Auteur Topic: Wat mis jij op dit forum?  (gelezen 48129 keer)

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #30 Gepost op: maandag 20 april 2015, 13:37 »
En vervolgens per subtopic weer de onderwerpen zoals: programmeren, installeren, code bedienpaneel, accu etc??

Ik sta er wel voor open. Volgens mij is dit met de huidige forumsoftware prima in te stellen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #31 Gepost op: maandag 20 april 2015, 17:59 »
Dat gaat misschien wat ver. Te veel door klikken is ook fijn. Vele veranderen het onderwerp gaarne de mensen discuseren..

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #32 Gepost op: maandag 20 april 2015, 18:25 »
Te veel door klikken is ook niet fijn. Vele veranderen van onderwerp gaarne de mensen die zich in de discussie mengen. Dat geeft niet, doe ik zelf ook, maar dan weet je niet Wanneer je moet stoppen. Plus je weet niet meer Waar je de discussie moet plaatsen.

Mvg Nigel

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #33 Gepost op: maandag 20 april 2015, 19:22 »
Ik zou graag zien dat in welke groep ik ook ben, beveiliginginstallatie of een andere groep, een topic kan beginnen en dat men dan vraagt waar ik deze topic wil posten. ipv eerst naar de betreffende groep en dan pas een topic kunnen starten. Zoals het is is het al super... het zou het alleen makkelijker maken.

Keep up the good work mods!

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #34 Gepost op: maandag 20 april 2015, 21:18 »
Zeker waar! Het is zeker een super forum. Probeer mee te denken en, zie opzetten van andere forums.

Zeker ook mijn complimenten naar de mods en beheerder!

Mvg Nigel

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #35 Gepost op: maandag 20 april 2015, 23:18 »
Wat ik nu mis op het forum, wat ik vaak op andere forums tegenkom is structuur.

Het is wat rommelig als het gaat om alarmsystemen die je zoekt op merk.
Om structuur aan te brengen zouden er bijvoorbeeld subforums gemaakt kunnen worden.
Zodat iemand die op zoek is naar een Aritech, kan zoeken in een subforum van Aritech, zodat er niet andere forums tussen komen en je niet meer verder wilt zoeken omdat het onoverzichtelijk is.

Kan me voorstellen aan Subforums de grote jongens:
Galaxy
Aritech
Satel
Risco
Scantronic
Etc, (kan ze allemaal niet noemen...)
Overige systemen.

Daarmee breng je structuur en mensen die zoeken op bijvoorbeeld satel ook gebracht worden in een forum waar ze 'alles' wat gezegd/geschreven is over satel, daarin te vinden is.

Hoe staan jullie daar in?

Mvg Nigel

Weet niet of dat er duidelijker op maakt, kijk nou eens naar het nieuwe sub forum vraag het de pro.....nou topics die daar zouden moeten staan staan ook bij inbraak subforum.

Wat wel handig is, een prefix welke je moet selecteren als je een nieuw topic aanmaakt, in die prefix kun je kiezen over welk merk het gaat.
Dus bv: Ats Advanced | Hoe filters te gebruiken
Galaxy XL | Prox werkt niet meer

Etc etc

Rob Hamberg

  • Algemeen beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 193
    • Bekijk profiel
    • Rob Hamberg .nl
  • Bedrijf: beveiligingsforum.nl
  • Functie: moderator
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #36 Gepost op: donderdag 23 april 2015, 12:19 »
Ik heb bewust even gewacht met een reactie om te zien wat de voors en tegens zijn over een dergelijke indeling.

Allereerst wil ik graag even kwijt dat we een paar jaar geleden juist terug zijn gedaan in aantal categorieën, dit omdat het door de vele keuzes te onoverzichtelijk was geworden.

Nu heb ik met een indeling op basis van merk niet het idee dat dit minder overzichtelijk gaat worden, maar ik denk wel dat dit ook onduidelijkheid kan scheppen als er bijvoorbeeld meerdere merken in een topic ter sprake komen.

Nigel1711 zegt iets soortgelijks:
Citaat
Plus je weet niet meer Waar je de discussie moet plaatsen.

Ik heb nog wel een vraag:

Werkt de zoekbox bovenin de site niet goed?

Groet!
Rob

Nigel1711

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.042
  • MTB - TBV 2014
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur TBV
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #37 Gepost op: woensdag 29 april 2015, 22:24 »
Jawel de zoek functie werkt prima.

Ik denk dan altijd doorklikken naar het juiste onderwerp in het juiste forum werkt lekker. Al kan je bijvoorbeeld in 2 of 3 klikken in een forum wezen waar je alles vind van het merk waarvan je iets wil weten. Alle informatie bij de hand, zonder dat er weer andere onderwerpen van andere merken voorbij komen, wat wel eens verwarring kan maken.

Mvg Nigel

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #38 Gepost op: donderdag 30 april 2015, 04:28 »
Jawel de zoek functie werkt prima.

Ik denk dan altijd doorklikken naar het juiste onderwerp in het juiste forum werkt lekker. Al kan je bijvoorbeeld in 2 of 3 klikken in een forum wezen waar je alles vind van het merk waarvan je iets wil weten. Alle informatie bij de hand, zonder dat er weer andere onderwerpen van andere merken voorbij komen, wat wel eens verwarring kan maken.

Mvg Nigel
Ik ben ook wel een voorstander om merken in een ieder apparte sup-forums te plaatsen, als je dan even wilt kijken naar bijvoorbeeld Aritech kijken of er nog interessante dingen over staan of waar jij misschien antwoord op kunt geven, Is dat wel prettig op deze manier ipv dat je ook de rotzooi van de Galaxy of zo er bij krijgt waar je niks vanaf wilt weten of over geïnteresseerd bent.

WhizzKid

  • Technisch beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
    • Beveiligingsforum
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #39 Gepost op: donderdag 28 mei 2015, 09:21 »
Ik heb hier eigenlijk niets meer te vertellen, maar toch even reageren :D

Wat Rob zegt. Een aantal jaren geleden zijn we bij het samenvoegen van het Beveiligingsforum en Beveiliging Prikbord juist teruggegaan naar een meer overzichtelijke indeling.

Een mogelijk oplossing om iedereen tevreden te houden: Prefixes. Je kunt prefixes realiseren (evt. zelfs met een bepaalde kleur per prefix) Waar je het merk kiest. Vervolgens kan een gebruiker die prefix gebruiken voor zijn post, en lezers kunnen het board weer filteren op prefixes. Dus wél alles in één, maar zelf de keuze hebben om te filteren.

Je krijgt dan zoiets:

[Merk 1] Titel
[Merk 2] Titel

Groet!
Mark
« Laatst bewerkt op: donderdag 28 mei 2015, 09:27 door WhizzKid »

Lennaert

  • Algemeen beheerder
  • Actief lid
  • *****
  • Berichten: 34
  • Moderator
    • Bekijk profiel
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #40 Gepost op: donderdag 28 mei 2015, 18:29 »
Dat ben ik niet helemaal met je eens Mark, zoals jij het schetst lijkt het prachtig met 2 merken en dus 2 kleuren maar zo uit mijn hoofd kan ik minimaal 12 verschillende merken opnoemen.

Rob Hamberg

  • Algemeen beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 193
    • Bekijk profiel
    • Rob Hamberg .nl
  • Bedrijf: beveiligingsforum.nl
  • Functie: moderator
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #41 Gepost op: vrijdag 29 mei 2015, 14:13 »
Erg goed idee Mark en Lennaert

Een mogelijk oplossing om iedereen tevreden te houden: Prefixes. Je kunt prefixes realiseren (evt. zelfs met een bepaalde kleur per prefix) Waar je het merk kiest. Vervolgens kan een gebruiker die prefix gebruiken voor zijn post, en lezers kunnen het board weer filteren op prefixes. Dus wél alles in één, maar zelf de keuze hebben om te filteren.

Je krijgt dan zoiets:

[Merk 1] Titel
[Merk 2] Titel

WhizzKid

  • Technisch beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
    • Beveiligingsforum
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #42 Gepost op: vrijdag 29 mei 2015, 17:26 »
Dat ben ik niet helemaal met je eens Mark, zoals jij het schetst lijkt het prachtig met 2 merken en dus 2 kleuren maar zo uit mijn hoofd kan ik minimaal 12 verschillende merken opnoemen.

Daar heb je een punt, maar dat is makkelijk te ondervangen door gewoon geen kleurtjes aan de merken te geven maar ze alleen tussen haakjes te zetten vóór de topictitel. Men kan wel nog steeds per merk filteren en dan is (denk ik) iedereen tevreden.

@Rob: Ik heb destijds met deze addon op SMF gedraaid: http://www.smfpacks.com/page/sa=atp.

Heeft op hetzelfde theme gedraaid als het Beveiligingsforum. Works like a charm! Ik bouw tegenwoordig trouwens op Xenforo. Mocht je dus ooit nog een overstap willen maken... je weet me te vinden :p
« Laatst bewerkt op: vrijdag 29 mei 2015, 17:31 door WhizzKid »

Rob Hamberg

  • Algemeen beheerder
  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 193
    • Bekijk profiel
    • Rob Hamberg .nl
  • Bedrijf: beveiligingsforum.nl
  • Functie: moderator
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #43 Gepost op: maandag 1 juni 2015, 09:10 »
Bedankt Mark ziet er goed uit!


@Rob: Ik heb destijds met deze addon op SMF gedraaid: http://www.smfpacks.com/page/sa=atp.


Edgar

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 27
  • Hoe meer je weet, hoe beter je weet wat je (nog) n
    • Bekijk profiel
Re: Wat mis jij op dit forum?
« Reactie #44 Gepost op: woensdag 20 september 2017, 20:19 »
Viel mij vandaag op: deze website heeft geen SSL verbinding op de inlogpagina zitten. Dat is toch een behoorlijk behoorlijk security risico anno 2017.....