect plek voor "where amateur meets expert" en waar dus voor de toekomst wordt gezaaid..

Ander dingetje waar ik mij over verbaas is het feit dat dezelfde systemen in de UK zo'n 30-40% goedkoper zijn dan in Nederland. Ik heb het dus niet over de AliExpress systeempjes uit China, maar gewoon over dezelfde systemen. Als je dat niet kunt verklaren, dan moet je ook niet lopen miepen als je af en toe een systeempje aan een hobbyist verliest... we leven in een wereld zonder grenzen.

Ik ben heel erg benieuwd hoe de andere professionals hierover denken. Als ik zo jouw berichten van de laatste tijd teruglees druk je je stempel nogal behoorlijk op dit forum met vele berichten vanuit dezelfde trant geschreven. Ik ben hier meer nieuwsgierig naar dan naar het antwoord op mijn oorspronkelijk vraag!

Fijne dag!

14
Vraag het de professional / Re: Galaxy Flex 3-20 (UK) firmware flash
« Gepost op: woensdag 9 oktober 2019, 22:10 »
Duidelijk verhaal! Blijkbaar in anderhalf jaar tijd veel veranderd hier op het forum.
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt, maar ik weet nu wel waar ik in ieder geval niet moet zijn als ik eens een professional nodig heb voor een nieuw alarm op de zaak.

15
Vraag het de professional / Re: Galaxy Flex 3-20 (UK) firmware flash
« Gepost op: woensdag 9 oktober 2019, 21:51 »
Weer zo'n antwoord waar niemand wat mee kan.
Wat is precies het probleem? Ervaar je het als broodroof? Ik ben gewoon een enthousiaste amateur die opzoek is naar meer informatie en ook nog eens bereid is om daarvoor te betalen! Er zijn heel veel mensen die met een tweedehands systeem van Marktplaats aan de slag gaan en ook hier terechtkomen. Verwijs je die dan ook allemaal terug naar Marktplaats?

Pagina's: [1] 2 3