Auteur Topic: wanbetaler  (gelezen 12854 keer)

Ben van Herwaarde

  • Gast
wanbetaler
« Gepost op: donderdag 31 juli 2014, 21:33 »
 >:D  Op 31 juli 2014 12:41 schreef Ben van Herwaarde <benvanherwaarde@hetnet.nl>:

beste redactie
ik ben al enige tijd bezig om mijn centen op een legale wijze te krijgen echter dit duurt en duurt.
ten einde raad ben ik op zoek waar ik dit beveiligingsbedrijf aan de klok kan hangen, zodat iedereen gewaarschuwd is voor deze smerige oplichter.uit Uden.
hij werkt zelf heel veel zwart en heeft daardoor in de boeken minimaal inkomsten.
ik heb de seinlijn al geprobeerd, en de FIOD maar die zijn bang dat ze te moe worden  bijzondere wetten verwijst mij naar de seinlijn en de sleinlijn zegt daar zijn wij niet voor en nu?
 
weet u nog een mogelijkheid anders dan incasso?
 
mvg ben

Ronald W.

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 68
  • Zorg voor veiligheid!
    • Bekijk profiel
Re: wanbetaler
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 1 augustus 2014, 01:28 »
Beste Ben,

Leuk dat je zegt dat die "oplichter" uit Uden komt, maar daar zitten meerdere beveiligingsbedrijven.
Noem het beestje bij de naam of zeg alleen dat je problemen met iemand hebt, maar nu benadeel je mogelijk goedwillende bedrijven alleen omdat ze toevallig uit dezelfde plaats komen.

Ik hoop dat je snel je centen ontvangt in ieder geval.

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: wanbetaler
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 1 augustus 2014, 09:29 »
De enige wanbetaler die ik uit Uden ken is *****. er zitten inderdaad andere bedrijven zoals ***** waar wij ook regelmatig zaken mee doen en deze partij komt alle afspraken ruimschoots na.

(***** aangepast, noemen van namen is niet toegestaan)
« Laatst bewerkt op: zaterdag 2 augustus 2014, 00:01 door Rob Hamberg »

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: wanbetaler
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 1 augustus 2014, 09:37 »
Hoelang wacht je al op je geld?

Wij hebben ook weleens 10 maanden op een forse betaling moeten wachten. Uiteindelijk bracht dreigen met incasso uitkomst, het geld was toen zomaar overgemaakt.

Maar ik begrijp dat jij al pogingen via incasso hebt ondernomen?

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: wanbetaler
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 1 augustus 2014, 10:02 »
wij hebben na 5 maanden het geld ontvangen. Nu scheelt het dat we er vrij kort op zaten en wisten dat hij elke dag geld naar zichzelf overmaakte ipv zijn rekeningen te betalen. Incassobureau heb je in zo'n geval niets aan, die kunnen hooguit bevestigen wat je zelf al weet. Meteen de stap naar een deurwaarder is een betere oplossing. Die kan namelijk meteen een dagvaarding uitbrengen. Maar ik zou zeggen, zoek nog meer schuldeisers en vraag zijn faillisement aan. Wij stonden ook op het punt maar toen besloot hij toch snel te betalen.
Maar zulke partijen is onze branche liever kwijt dan rijk.

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: wanbetaler
« Reactie #5 Gepost op: zondag 3 augustus 2014, 02:38 »
Tsjah, erg vervelend maar inherent aan deze beroepsgroep. Teveel gelukszoekers en bedrijfjes die klussen van anderen aannemen en je vervolgens pas betalen totdat ze zelf het geld hebben ontvangen en je ook nog vreselijke lage tarieven van 20 euro en dergelijke bieden.

Een goed netwerk is belangrijk, en als je ingehuurd wordt om een grote klus te draaien kun je bijvoorbeeld vragen 40% vooraf over te maken. Dat doen die bedrijven namelijk zelf ook bij hun opdrachtgevers. En doen ze dat niet dan nemen ze enorme risico's.

Voor wat betreft jouw probleem, diverse herinneringen en aanmaningen sturen en het vervolgens maar uit handen geven. Bellen zal in zulke gevallen ook wel niet veel meer helpen. Succes en sterkte in ieder geval.

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: wanbetaler
« Reactie #6 Gepost op: zondag 3 augustus 2014, 10:55 »
Misschien kun je nog proberen even persoonlijk langs te gaan en verhaal (geld) te halen.

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: wanbetaler
« Reactie #7 Gepost op: zondag 3 augustus 2014, 15:15 »
Misschien kun je nog proberen even persoonlijk langs te gaan en verhaal (geld) te halen.

Daarmee geef je niet echt een professioneel signaal af van je eigen organisatie, is het wel?

Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: wanbetaler
« Reactie #8 Gepost op: zondag 3 augustus 2014, 17:57 »
Daarmee geef je niet echt een professioneel signaal af van je eigen organisatie, is het wel?
Wellicht bedoelt men hier eerder, langsgaan en in gesprek gaan met de schuldenaar en bespreken of er een oplossing op korte termijn kan komen?
Wij hebben ooit eens een bedrijf aan de deur gehad die vond dat wij ze nog geld schuldig waren. Bedrijf was failliet gegaan en factuur was betaald aan de curator. Bedrijf stuurde een grote horecaportier langs die dacht heel stoer het geld te komen halen. Bleek dat de grote jongen heel klein werd toen de feiten op tafel lagen en dat ik (toen net 4 dagen eerder bevallen van de toekomstige directeur van ons bedrijf) niet onder de indruk was van zijn postuur.
Dus langsgaan is een optie als je het netjes met elkaar wil oplossen. Als je er naartoe gaat om alleen je geld op te halen door middel van intimidatie ben je verkeerd bezig.

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: wanbetaler
« Reactie #9 Gepost op: zondag 3 augustus 2014, 18:22 »
Daarmee geef je niet echt een professioneel signaal af van je eigen organisatie, is het wel?

Wellicht bedoelt men hier eerder, langsgaan en in gesprek gaan met de schuldenaar en bespreken of er een oplossing op korte termijn kan komen?
Wij hebben ooit eens een bedrijf aan de deur gehad die vond dat wij ze nog geld schuldig waren. Bedrijf was failliet gegaan en factuur was betaald aan de curator. Bedrijf stuurde een grote horecaportier langs die dacht heel stoer het geld te komen halen. Bleek dat de grote jongen heel klein werd toen de feiten op tafel lagen en dat ik (toen net 4 dagen eerder bevallen van de toekomstige directeur van ons bedrijf) niet onder de indruk was van zijn postuur.
Dus langsgaan is een optie als je het netjes met elkaar wil oplossen. Als je er naartoe gaat om alleen je geld op te halen door middel van intimidatie ben je verkeerd bezig.

Precies, uiteraard bedoel ik het op die wijze.

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: wanbetaler
« Reactie #10 Gepost op: zondag 3 augustus 2014, 19:21 »
Precies, uiteraard bedoel ik het op die wijze.

Gelukkig maar, we waren al bang dat je een grote, brede kale beveilger zou sturen  :P

HDRG Beveiliging

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
    • HDRG Beveiliging
Re: wanbetaler
« Reactie #11 Gepost op: zondag 3 augustus 2014, 19:34 »
Gelukkig maar, we waren al bang dat je een grote, brede kale beveilger zou sturen  :P

Nee, dat is niet onze stijl.

Ian

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Alarmsystemen, rookmelders en camerabeveiliging
  • Bedrijf: Beveiliging Vergeleken
Re: wanbetaler
« Reactie #12 Gepost op: maandag 5 februari 2018, 12:15 »
Toch jammer dat dergelijke bedrijven nog steeds bestaan. Maken de geloofwaardigheid van onze sector helemaal kapot. Ten kost van de goede uiteraard!  >:(